Hopp til innhold
Anne

Glansbilder i kampanje

Recommended Posts

Oppdrettsnæringen viser glansbilder når de drar i gang tidenes laksekampanje. 19 reklamefilmer skal skal sendes på TV2.

På det nye nettstedet Laks er viktig for Norge sender en samlet oppdrettsnæring de ut glansbilder til verden for å vinne tilbake tillit.

Les mer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det er ikke veldig lenge siden jeg oppdaget medaljens bakside. Glansbildet fikk alt for lenge henge urørt. Vi får bare fortsette å være konstruktivt skeptisk til det de serverer. Vi kan nok føle oss som David mot Goliat, men resignerer vi har vi ikke gjort vår plikt for naturen.

Det går an å skrive om lukkede anlegg, og kreve andre svar fra næringen enn den evindelige om at alt andre foreslår er feil uten at de har en eneste løsning selv som har vist seg å virke..

Friluftsfjorden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er også helt tydelig at forskningen på lukkede anlegg har kommet mye lengre enn det som komemr fram. De dokumentene holdes veldig skjult, men de finnes. Det er kun snakk om vilje og penger. Pengene får de tilbake, ved inntjening over noen år. Så får distrikts-Norge mye mer, i form av sportsfiske og infrapenger. Hadde det bar hjulper med en annen politisk retning, men det gjør jo ikke en gang det, er jeg redd. Men det hadde hjulpet noe med å bytte ut fiskeriministreren og fått en miljøvernminister som ikke går att seg sjøl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skulle ønske at mange flere ville engasjere seg uansett hvor i landet man bor. Det skal lite til men betyr mer enn man tror. Vi langs Oslofjorden har ikke de problemene man har andre steder i landet men det betyr ikke at man ikke skal gjøre noe. Både laksen og ikke minst sjøørreten kan få det så mye bedre hvis oppdrett skjer i lukkede anlegg enten de ligger i havet eller på land. Mye bra info ligger på www.pelletssei.no

Friluftsfjorden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis det var noe man samlet burde engasjere seg i så måtte det være å melde ei hviss kjerring inn for kontrol og konstitusjonskomiteen for mistanke om inhabilitet. At ikke dette tidligere er gjort fatter jeg egentlig ikke. Spesielt ikke når mistankene ikke bare er åpenbare men og lett beviselige.

Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mange sier burde, ingen gjør det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis det var noe man samlet burde engasjere seg i så måtte det være å melde ei hviss kjerring inn for kontrol og konstitusjonskomiteen for mistanke om inhabilitet. At ikke dette tidligere er gjort fatter jeg egentlig ikke. Spesielt ikke når mistankene ikke bare er åpenbare men og lett beviselige.

Salaren

Dette er gjort så vidt jeg vet. For et års tid siden. Skjedde det noe? Nei. Det politiske systemet vårt er så fint som det er visstnok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det blir ganske visst servert oppdrettslaks i de tusen norske hjem i jula.

Benytt da anledningen til å si hvorfor du avstår fra å spise industriproduktet.

Men for all del ikke lag ufred i familiehyggen 8)

God jul !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skjønner at folk setter spørsmål rundt ministeren men er det ikke nettopp etter at hun dukket opp at debatten rundt oppdrett har kommet? En minister i glasshus er langt bedre enn tidligere teflonministre. Vi må ikke slutte å være kritiske og mene at det ikke nytter. Det nytter. Oppdrett blir vi ikke kvitt med mindre markedet eller sykdom får det til å kollapse. Jeg har ikke store motforestillinger mot oppdrett hvis man bare tar tak i, og løser problemene de påfører miljøet.

Friluftsfjorden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er ikke oppdrettsnæringen i deg selv som er problemet, men staten som ikke setter rammer for virksomheten!

Og med en minister som står med føttene djupt i merdene har vi et problem.

Vi må få politikerene til å innse at O-næringen er et miljøproblem. De har en ufortjent goodwill som miljø- og helsevennlig næring.

Det er så langt fra sannheten en kan komme!

Glansbildet har en skitten bakside og den må vi få fram!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Helt enig Moby. Thorstein Moland i NJFF sier at man må gjøre det samme med oppdrettsindustrien som man på 70- tallet gjorde med treforedlingsindustrien. Man må pålegge dem å rydde opp ved å ta i bruk moderne teknologi. Det er mer enn høl i hue når industrien selv får drive med egenkontroll av miljøet eller setter bort jobben til firma hvor de selv kan eie opp til 50% av aksjene. Ingen tilfeldighet at det første namsmannen tok med seg fra " Miljødronningen" til Oddekalv var den fjernstyrte undervannsfarkosten. Fakta skyr man som pesten, og politikerne puster sikkert også lettet ut. Vi har et ansvar for at de ikke skal få det lettere.

Friluftsfjorden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er også helt tydelig at forskningen på lukkede anlegg har kommet mye lengre enn det som komemr fram. De dokumentene holdes veldig skjult, men de finnes. Det er kun snakk om vilje og penger. Pengene får de tilbake, ved inntjening over noen år. Så får distrikts-Norge mye mer, i form av sportsfiske og infrapenger. Hadde det bar hjulper med en annen politisk retning, men det gjør jo ikke en gang det, er jeg redd. Men det hadde hjulpet noe med å bytte ut fiskeriministreren og fått en miljøvernminister som ikke går att seg sjøl.

jeg er enig

affiliate internet marketing tips|keyword research techniques

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det forundrer meg noe at det anbefales å forby SØ fiske fra Rogaland til Nord TrØndelag med grunnen: "Vi vet for lite om sjØØrretten", mens det at man helt tydelig vet for lite om oppdrett og dets konsekvenser ikke ser ut til å bety noe for videre drift.

Det er penger som gjelder :(

Endret av Erlend H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Flere filmer i forbindelse med kampanjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvilke dokumenter er dette, og hvor finnes de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg