Hopp til innhold
MariusN

Savner gamle kjøp og salg tråden!!!

Recommended Posts

Er det bare meg eller er det mindre til salgs og slagene går tregere med det nye opplegget? Synes diskusjoner og kommentarer i disse trådene ofte gav en ekstra piff!

få de gamle trådene åpnet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Er det bare meg eller er det mindre til salgs og slagene går tregere med det nye opplegget? Synes diskusjoner og kommentarer i disse trådene ofte gav en ekstra piff!

Enig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er greit nok det men på den gamle metoden kunne man i hvert fall få det til å se ut som et godt tilbud tredje runden du humper ned prisen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var det ikke nettopp derfor de la om hele denne tråden? Forumsmedlemmene ønsket jo et ryddig (sterilt) sted fritt for kommentarer mv. Det gamle ”Loppemarkedet” var utvilsomt langt mer besøkt, til sammenligning kan man jo se litt på Edge, og hvordan det er løst der http://www.edgeflyfishing.com/ipb/forum/185-koep-saelj/ om man ser på antall besøk på den enkelte tråd tror jeg nok de langt overgår FFnet.

Det gamle loppemarkedet var utvilsomt mer interessant, og langt mer besøkt. Jeg tror også leserne benyttet dette langt mer aktivt, og at langt flere handler ble gjennomført. Tydeligvis virker det som om FFnet egentlig ikke vil befatte seg med privat kjøp / salg, derfor denne håpløse ordning. Personlig må jeg si at tidsbegrensning på annonse er en ting, men at medlemmer ikke gir beskjed om at varer er solgt eller trukket fra markedet er en uting. Jeg har funnet mye brukbart til fornuftige priser i gamle tråder, og ja jeg også ønsker det gamle loppemarkedet tilbake, gjerne noen friske kommentarer i trådene også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Forumsmedlemmene ønsket jo et ryddig (sterilt) sted fritt for kommentarer

Hvem medlemmer da ? kan ikke huske å sett noen avstemning på det .

Realiteten er jo nå at hvis man sammenligner visninger her og på den andre store siden i Norge så ligger denne her på ca halvparten i beste fall(da annonser lagt ut av samme folk, samme produkt og samme dag). Før lå vel denne siden høyere. I tillegg er det jo dønn kjedelig uten kommentarer .

Men Anne er fornøyd da :blush:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvem medlemmer da ? kan ikke huske å sett noen avstemning på det .

Realiteten er jo nå at hvis man sammenligner visninger her og på den andre store siden i Norge så ligger denne her på ca halvparten i beste fall(da annonser lagt ut av samme folk, samme produkt og samme dag). Før lå vel denne siden høyere. I tillegg er det jo dønn kjedelig uten kommentarer .

Men Anne er fornøyd da :blush:

Jeg kan jo minne om denne tråden

Noe voldsomt engasjement for å beholde det gamle loppemarkedet var vel ikke å spore.

Det positive kan jo være at man kan kjøpe seg profilering av sine "lopper", slik at disse blir liggende "først i køen" lenge.

Penger ser du, det er hva som må til for å komme noen vei.

Endret av Nobody

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Syns vel at temaet fortjener balanse og argumenter. Fluefiske.net er ikke etablert som et salgsted a la finn eller qxl, men har i sin helhet annen/andre funksjoner i forhold til fluefiskeinteresserte personer. Så er det også en delmulighet for forumsdeltakere å legge ut ustyr for salg eller melde interesse for kjøp.

Også jeg syntes disse trådene kunne arte seg interessante når ulike kommentarer kom til. Da kunne det f eks bli mulig også for meg å vurdere om en stang kunne passe - ingen har prøvd all verdens stenger. Slik jeg oppfattet det, var det noen salgsinteresserte som ikke likte en del kommentarer og betraktet disse som salgshindrende. Etter dette ble muligheten for kommentarer fjernet. Selv fikk jeg meg et par rapp over fingrene, selv om jeg mente at mine utsagn både var saklige og moderate.

I alle fall for meg ble da alle disse "tomme" salgstrådene uinteressante. Jeg syns at kjøp og salgstilbudene nå ligger der de hører hjemme, i en egen kategori som er redigert og gjort lett tilgjengelig for den som ønsker det.

Jeg er innom av og til og ser hva som ligger der. Det nevnes andre sider, for meg virker det som at svært mange i dette forumet er veletablerte fluefiskere og bruktbehovet er kanskje ikke veldig stort? Jeg vet ikke, men tenker litt slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det kan også sees med andre briller; markedet tilføres hele tiden nye produkter, og noen har det med at alt nytt skal prøves. Ofte resulterer dette i at ”boden” er full, og det kan være greit å kvitte seg med fjorårs modell mens det ennå går å få penger for den. Noen av oss har funnet utstyr vi liker, og vet hva vi ser etter, så ja takk til pent brukt til grei pris. Personlig syntes jeg det har kommet mange lite gjennomprøvde produkter på markedet de seinere år. Ofte var ”gamle versjonen” av tilsvarende produkt bedre. Det er jo på loppemarkedet en finner ”gammel drit” som er ubrukelig for moderne mennesker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noe annet som kan virke inn er erfart praksis. Jeg har lagt ut to stenger av topp kvalitet samt en snelle (av mer tvilsom amerikansk opprinnelse) og jeg fikk ingen respons. Absolutt ingen. Hvis den faktiske interessen for/omsetningen av brukttilbudene er slik, vil dette påvirke forumbrukere over tid. Jeg kommer ikke igjen til å bruke tid og energi på slik annonseaktivitet, da lar jeg heller tingene stå eller ligge til andre formål dukker opp. Det er altså min erfaring, andre har helt sikker noe annet å vise til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det jeg ikke forstår er hvorfor legge kjøp/salg slik de har det i dag men enda automatisk poste innlegg i forumet med hva som blir lagt i kjøp/salg, Kunne man ikke da like gjerne hatt kjøp/salg som det var før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det jeg ikke forstår er hvorfor legge kjøp/salg slik de har det i dag men enda automatisk poste innlegg i forumet med hva som blir lagt i kjøp/salg, Kunne man ikke da like gjerne hatt kjøp/salg som det var før?

Godt poeng, de ønsker vel at flest mulig får med seg at folk vil selge noe, ergo oppnår man ikke det med Kjøp/salg funksjonaliteten og da fatter ikke jeg hvorfor man ikke kan legge det direkte på forumet med en mulighet for selger å låse tråden dersom man ikke ønsker kommentarer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi har i hurtigavgjørende ad hoc-møte på Skype bestemt at vi hører på folket.

Vi går tilbake! Filip tar det ganske så asap.

:) Takk folks, vi hører når dere snakker og nå er dere ganske entydige i hva dere ønsker.

Så snakk gjerne mer.

Flere ønsker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi har i hurtigavgjørende ad hoc-møte på Skype bestemt at vi hører på folket.

Vi går tilbake! Filip tar det ganske så asap.

:) Takk folks, vi hører når dere snakker og nå er dere ganske entydige i hva dere ønsker.

Så snakk gjerne mer.

Flere ønsker?

Meget bra. Legg også til mulighet for å låse tråd i loppemarkedet for kommentarer om ønskelig av trådstarter.

Annet ønske er å kunne se bilder uten å logge inn, spesielt i tråder som fortoner seg mer som bildearkiv Sikter da til tråden med laksefluer.

Ikke alltid en har mulighet for å logge seg inn (noen ganger ligger det begrensninger for bruk), andre ganger kan det være at en vil lese forumet på TV'n. Noe hemmeligholdelse av egne kreasjoner burde det vel ikke være behov for. Til sammenligning ligger det åpent på Edge, og kommentarer til bildene ligger i egen tråd. http://www.edgeflyfishing.com/ipb/topic/87803-bilder-paa-laxflugor/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det gamle kjøp og salg-markedet er nå åpnet igjen. Vi lar også det nye ligge inntil videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg