Hopp til innhold
Anne

Hodelykt av det bedre slaget?

Recommended Posts

Vi har to oppladbare LedLenser hodelykter, er vel H7, trur jeg. De lyser godt, men krever opplading etter 2 timers bruk, strikken blir slakk og jeg synes den er litt løs i selve lyktfestet. Så jeg har sagt tydelig fra til kæillen at jeg ønsker meg ei ny til bursdag. Ser Villmarksliv hadde en test av lykter, men synes det er kjekt at folk som har brukt noe av dette sier hva de mener.

Så hjelp til hodelykt, folks, med...

...god brukstid

...god strikk

...godt lys

...oppladbar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Mammut X-Zoom. Passer pølsefingre. Veier litt, men kompis med denne leser avisa etter at Petzl'en (Myo RXP) min har sovna.. Usikker på om X-Zoom er oppladbar, men kjøp nå GP's oppladbare, av den nye typen som ikke lader ut seg selv. Jeg putta de batteriene som var med H7R i skuffen etter at jeg prøvde GP batteriene i lykta en runde - oppladbare batterier var ikke LedLensers sterke side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mulig litt utenfor ditt bruksområde - men sævrt mye lys for pengene:

http://www.bikeshop....8779&plid=18779

Kjøpte denne i høst og fikk nå i jula testet den til skikjøring - bla ned fra et fjell natt til 1. nyttårsdag :)

Det er jo egentlig en sykkellykt - og er kanskje for tung om du er ute etter en liten og nett lykt.

En liten og nett lykt som denne:

http://www.lightman....1-hodelykt.html

Gir meget godt lys og nesten ikke veier noenting. Dyre batterier dog.

Om virkelig godt lys er det viktige kan du kanskje se på denne 2testen":

http://teleskiers.blogspot.com/2012/01/hodelykttest.html

Endret av talon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan annbefale led lenser h14r, er med oppladdbare batter og kabel så man kan ta batteriet ned ifra hodet og inn i jakken, da holder batteriet lenger når det får være i varmen, har en slik og er bra fornøjd med den ;)

Mvh magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei! Jeg veit ikke om du har finni løsninga på hodelykt ennå, men jeg vil på det varmeste også anbefale storebroren til H7R, nemlig Led Lenser H14R!

Både pga at du kan stikke batteripakka (4x AA batterier) på innerlomma, den er oppladbar, og på grunn av de mange, gode funksjonene den har.

Du har zoom ved å dra i kappen som omslutter reflektoren, trinnløs styrkeregulering av lyset i seg selv samt endel andre både nyttige og unyttige finesser :)

Den ligger på rundt tusenlappen har jeg sett rundt om kring.

For å ha gleden av denne ei hel helg på skauen, kjøpte jeg meg en skikkelig lader og 12 stk 2500mAh NI-mh batterier av merket Sanyo Double X(med utrulig god kapasitet) med oppbevaringsesker slik at en kan ha med seg 5 sett med batterier inkludert de som er i lykta.

Strikken er veldig god, da det er en "ekstra" som går fra panna og bak i nakken og fordeler vekta bedre, samt baksida av batteripakke og selve lykta er forma slik at den sitter veldig behagelig på hodet.

Håper du finner noe som passer for deg, og at du kanskje har fått noen gode hint her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjerringa bruker denne http://www.oslosportslager.no/produkt/silva-x-trail-plus-hodelykt-kampanje-24623.aspx

Hun er hundekjører, og vi bor i finnmark, altså er det mørkt store deler av vinteren. Lykta er kanongod og gir utrolig godt lys. Batteriene er oppladbare, tar veldig liten plass. På full styrke holder batteriene "bare" i 3 timer, men på laveste styrke opp mot 45 timer. Normalt er det ikke behov for å ha den på full styrke fordi lyset er så bra.

MEGET bra konstruksjon og den tåler mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg