Hopp til innhold
Tommy...

Uttak til Vm på Fagernes...

Recommended Posts

Hey hey..

Minner om kriteriene for å bli tatt ut på det Norske landslaget i fluekasting til sommerens Vm på Fagernes...

Sakset fra castingforbundet.no...

NCF har nedsatt en uttakskomité som i tiden fremover vil arbeide med uttaket av et norsk landslag til VM i fluekasting i august.

Det er satt som en forutsetning at aktuelle kastere må delta i NM i fluekasting, samt min. et stevne i tillegg til dette (GL-cup).

... Uttaket vil bli foretatt etter Guideline cupstevnet i Bardu 16.-17.juni

Finner ingenting om kriteriene for å bli tatt ut i speyøvelsene.

Noen som har noen tanker rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

I bolken "NM i fluekasting" ligger vel også Burudvann, og ikke kun GL-cup stevnet med de andre øvelsene på Holmendammen. Så antar jeg at Burudvann er kravet for spey.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er jo veldig lite spesifisert i henhold til tidsperspektiv. Når jeg først leste hva castingforbundet hadde skrevet, så forstod jeg det som om vi MåTTE delta på GL cup i Kristiansand eller Bardu samt NM. Men de kan like gjerne mene at vi må ha deltatt på et GL stevne de siste 10 år..... ???????????

Hvis de nå mener at det kun er Kristiansand og Bardu, så er jeg iallefall irritert. For det første kom denne beskjeden ut altfor sent, og for det andre så har vi såpass store avstander i dette landet at både Oslo og Tønsberg da også burde være med. Vi har valget mellom å reise helt sør eller helt nord i landet... dette landet er laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt. De burde komme ut med dette et år i forveien, slik at man har alle GL cupene som et alternativ.

Og hvor er 5#Cupen????? Skal ikke den telle den da??????? Det er jo den mest rettferdige konkurransen med tanke på vær og vind....

Hva med speyen ja?? KUN NM som uttaket tas ut ifra???

Hvis det er KUN ETT GL stevne og NM som er tellende for uttaket, så synes jeg dette blir veldig lite å gå ut ifra. Hva hvis du er syk eller feks skal i bryllup, barnedåp osv akkurat på tidspunktet, men har vunnet alt annet det siste året??? Det blir for "dumt".....

Jeg synes de burde ha med alle stevner det siste året i vurderingen sin, og ha krav om at du må minst ha deltatt på NM, en 5#Cup og ett GL stevne i løpet av det året i den grenen du håper å bli tatt ut i. Men det kan jo hende det er det de mener, for jeg har iallefall litt problemer med å forstå hva de EGENTLIG mener....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her er sitatet fra siden til Castingforbundet:

"NCF har nedsatt en uttakskomité som i tiden fremover vil arbeide med uttaket av et norsk landslag til VM i fluekasting i august.

Det er satt som en forutsetning at aktuelle kastere må delta i NM i fluekasting, samt min. et stevne i tillegg til dette (GL-cup).

Uttaket vil bli foretatt etter Guideline cupstevnet i Bardu 16.-17.juni."

Selv tolker jeg dette dit hen at aktuelle "minst" på delta på inneværende års NM (respektivt 1- og/eller 2-hånds) samt ett øvrig GL-cup stevne. Håper og tror at alle øvrige mesterskap i inneværende år, deriblant også 5#CUP, i tillegg vektlegges. Kan være, tar jeg feil, men jeg håper da ikke det. Til en viss grad ser de sikkert også på resultater "over lengre tid", noe som på en måte må bli naturlig, men ingen skal vel strengt tatt kunne tas ut på gamle laurbær? Derfor kravet.

De kunne sikkert vær noe mer presise, men jeg tror vel egentlig at uttaket er i relativt trygge hender. Spiller ingen rolle for meg, jeg skal gruse gutta i presisjon på Holmendammen, så det så :biggrin:

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hi...

Jeg "tolker" ikke kriteriene...

Det står svart på hvitt at:

NCF har nedsatt en uttakskomité som i tiden fremover vil arbeide med uttaket av et norsk landslag til VM i fluekasting i august.

DET ER SATT SOM EN FOUTSETNING at aktuelle kastere Må delta i NM i fluekasting, samt MIN. ET STEVNE i tillegg til dette (GL-cup).

... Uttaket vil bli foretatt etter Guideline cupstevnet i Bardu 16.-17.juni

..

I utgangspunktet ønsker jeg at de beste kasterne er de som stiller, Ser helt klar nødvendigheten av å ha resultater for å bli tatt ut, men å komme med disse uttaks kriteriene så seint som de har gjort denne gangen, synes ikke jeg noe om...

Jeg prøvde alt i min makt for å kunne reise til Kristiandsand for å delta der . For å få til det har Kona byttet helgevakter, besteforeldre hjulpet til med barnevakt, tatt fri fra jobben en uke uten betaling osv.. Dette er ting som må planlegges i god tid i forveien, når da du får disse kriteriene rett før du reiser er det ikke lett å få byttet vakter igjen, be om barnevakt og full pakke 3-4 dager etter et Usa besøk(Spey' o rama)...

MEN, jeg tenker ikke kun på meg selv opp i alt dette :-)

Hva vil skje hvis en av kasterne som kun har mulighet til å stille i NM, vinner overlegent i en eller fler øvelser... Hva gjør Castingforbundet/utakskomiteen da... Eller for å si det på en annen måte, da kan de ikke sende vedkommende til VM... Kriteriene sier Må og PLUSS ET STEVNE TIL I GUIDELINE CUP...

Jeg gjentar at det det ikke står noe om kriteriene om uttak ang speyøvelsene. NM spey inngår ikke i Guideline cup....

Huff blei negativt dette her... Håper at så mange som mulig finner veien til NM i spey og NM i flueksating.

Mvh Tommy

Endret av Tommy...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser ikke helt poenget å delta på guideline cupen om man kun satser på spey? De kan vel ikke ta ut speykasterne på grunnlag av prestasjoner i overhodekasting?

Greit nok om man ligger på vippepunktet til å bli med at man da også tar hensyn til om man kan stille i flere grener, men er man blant de 4-5 beste i en øvelse i NM burde det vært godt nok for uttak så lenge man kun har en nasjonal speykonkurranse i år før VM.

Synd de ikke legger opp til speykonkurranser under cupen også slik at man hadde fått et bedre grunnlag for uttakelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hi Oddbjørn...

Helt klart at det er en del poenger som er vansklig å forstå, jeg har gitt opp ihvertfall...

Uansett så ønsker jeg alle som skal delta i 2x Nm, LYKKE TIL...

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Registrer deg eller logg inn for å kommentere

Du må være innlogget for å legge igjen en kommentar

Lag en konto

Registrer deg og få full tilgang til forumet!

Register a new account

Logg inn

Har du allerede konto? Logg inn her.

Logg inn nå