Hopp til innhold
Matt

Godt ørettelver i Rogaland

Recommended Posts

Har bodd i Stavanger i 4 år nå (unnskyldninger for min norsk, er det ikke perfekt ennå), fisket i noen innsjøer og elver (Rv504, Hellelandselva,Oltedalsvatnet, Madlandsvatnet osv.) men ikke funnet et som gjør at jeg er fornøyd. Det jeg ønsker er en elv som gir litt naturopplevelser, og kanskje fisk i ny og ne fra 1/2 kg og oppover. Har fått ørret fra 100-300 g og dette begynner å bli litt kjedelig.

Det jeg ønsker er som sagt en elv med mulighet for litt større fisk, kan gjerne kjøre 1-2 timer fra Stavanger og gå en time. PGA unger og kone er jeg er på etpar ordentlige turer i året, så jeg kommer ikke til å tømme eller ødelegge et evt vann jeg får tips om. :)

Har noen provd Roslandsåna eller Kvislaåni (på andre siden av ørsdalsvannet)? Den ser fin ut på kartet, men usikker på hvordan den er nå.

Dersom noen kan tipse meg via denne siden eller på PM er jeg evig takknemlig!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg lurer på akkuratt det samme! Finnes det elver (i det hele tatt) hvor en kan få litt større ørret enn 2-300 grams i Rogaland?

Har spurt så mange om dette (og undersøkt selv selvfølgelig) men har enda ikke funnet noe tilfredsstillende... Med unntak av Hålandsvannet i Stavanger, men det var den naturopplevelsen da....

Blir nok en langhelg på østlandet en plass snart tenker jeg....

Lykke til i søket ditt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder