Hopp til innhold
Tommy...

VM i Norge 2012

Recommended Posts

Så jäkla kul.

Nu gäller det bara att ta sig till landslaget och komma dit.

Kommer nog åka dit oavsett om jag inte kommer in i svenska landslaget. Bara för att få se det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Gode nyheter! Dette motiverer til trening som forhåpentligvis resulterer i uttak på landslaget. Ble tatt på senga av svenskene sist, det skal ikke skje igjen.... :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det virker som dette VM blir langt mer spennende enn sist Fagernes arrangerte dette. Flere og flere har virkelig fått smaken på Fluekastingen og sastningen fra de enkelte har blitt betydelig. Se bare på resultatene, spesielt på Spey øvelsene. Det settes nye Verdensrekorder hvert år. De er riktignok uoffesielle, hvistnok på grunn av regelverket, men alikevel :clapping: .

Jeg trenger ikke å trene. Det er et privilegium vi publikummere har :wink: .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gode nyheter! Dette motiverer til trening som forhåpentligvis resulterer i uttak på landslaget. Ble tatt på senga av svenskene sist, det skal ikke skje igjen.... :wink:

Tänker du på överhandsgrenarna? I Spey fiock vi ju vår rumpa illa piskad :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tänker du på överhandsgrenarna? I Spey fiock vi ju vår rumpa illa piskad :D

Det stemmer Sasse. Vi kommer nok sterkere tilbake ved neste møte :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det stemmer Sasse. Vi kommer nok sterkere tilbake ved neste møte :wink:

Tro inte att jag kommer sitta still iaf ;)

Har dock lagt ner spey tills VM. Känns som det inte är någon idé att lägga tid på det när jag såg er :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I kveld er det Idrettsgalla igjen. I 2010 venta jeg å se om det blir VM i Valdress nevnt, men det ble ikke i det hele tat.

Lurer om det kan forandres litt neste år.

Er kasting idrett eller de ser på oss som at noen få gubbene har samlet seg og driver med hobien sin? :)

Hvis de synes at kasting er ikke idrett, det er bare å gi dem stang og si: Kast 20 meter :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I kveld er det Idrettsgalla igjen. I 2010 venta jeg å se om det blir VM i Valdress nevnt, men det ble ikke i det hele tat.

Er kasting idrett eller de ser på oss som at noen få gubbene har samlet seg og driver med hobien sin? :)

Hvis de synes at kasting er ikke idrett, det er bare å gi dem stang og si: Kast 20 meter :biggrin:

Norges Castingforbund er et særforbund under Norges Idrettsforbund som driver med både casting og fluekasting med fiskeutstyr.

Sakset fra Thorgeir Gustavsens leder i Casting Info som kom rett før jul:

"Vi har avholdt forbundsting, hvor nye lover for forbundet ble vedtatt. I vår nye formålsparagraf kan man nå lese at forbundet ikke bare skal arbeide med casting, men også fluekasting med fiskeutstyr og surfcasting."

Det er nok mange andre små særforbund, og ikke bare Castingforbundet, som dessverre ikke nevnes på Idrettsgallaen. På Idrettsgallaen blir det fokus på de største TV-idrettene. Vi kan bare stå på for å gjøre idretten vår større og håpe at vi blir store nok til å komme med der! 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi får begynne med "Norge Rundt" :msn-wink: .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tränar ni något då?

Tyvärr är det mörkt och en massa sega förkylningar har satt stopp för hårdträningen men jag försöker köra eo min styrketräning och teknik om dagen nu. Snart går det att träna efter jobbet och då blir det 1h till om dagen. Nu är det 120% på Trout distance.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jag tänkte höra om Norge fortfarande planerar att göra Seatrout Spey till en officiell gren? Vi i Sverige vill ha den som en gren och det vore roligt om även ni hade det till VM :)

En fråga till, varför valde ni att endast ha ED som godkänd lina i Trout?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jag tänkte höra om Norge fortfarande planerar att göra Seatrout Spey till en officiell gren? Vi i Sverige vill ha den som en gren och det vore roligt om även ni hade det till VM :)

Hei Tellis!

Dette er ikke et offisielt svar fra Castingforbundet, da jeg ikke sitter i styret eller noen av komiteene som jobber med dette, men kan allikevel svare (tror jeg)! :msn-wink:

SA ED er den eneste linen som var tillatt i det første VM på Fagernes i 2010, og er således den eneste linen som har vært med i et offisielt regelverk fra ICSF. Spørsmålet om valg av line har vært diskutert i en komite i tilslutning til ICSF, men det er ikke kommet til noen enighet her.

På den offisielle siden står det:

"The international tournament rules for flycasting are so far unchanged since the world championship in 2010. Click the link below to download the rules (pdf). "

Dersom det blir vedtatt nye utstyrregler for trout-øvelsene, så vil de selvfølgelig være gjeldende for VM 2012.

Det at dere har godkjent Rio Gold Turnament og Barrio GT140(S) i trout-øvelsene i Sverige er en lokal svensk regel som aldri har vært godkjent internasjonalt.

Når det gjelder Seatrout spey, så har jeg ingen anelse. Vi har det som en øvelse i vårt norske regelverk, men det ble ikke konkurrert i denne øvelsen i Norge i 2011.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Helt enig Tellis! Seatrout Spey burde helt klart vært en offisiell øvelse etter min mening, både i GL-Cup og ikke minst VM 2012.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Riktigt nöjd med att det bara är SA MED som är godkänd. Har absolut mest timmer med den och trivs bäst med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Tellis!

Dette er ikke et offisielt svar fra Castingforbundet, da jeg ikke sitter i styret eller noen av komiteene som jobber med dette, men kan allikevel svare (tror jeg)! :msn-wink:

SA ED er den eneste linen som var tillatt i det første VM på Fagernes i 2010, og er således den eneste linen som har vært med i et offisielt regelverk fra ICSF. Spørsmålet om valg av line har vært diskutert i en komite i tilslutning til ICSF, men det er ikke kommet til noen enighet her.

På den offisielle siden står det:

"The international tournament rules for flycasting are so far unchanged since the world championship in 2010. Click the link below to download the rules (pdf). "

Dersom det blir vedtatt nye utstyrregler for trout-øvelsene, så vil de selvfølgelig være gjeldende for VM 2012.

Det at dere har godkjent Rio Gold Turnament og Barrio GT140(S) i trout-øvelsene i Sverige er en lokal svensk regel som aldri har vært godkjent internasjonalt.

Når det gjelder Seatrout spey, så har jeg ingen anelse. Vi har det som en øvelse i vårt norske regelverk, men det ble ikke konkurrert i denne øvelsen i Norge i 2011.

heisann....

hvordan e de barrio gt 140 linene å kaste/fiske med....?

kurt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

heisann....

hvordan e de barrio gt 140 linene å kaste/fiske med....?

kurt....

Barrio GT140(S) er ganske lik SA ED kastemessig og fiskemessig, de er begge WF liner med ekstremt lang klump og med tyngden i fremre del av klumpen. De fungerer flott til overhodekasting, men jeg synes personlig at en slik profil blir litt kritisk i timingen til vannkast. Linen kommer i to fargevarianter den med S-modellbetegnelsen er oransje, men den uten er beige.

Barriolinene er svært rimelige, den siste jeg bestilte kom på omtrent kr 225,- , levet i postkassa.

Du kan kjøpe dem her fra Mike Barrio: http://www.flylineshop.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Barrio GT140(S) er ganske lik SA ED kastemessig og fiskemessig, de er begge WF liner med ekstremt lang klump og med tyngden i fremre del av klumpen. De fungerer flott til overhodekasting, men jeg synes personlig at en slik profil blir litt kritisk i timingen til vannkast. Linen kommer i to fargevarianter den med S-modellbetegnelsen er oransje, men den uten er beige.

Barriolinene er svært rimelige, den siste jeg bestilte kom på omtrent kr 225,- , levet i postkassa.

Du kan kjøpe dem her fra Mike Barrio: http://www.flylineshop.com/

ja det va d æ såg dæm va billig....

kurt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal legge det inn som et forslag i den tekniske kommiteen. Vil dere ha med snakeroll også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tränar ni något då?

Tyvärr är det mörkt och en massa sega förkylningar har satt stopp för hårdträningen men jag försöker köra eo min styrketräning och teknik om dagen nu. Snart går det att träna efter jobbet och då blir det 1h till om dagen. Nu är det 120% på Trout distance.

Trener til Spey-O-Rama, men det blir veldig begrenset når det kun er lørdag og søndag formiddag vi har tid når det er lyst... og jaggu er det litt for kaldt innimellom også.. :cry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Trener til Spey-O-Rama, men det blir veldig begrenset når det kun er lørdag og søndag formiddag vi har tid når det er lyst... og jaggu er det litt for kaldt innimellom også.. :cry:

Ska du till Spey-O-Rama? Så jäkla fränt, inte alls avis :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg