Hopp til innhold

Recommended Posts

Her kan du legge ut bilder, erfaringer, tips og stille spørsmål angående Bjerkreimselva! Lykke til i 2012 :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei, jeg er sent ute i år. Fikk ikke sesongkort i 3 b, og nå ser det ut som om de er utsolgt for sesongkort i sone 3 også. Noen som kjenner sone 1 eller 2? Jeg fisker hovedsakelig med flue. Er sone 5 noe bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøp døgnkort. Da kan du variere hvilken sone du fisker i. Må jo ha 14 turer for å "tjene inn" sesongkortet. Så med mindre du bor sentalt i forhold til elva så er det en levelig løsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Døgnkort er ganske billig i Bjerkreim, så jeg vil nok tro at det lønner seg å satse på det fremfor sesongkort i sone 5 (som jeg forøvrig vet lite om) . Med døgnkort er du også mer bevegelig i forhold til hvordan elvas tilstand skulle være :wink: Sone 3 og 3b har også flere fine fluestrekk samt mulighet for "privat" fiske hvis du går utenom de mest brukte plassene :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, det eneste jeg kommer til å savne er friheten til å dra og fiske når jeg vil. Bor i Stavanger, så det er jo ikke umulig å planlegge litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal på tur med noen kamerater i midten/slutten av Juli, blir et døgn i bjerkereim, hvor ville dere anbefalt oss å fiske i elva på denne tiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

man kan vel fiske når man vil når det er ubegrensa kortsalg? (Eller er det begrensninger på døgnkort?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bjerkreimselva har info her:

http://www.bjerkreimselva.no/portal/1101/Priser_og_kortsalg.63

Sjekk kartet som viser sonene også.

Man kan såklart fiske hvor man vil innen sonen man har fiskekort på.

Obs på at det er en sone 3B som ikke er med i sone 3.

Når og hvor? Jeg er ikke noe ekspert på Bjerkreimselva selv om jeg har fisket der 4-5 ganger kanskje.

Men sone 3 er populær, men også sone 2 og 5 er brukt. Kanskje mere avhengig av rette forhold noen

av de andre sonene. Så lenge det er over 20 kubikk/s med vann og ikke 30+ grader temp så er det nå

muligheter alle plasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg