Hopp til innhold
Buldre

Hackle Stacker

Recommended Posts

Hei.

Ved surring av Hackle Stacker opplever jeg at mine Metz hackle blir for stive og knekker. Jeg tenker å gå til innkjøp av nytt hackle, men det er så mye å velge blant. Noen som har anbefaling for bra hanehackle med tynnere og mer fleksibel stamme i fjær? Gjerne også tips for nettbutikk inn/ utland.

Mvh. Buldre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Whitings "Hebert Miner"-linje er noe av de beste jeg har vært borti med tanke på fleksibel og flat quill fra nakker. De er jo i tillegg temmelig fulle av fiber så man trenger ikke mange tørn. Ellers er det gjerne ulike kvaliteter innen samme produktgruppe. (Mets Brown Microbarb Saddle fins i ulike graderinger og min fra tidlig 90-tall er kjempesterk og myk i stammen, med lange fullt utviklede fjærstråler uten særlig tapering) Men det fins nok andre som er gode og rimeligere enn Whitings øvre graderinger. Ulike produsenter har ulike attributter de selekterer og detaljer rundt dette kan du lese om på globaflyfisher.

Anbefaler uansett å kjøpe det beste du har råd til. Det gjør det hele mye morsommere. (Man kan jo også kjøpe nakker på deling med venner)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Whitings nacker er helt klart bättre än Metz. Sorte og brune nacker lite mer stive enligt min erfaring :mellow:

Bronze kvalitet er nok og har et rimeligt pris.

/Peter

Endret av peterohlsson

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Whitings er tingen, kvalitet kvalitet kvalitet. Selv har jeg noen metznakker med samme problem som du har. Og det var i fargen svart. Mener jeg vasket de i tøymykner eller noe annet såpegreier, er veldig lenge siden. Men nakken ble vesentlig bedre. Vasket bort mye farge som var til overs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg