Hopp til innhold
Stinger Streamdance

Nytt utstyr til 2012-sesongen?

Recommended Posts

Oki, hvis jeg får være med å leke... :blush:

Så langt denne sesongen har jeg røket på en Scott A4 906/4, Scott S4 904/4, Scott G2 906/4 og en Sage One 590-4.

Pluss en W/L Litespeed 2, Eikre-fly Varius med ørten spoler og en rekke nye snører, hvis de teller med. Nest på lista er en W/L Vanquish 5.6. 8)

Har sluttet å fiske og alt jeg sparer i bensinpenger blir brukt på nytt utstyr. Et lurt prinsipp jeg har lært av Langbein...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

I år blir det en ny vadejakke. Har en G3 og ville ha en ny. Men fortsatt etter 4,5 år er den tett og fin etter mye bruk. Dermed ble det en G4 til litt "finere" fiske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har lenge gått og grublet litt på om man skal vurdere en litt mer klassisk bekledning til ære for laksen og de britiske tradisjoner. Tweedjakke, sixpence og gummivadere hadde kanskje dermed vært det rette. Noen som har erfaring med hva som duger av slikt og om det er praktisk å fiske med..? Ser jo han Skiri i Rauma vanlighvis dresser seg opp slik når han fisker.

Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Etter å ha kjøpt en Winston BIIIX #6, og et par Ross-sneller, var jeg hellig overbevist om at jeg hadde alt jeg trengte for 2012 - men pga. værsyken - ble det bestilt tur til Caribien (drar på søndag :thumbup: ), og da måtte jeg ha noe i tillegg:

Orvis Helios #10, flatssko med ditto Simms-strømper, gode solbriller, Lamson Litespeed 3,5X, SA Bone-/Tarponsnører (i alle klasser - for å finne ut hvilke som passset best til #8`eren og #10`eren - og til ekstrastangen i #9), fluer, superlette fluebokser m.m. (pluss diverse sommerklær - for det har man jo ikke trengt å kjøpe her hvor jeg bor - på flere år :lol: ).

Selvsagt stemte ikke avganger/ankomster med fly til hjemplassen - og da ble det i tillegg et par overnattinger på Rica, og to ekstra arbeidsdager som ekstrakostnad.

For 4 dager siden - fant kona ut at hun kanskje skulle bli med hun også.

Og det er jo greit med selskap - men hvorfor kunne hun ikke si at hun ble med når jeg bestilte :shock:

Flybilletten hadde jo gått opp en Lamson 8) - iløpet av denne tiden.

Og noen mener at et sesongkort i lakseelven - koster flesk ????? :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Endret av Sam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Oki, hvis jeg får være med å leke... :blush:

Så langt denne sesongen har jeg røket på en Scott A4 906/4, Scott S4 904/4, Scott G2 906/4 og en Sage One 590-4.

Pluss en W/L Litespeed 2, Eikre-fly Varius med ørten spoler og en rekke nye snører, hvis de teller med. Nest på lista er en W/L Vanquish 5.6. 8)

Har sluttet å fiske og alt jeg sparer i bensinpenger blir brukt på nytt utstyr. Et lurt prinsipp jeg har lært av Langbein...

Hei Tore, long time no talk. åssen er det med deg? kjeder vettet av deg nede på øya tenker jeg? Hadde tenkt til å spørre deg hvodan den nye Sage'en er å FISKE med, men siden du har slutta å FISKE :shock: så er jo ikke det noe poeng!! Eller?? :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Igår fikk jeg mi første Zpey stang med posten ifra sverige.

Valget ble ei Zpey Instinct 14,6' #9/10 .. Videre må jeg ha ei god snelle, diverse klumper fra zpey og litt småtteri.

Scierra Kaitum Vadejakke, Vision bukse og Guideline sko kjøpte jeg ifjor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

fikk tak i en TFO 13,6 fot #8/9 deer creek (R.B Meiser & mike kinney.) til dumpingpris , så jeg slipper billig unna med oppgradering av utstyr i år. 8) ...kjentes ut som en nydelig stang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

"http://www.cabelas.c...%3Bcat103896180

Kan de være lette å ha i sekken?

Jeg tror jeg skal bestille et par slike ved neste bestilling."

Det gjorde jeg - og bestilte XL.

Men de var litt et halvt nummer for små.

Jeg bruker str. 46 i boots/støvler.

Så hvis noen bruker 45 - vil de passe utmerket.

Selges for kr 470,- inkl. frakt.

De er kun prøvd på stuegolvet.

Fra Cabelas blir prisen kr 670,- inkl. frakt, moms og tollbehandling.

Endret av Sam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg