Hopp til innhold
Stinger Streamdance

Pris på grunnmur garasje

Recommended Posts

Tenker du da høyde helt opp til det normale 240cm eller opp til ca 60cm over såle..? Skal du fylle inntil og i så tilfelle hvor høyt..?

Tips. Vurder forskalingsblokker hvis det kan passe. Disse kan du blande sement til selv og støpe over flere dager, bare husk godt med armering.

Men 50m2..? hørtes lite ut hvis du har bra med stenger. Selv henger jeg stengene ferdigrigget i plastcoatede kroker under taket i sesongen men sliter med mine 70m2 :biggrin:

Salaren

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei Salaren! Såle? Fylle inntil? Du har tydelig peiling på dette.. Det har overhodet ikke jeg. Tenker å ha trevegger ja så det skal vell ikke være mur lenger opp en 60 cm….

Slår ikke i en spiker eller noe annet noensinne eller under noen omstendigheter. Holder meg lengst mulig unna alt praktisk arbeid.. 50 m2 ja… Jeg vet ikke helt hvor stor vi skal ha, men det virket som det var den største som var å få kjøpt som byggesett.. Tenkte dobbel garasje med halvt loft iallefall.

Endret av Stinger Streamdance

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ingen som vil ha en skikkelig "svart" støpejobb te sommeren da:-)

Finnes det ikke lokale håndverkere på ditt hjemsted? Disse vil gi deg et pristilbud på arbeidet, og vil med sikkerhet kunne utføre arbeidet fagmessig, I tillegg får du garanti for utførelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Prøv her: http://mittanbud.no/

Da får du god peiling på hva dette vil beløpe seg til. Anbefaler å lese hva Nobody ytrer. Satt i går sammen med Faremo og speidet på ødeleggelser som jeg regner med at stormen ikke alene la grunnlaget for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Prøv her: http://mittanbud.no/

Da får du god peiling på hva dette vil beløpe seg til. Anbefaler å lese hva Nobody ytrer. Satt i går sammen med Faremo og speidet på ødeleggelser som jeg regner med at stormen ikke alene la grunnlaget for.

Ja det er faktisk slik at "selvbyggernationen" Norge huser mange "verdensmestre". Noen har dette som yrke og kan med rette kalle seg mester, hvilket også forplikter ovenfor kunde og samfunn. Hva skal vi foretrekke å heie på,-selvbyggeren eller fagfolk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Enig med de som sier at har man ikke peiling så hold for all del fingra borte og la profesjonelle gjøre dette. Men selv er jeg vokst opp med at mannfolka gjør slikt selv og jeg har siden man var liten guttunge vært på flere byggetomter på dugnad sammen med far og ellers sammen med venner og familie. Og så har jeg og interesse og litt innsikt i hvordan man kan løse slike saker. Men fordi jeg ikke ser på en garasjes grunnmur og sålekonstruksjon som noen big deal så vil det jo alltid være det for andre. Og det er ganske enkelt fordi vi mennesker fra naturens side har ulike evner og interesser.

Så jeg velger å tro at hvis Stinger Streamdance vil legge ned egeninsats ivertfall på utgravning evt. boring og sprengning, drenering og avretting deretter forskaling av ringmur og mur/forskalingsblokker så burde han gripe sjansen om ikke annet for å få grunnleggende lærdom i hvordan man gjør dette. Selve sålen innvendig er greiest å sette bort i sin helhet da et "sementteam" ordner med betongbestilling og helikopterpussen etterpå.

Det er masse informasjon på nettet om slikt forenklet byggestoff som en garasje etter min mening er. F.eks her http://gjoerdetselv....garasje-og-bod.

Og best av alt, når Stingers sprukne og tørre betonghender engang blir myke igjen så kanskje et slikt prosjket være den nødvendige inspirasjon for å senere gå på noe større som f.eks bygge sitt eget hus.

Hiv deg rundt Stinger, Google, grav og spør rundt og prøv å komme med på en garasjedugnad så fikser du dette greit. Men bygg ikke for lite og så er det kjempegreit med et stort "gutterom på garasjeloftet" som du kan isolere, bekle og innrede akkurat som du selv vil. Der kan du sitte og binde fluer, kjæle med sneller og stenger i lange vinterkvelder mens du i all forsiktighet smatter på en snaps eller 3 ved siden av røykelaksen. Har et slikt rom på 40m2. Umistelig sier jeg :clapping:

Lykke til

Salaren

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er sørenmeg mye rart av "fagfolk" også. Greit å høre litt rundt og få noen anbefalinger først...

Du har sikkert rett i at det finnes mange såkalte "fagfolk", men finner du ikke disse i alle yrkesgrupper? Felles for disse er vel om de er fagfolk, så har de papirer som dokumenterer dette. Om deres arbeide ikke holder mål, burde de i så fall levere tilbake papirene med beskjed om takk for lånet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg