Hopp til innhold
topeti

Steinkjær vassdraget!

Recommended Posts

Jeg har hørt rykter om at vassdraget er friskmeldt, men finner ikke noe på nettet om dette.

Stemmer dette? Og eventuelt, når kan jeg få svingt noen svart/lilla fluer i Ogna :msn-wink: ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Takk for info.

Da er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Endret av topeti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er 3 år siden siste R-behandling, så vassdraget blir ikke friskmeldt tidligst før 2014( 5 år etter siste behandling).

Ketil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi krysser fingrene for at det går bra denne gangen.

Det var på sone 10 i Ogna (så vidt jeg husker) tidlig på 70 tallet at jeg fikk min første mentor som Laksefisker. Sverre het han:-).

Det ble mange turer til sone 7 og 10. Sone 7 var nedenfor Brandsegg-fossen og sone 10 ovenfor begge fossene. Mimrer litt her:-) og mulig jeg husker feil på sonenummerene.

Jeg fikk også fisket der under et Landskytterstevne, tror det var på 90 tallet en gang, hvor elva var "friskmeldt".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er som det sies lengre opp her, friskmeldes tidligst i 2014. Dvs da har reetableringsperioden på 5 år gått. Inne i denne tiden har steinkjer jff et elveutvalg som har lagt ned en utrolig innstats på utsetting av rogn/yngel flere ganger hvert år for å sikre at den vanlige mann i gata skal få komme til å fiske i vassdraget når det blir friskmeldt. Som det blir antydet lengre opp i tråden så virker det som om elveutvalget fisker i elva på nåværende tidspunkt. Det stemmer. Vi skal fange 20 smålaks i hver elv på oppdrag fra fylkesmannen som igjen har fått beskjed fra øvrige myndigheter om dette. Dette må gjøres under kontrollerte forhold, og alle grunneiere i alle elvene som er berørt av reetableringsfasen er underettet om dette.

VI håper virkelig på at det nå er lys i tunellen, og siste beskjeder fra prøver som er tatt så er de positive....;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg