Hopp til innhold
sofus

Fargemiddel for revehår ,

Recommended Posts

Hallo ! Hva vil dere anbefale som fargemiddel her , spesielt svart i første omgang.

Noe som er enkelt og bruke og gjerne hvem som selger .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Svart er nog den farg som er mast vanskligt at lykkes med:(

Jeg köper material i svart med farger alle andra farger hjemme.

Jeg anbefaller at du prøver flurocerande farger:)

Peter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja vel ! Takk Peter ! Jeg brukte et pulver som Guidline solgte for en del år tilbake og det funket greit det men jeg fikk det ikke skikkelig svart .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Veniard selger bra farger. Skal du ha svart lønner det seg å farge pelsen rød eller brun først. Så farger du den svart. Det er et tips jeg har plukket opp i ei bok skrevet om farging av pels og fjær av A.K.Best, han kan endel om dette :)

Jeg har farget hvitt saueskinn på den måten, og det ble bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Veniard selger bra farger. Skal du ha svart lønner det seg å farge pelsen rød eller brun først. Så farger du den svart. Det er et tips jeg har plukket opp i ei bok skrevet om farging av pels og fjær av A.K.Best, han kan endel om dette :)

skall prøves :biggrin: Takk tjt!

/Peter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Problemet är ofta att rävskinn inte tål dubbelfärgning då skinnet faller i bitar och blir till gröt.

Har man ett riktigt stadigt skinn så kan man med fördel blanda salt i färgbadet då blir det nästan svart även med Veniards svarta :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Rev er mye mer porøst i skinnet enn fx tempelhund. Svart krever veldig mye lengre tid enn andre farger. Som andre har skrevet så er svart dn vanskeligste fargen å få til. Er det naturell rev, så vil du også trenge å avfette skinnet og håret ettersom pelsen aldri blir ordnetlig farget slik.

Veniard sitt pulver har funket bra på tempelhund iallefall. Men her gikk det flere timer i vannbadet i tillegg til at dette låg i badet over natten etter at varmen var slått av. Tviler på at garvet reveskinn tåler dette, men har ikke prøvd selv. Velger forøvrig ut de bitene med tykkest skinnbit når det skal farges svart.

Har også i sitronsyre når håret har ligget ca 70% av den totale tiden i varmebadet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg