Hopp til innhold
sofus

Laksen i Gaula !

Recommended Posts

Hmm ! Blir vel sen oppgang i år og da .

Endret av sofus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Liker ikke dette... årets guttetur står for stabelen..vi drar opp nå på torsdag og skal fiske til søndag.

Synd det ikke er noe særlig med laks ovenfor Støren enda.... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fisken kommer seg ikke opp fossen før elva er nede i ca 180 kub så det eneste som er av fisk ovenfor nå er de få som gikk opp før sesongstart. Hadde jeg hatt kort ovenfor fisken i dag hadde jeg ikke giddet å dratt opp en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var oppe i helga som var. (Uke 25)

Null laks... var nedenfor fossen... der var det kun ett alternativ, og det var KØkjøring.

Når jeg så at folk sto 2 meter fra hverandre og kastet marken sin på nøyaktig samme sted bare ristet jeg på hue og dro...

Der det ikke var køkjøring var kortene utsolgt pga begrensede plasser.

Jeg skal opp igjen i uke 28 og håper virkelig det er bedre da ovenfor fossen..

Vi snakket med lokale folk ved Gaula og dette var visstnok HELT normalt at det var slik...

(kan ikke huske at det har vært så sen oppgang de siste 5 årene jeg har fisket i gaula men mulig jeg tar feil...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jo riktig gammelt av var det nok mange år med sen oppgang hva nå enn det skyltes men de siste 15 åra har det vel bare hvert et par sesonger det har hvert så sent som nå . Det har jo hvert mye og kaldt vatn i år så da går det tregt opp 'fossen' . Dette er dritt altså !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

NÅ ER LAKSEN PÅ VEI OPP!!! :D

Herlige nyheter for en som skal opp og fiske ovenfor fossen om en uke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja begynner og komme fisk nå men temmelig begrensede fangster så langt . Har hvert oppi der et døgn nå men nesten ikke fisk og se og ingen som fikk noen i området jeg var men en mistet en på sluk og jeg hadde føling med en på flua . Blir nok bedre snart så jeg venter noen dager og prøver igjen :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvor langt opp er du?

Jeg vet det blir tatt bra med fisk nå.

Min mor tok en på 8,5 forrige dagen ved Rognes.

Og nå har det gått opp enda mer så jeg tror det blir spennende fremover nå.

Hvis alt går etter planen så reiser jeg selv oppover i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

fisket en del der tidligere selv. :)

Fisker nå nede ved Rognes.

Kom opp igår, og fikk gleden av å ta imot en laks på 9,2kg som min far tok! fin fisk!

I tillegg tok modern en laks på 8,5kg tidligere i uka. Så sesongen har hvertfall startet veldig bra for vår del!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser at det er tatt 25 tonn til nå. Må jo bli tidenes knallsesong?

Det er i såfall på nedsiden av fossen...

Her er det hvertfall en dårlig sesong så langt.

Alle vi har snakket med sier det samme... fortsatt stor elv og spådd regn så mange dager værmeldingene går.

Er nok dere nedenfor fossen som har en knallsesong nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dritt ovenfor ja. Skal opp igjen (Haltdalen) på fredags kvelden, men det er jo meldt så mye regn i natt at det er antageligvis totalt meningsløst… Knapt kommet fisk dit hittil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dritt ovenfor ja. Skal opp igjen (Haltdalen) på fredags kvelden, men det er jo meldt så mye regn i natt at det er antageligvis totalt meningsløst… Knapt kommet fisk dit hittil...

Så langt et veldig spesielt år. Det er ikke nok med det vanlige å være på rett plass til rett tid. En må også være i rett elv, i alle fall så langt. Enten er det mye fisk i elva, eller så er den tom. Eller fulle av iskaldt vann eller tomme for vann. I Gaula må en tillegg åpenbart også befinne seg i rett del av elva. Ja ja, en får satse på at livet normaliserer seg fra midten av juli.

Endret av svensvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Akkurat tilbake etter en liten tur opp til Eggafossen nå.

Så ikke en eneste laks som hoppet i fossen.

Telte vel tilsammen ca 10 laks svømmende nedenfor. Der står det jo helt sikkert mer enn det.

Men jeg har aldri sett så lite liv der før som nå.

Elva er full av fiskere fra Støren og opp til Haltdalen, men ser ut til å være dårlig med laks for de fleste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei tror ikke det 'stinger' ! Jeg fisker skjelden på helger for det er ofte mange nok ute så det blir bare i uka og sist uke ble det mange korte turer for jeg var heldig flere dager på rad . :biggrin: 1 fisk pr. dag gjorde lite tid i elva og mest bilkjøring.

Endret av sofus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har hvert et par dager oppi øvre deler nå og mistet 2 men ikke fisk og se og nesten ingen som får . De 3 siste jeg vet om er tatt på sluk .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har hvert et par dager oppi øvre deler nå og mistet 2 men ikke fisk og se og nesten ingen som får . De 3 siste jeg vet om er tatt på sluk .

Har laksen bare gått rett forbi og til toppen?

Eller har den rett og slett ikke kommet opp enda?

Jeg har fisket en del nede ved Rognes noen uker i sommer. Det blir tatt laks, men det er svært lite laks der og veldig lite som blir tatt.

Folk jeg har snakket med sier at laksen bare har gått rett forbi og til topps.

Jeg skal opp igjen om 3 uker så får man tro at det er litt mer liv i elva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg