Hopp til innhold
Bellamy

Noen som kjenner til denne vadejakken?

Recommended Posts

Alt det står Guideline på suger eselballer i motvind.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Noe som er glemt igjen på en demo? Kan vel umulig være handelsvare med slik logo

Mange av de gamle guideline jakkene hadde den logoen:) sykt as!

Har bare erfaring med eldre vadeutstyr fra GL og det var ikke imponerende.. Mye annet bra til en billig penge dersom pris et poenget. Vision feks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Logoet er litt lite. Kanskje papp-plakat på skulderstativ kunne prøves.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg er nå mer av den oppfatning at skal jeg vasse rundt i bekledning med stor logo, så får det være kostnadsfritt for meg, og gjerne få betalt i tillegg.

Kan ikke huske å ha betalt penger for noe caps med logo bortsett fra en Kangol cap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehehe håpet om å få et saklig svar på denne posten svinner sakte henn 8)

Har du noe info om hvilken type membran det er i jakka?

Personlig har jeg en gammel Loop Tierra (de første grå) med gore-tex membran. Denne jakka benytter jeg kun når det er kaldt og tørt vær, grunnet at jeg føler det blir klamt pga at ytterstoffet blir relativt vått. jakka er forøvrig også relativt tung.

Favoritt jakka mi er Simms Freestone Gore-tex, den gamle grønne lette modellen med gore-tex membran. Dette er mer som en vindjakke,sparsomt med lommer, men nok. Jakka fungerer godt på sommerdager som kjølige regntunge dager. Jakka bør kjøpes stor for å ha plass til en genser under, samt ledighet ved kasting. Til de dager hvor det virkelig bøtter ned tar jeg fram ei god gammel godt vokset oil-skin jakke, lukter harskt ja men dette fungerer.

Mitt råd er å ikke henge seg opp i alle små detaljer ved jakka, men den bør fungere i regnvær. Mangel på lommer er ofte en fordel, for da slipper du å drasse på mye unyttige gjenstander. Rygglomme med plass til dasspapir og et ekstra snøre er en fordel.

Beklager avsporing vedr logo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja her ble det kanskje litt mye usakligheter.

Modellen du har avbildet er såvidt jeg kan huske Stealth Pro varianten, den ble særlig anbefalt til snikfiske på høsten. Det er jo en kjent sak at fisk ikke kan se farger, og spesielt ikke fluoriserende signalgult, derav stealth betegnelsen, her kan du gli i blandt busker og kratt som en kameleon. Samme alle andre jakker fikk den terningkast 6 i jakt og fiske. Den perfekte folkejakke, skrev Jonas Gahr Støre om denne i en kronikk i Alt Om Harr.

Hvis du har mulighet til å se på andre modeller, vil jeg anbefale ProTeam Pride modellen. Denne var egentlig forbeholdt Guidelines eget Powerteam, men etter at de første observasjonene langs elvebredden, ble det et folkekrav og grasrotbevegelse for at denne skulle masseproduseres. Guideline svarte på responsen med et eget opplag av folkejakken kalt Fabolous Pride Plus, hvor det revolusjonerende tilbehøret BLiMPdRONE (drone til fiskespotting) fikk enorm oppmerksomhet og tiljubel i fagpressen. Løp og kjøp!

skal se om jeg kan finne et blide av denne modellen, så du vet hva du bør se etter.

...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har du noe info om hvilken type membran det er i jakka?

Personlig har jeg en gammel Loop Tierra (de første grå) med gore-tex membran. Denne jakka benytter jeg kun når det er kaldt og tørt vær, grunnet at jeg føler det blir klamt pga at ytterstoffet blir relativt vått. jakka er forøvrig også relativt tung.

Favoritt jakka mi er Simms Freestone Gore-tex, den gamle grønne lette modellen med gore-tex membran. Dette er mer som en vindjakke,sparsomt med lommer, men nok. Jakka fungerer godt på sommerdager som kjølige regntunge dager. Jakka bør kjøpes stor for å ha plass til en genser under, samt ledighet ved kasting. Til de dager hvor det virkelig bøtter ned tar jeg fram ei god gammel godt vokset oil-skin jakke, lukter harskt ja men dette fungerer.

Mitt råd er å ikke henge seg opp i alle små detaljer ved jakka, men den bør fungere i regnvær. Mangel på lommer er ofte en fordel, for da slipper du å drasse på mye unyttige gjenstander. Rygglomme med plass til dasspapir og et ekstra snøre er en fordel.

Beklager avsporing vedr logo.

Nei, jeg vet faktisk ikke noe som helst. Fant jakken på finn og selger vet heller ikke all verden :blink: Tipper jeg dropper den siden det ikke er noe info å finne noe sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mener jakka du søker info om er en modell som het "Back Water Jacket", denne ble introdusert i 2005 og solgt da i 05 og 06 intro pris 2.300,-

Vanntett glidlås LED belysning, 2 store frontlommer. Det står ingen ting om membran, men det nevnes at dette var et spennende prosjekt med WJ (hvem nå dette er)

Er jakka ny fra gammelt lager burde du kunne få denne til en grei pris (langt under tusenlappen), er den brukt så er det vel som alt annet på "loppemarked".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bellamy!

Her har du den lette Simms skalljakka jeg kan anbefale som min beste jakke ever. Jeg har 2 av disse benytter de selv vinterstid med en islender under. Garantert tørr i regnvær med riktig (plagg under) G3 er for tunge jakker for meg. Lett skalljakke og fiskeskjorte med lommer er suverent sommerstid.

http://www.anglers-pro.com/cgi-bin/cat/APS8001.html

Jakkene er ikke store i størrelse, så kjøp stort. Jeg er normalt kraftig 180 (90+) L er for smått kjøpte XL og XXL

Ingen fare å handle med Bill det tror jeg fler her på forumet kan bekrefte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tror ikke denne GL jakka ble solgt i Norge i det hele tatt men Bare USA i en kort periode. Kjøp Simms. Evt bruk en vanlig allværsjakke.. Jeg bruker mine Bergans jakker like mye som vadejakka fordi passformen er så sinnsykt mye bedre. Bill hos Anglers Pro er en kjærnekar og svarer raskt på mail..

Endret av royken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for godt tips, ikke utenkelig at jeg slår til på denne jakka :-) Ellers har jeg også fått tips om at xxl har guideline hatch til 500,- nå. Men vet ikke om denne er verdt pengene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg