Hopp til innhold
Stinger Streamdance

Nytt utstyr til 2012-sesongen?

Recommended Posts

Jeg er absolutt ingen feinsmecher fluebinder. Binder kun til eget bruk, og meget enkle fluer. De holder best, og fisker best... Men de fluene som er avbildet på hjemmesiden til Flies of Norway er ikke pene....! Mulig de er holdbare, men mange av de har heller ikke de rette proposisjonene etter min mening... Jeg hadde aldri gitt 60 - 70 kr. for en av de tubene der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg er absolutt ingen feinsmecher fluebinder. Binder kun til eget bruk, og meget enkle fluer. De holder best, og fisker best... Men de fluene som er avbildet på hjemmesiden til Flies of Norway er ikke pene....! Mulig de er holdbare, men mange av de har heller ikke de rette proposisjonene etter min mening... Jeg hadde aldri gitt 60 - 70 kr. for en av de tubene der..

Tror sikkert det er mulig å få fisk på disse. Jeg er i alle fall kjent med at ; "om laksen er i bettet, tar den hestesko og kjøttpølser".

Noen benytter fortsatt rundbundne bucktail tube fluer, dette fanger fortsatt fisk, andre fisker med noe som også er til nytelse for fiskerens øye. Fritt valg.

Om man skal ha betalt for materialer, markedsføring, salg, skatter og avgifter, og ikke minst betalt for å knypple sammen ei tubeflue kan det vel vanskelig gjøres noe særlig rimligere. Dette om de skal stå ved sin uttalese om at de er bundet i Norge med 1. klasses materiale. -barnearbeid, og utnyttelse av vanskeligstilte foregår vel ikke i Norge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tja, denne svært så etnisk norske karen har kontrakt med Gaula Natursenter hvor han er den eneste som binder den offisielle Gaulaflua. Jeg ble bl a veldig godt fornøyd med denne gummibenflua som mitt enkle kamera og min slette fotografering ikke yter rettferdighet.

Skal se om jeg husker å legge ut en rapport etter sommerens uttestinger, liker å teste.

PS: Når jeg igjen bruker energi på dette, er det fordi jeg syns at denne pertentlige karen blir urimelig omtalt i et åpent forum på basis av trolig ingen kunnskap eller kjennskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En ny vadebukse hadde hvert greit å lagt til i utstyrsamlinga :) Simms står høyest på ønskelista men budgettet er satt til ca 3000.-

Noen som har bra forslag til god bukse???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen som har bra forslag til god bukse???

Må vel si at at jeg trives bedre og bedre med mitt siste kjøp, en simms convertible. Det kanskje være verdt å prøve den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da tror jeg jeg hadde kikket på Vision, hvis ikke ei Simms-bukse holder seg innen prisen, siden det var ønsket. Hadde jeg derimot fått velge noenlunde fritt ut fra lommeboka, hadde jeg valgt Patagonia. Jeg har både Simms G3 guide og Patagonia Rio Gallegos. Den koster 3.999 ordinært,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sage XI3 790 på plass! Tro om det går an å fiske med den uten en Tibor Signature...???

Nei, det kan jeg umulig se for meg. Ruslet rundt på flatsen med en Tibor Signature 9-10 i forrige uke, ikke for tung til #8 og bedre diameter enn Everglades. Klassisk Tibor-lyd på utras også, Hvis du trenger videobevis på lyd for å hjelpe din beslutning kan det ordnes... :-) Eneste negative er litt optimistisk anslag på backingkapasitet, skulle ta 350 yards 30lb, men 250 var alt jeg fikk på (med pårulling i ikke helt edru tilstand vel å merke)

Alltid dristig å erklære noe for den perfekte snelle til saltvannsfiske før den har avtjent noen år med misbruk, men drister meg til å anbefale denne...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei, det kan jeg umulig se for meg. Ruslet rundt på flatsen med en Tibor Signature 9-10 i forrige uke, ikke for tung til #8 og bedre diameter enn Everglades. Klassisk Tibor-lyd på utras også, Hvis du trenger videobevis på lyd for å hjelpe din beslutning kan det ordnes... :-) Eneste negative er litt optimistisk anslag på backingkapasitet, skulle ta 350 yards 30lb, men 250 var alt jeg fikk på (med pårulling i ikke helt edru tilstand vel å merke)

Alltid dristig å erklære noe for den perfekte snelle til saltvannsfiske før den har avtjent noen år med misbruk, men drister meg til å anbefale denne...

Hmm.... Det var det jeg tenkte.... Må vel bli en Signature i løpet av 2012 da i matchende blå farge :P Har endel Tibors fra før av og lyden er det ingenting å si på! Skal fiske bones i mars og gleder meg vilt til Wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr - lyden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøpte meg en Winston BIIIX #6 for få uker siden, men pga. "Berit" har jeg såvidt fått anledning til å prøvekaste den på plenen.

Romjula gir vel heller ingen mulighet til praktisk prøvelse pga. "Dagmar".

Disse kvinnene !!!!! :biggrin:

Skal bestille meg en Orvis i # 10 - men har liksom ikke bestemt meg for hvilken.

Det blir enten Hydros eller Helios.

Etter å ha lest div. tråder - er spørsmålet mitt om det er verdt å betale x antall kroner mer for Helios`en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Disse barnebarna. I tur og orden pakket jeg opp nye fiskebriller, en skreddersydd LTS across på vel 17 meter og en PT f/s 7 nøye kappet til 42 gram. Alt disse små skapningene på måneder og svært få år greier å tenke ut og få til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal bestille meg en Orvis i # 10 - men har liksom ikke bestemt meg for hvilken.

Det blir enten Hydros eller Helios.

Etter å ha lest div. tråder - er spørsmålet mitt om det er verdt å betale x antall kroner mer for Helios`en.

Er ikke Orvis i ferd med å fase ut Hydrosen?

Du bør kanskje kjappe deg, men fordelen er at du kanskje kan få den til en enda mer sympatisk pris! :thumbup:

http://www.orvis.com/store/product_directory_chart.aspx?dir_id=758&group_id=759&cat_id=19159&subcat_id=19160 slår de av $ 100,- på alle Hydros-stenger, Grønberg Sport ( http://www.gronbergsport.no/storefront.php ) har solgt Hydros billig i høst, men jeg vet ikke hvor mange de har igjen. Kan kanskje lønne seg å ta en telefon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei.

har kjøpt en orvis helios 906 tip flex i jule gave til meg selv.

Er det noen som kan anbefale en god og lett rulle til denne.

Snelle for saltvann #5-7 som kan bytte spole.

Veldig glad for tips

Endret av sonsfisken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Brage:

Hva med disse?

http://www.cabelas.com/product/Footwear/Mens-Footwear/Mens-Waders/Mens-Wading-Boots|/pc/104797980/c/104747580/sc/104674680/i/103896180/Cabelas-Zippered-Felt-Sole-Wading-Boots/721040.uts?destination=%2Fcatalog%2Fbrowse%2Ffootwear-mens-footwear-mens-waders-mens-wading-boots%2F_%2FN-1101202%2FNs-CATEGORY_SEQ_103896180%3FWTz_l%3DSBC%253BRCcat104721480%253Bcat104674680&WTz_l=SBC%3BRCcat104721480%3Bcat104674680%3Bcat103896180

Kan de være lette å ha i sekken?

Jeg tror jeg skal bestille et par slike ved neste bestilling.

Da kan jeg gå/fiske med joggesko tilpasset midjevaderen der det er forhold til det - og lett skifte til cabela`s med filt når det er behov.

Jeg tror nok man må innfinne seg med at ingen kommer til å lage for "Per og Pål".

Derfor må man finne akseptable løsninger selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

"har solgt Hydros billig i høst, men jeg vet ikke hvor mange de har igjen"

Det var ikke mange, og kunne ikke se at de hadde #10 - hverken Helios eller Hydros.

Heller ikke andre forretninger på norsk nett.

Derfor ble det bestilt fra USA.

Får det like kjapt - og billigere.

Ved reklamasjon av ikke-lagervare - må de sende inn stangen uansett - og jeg får den ikke tilbake kjappere (egenerfaring med en Sage jeg var litt uheldig med - som var kjøpt i Norge) - enn om jeg gjør det selv .

Hadde det vært en "folkelig" klasse som 5-7, hadde jeg nok kjøpt i Norge, da jeg kanskje hadde hatt muligheten til å få en erstatning kjapt.

Men om det ville være verdt et par lapper - er en helt annen sak :msn-wink:, men har jo gjort det titalls ganger før - og tror ikke jeg har blitt smartere med tiden :biggrin:

Diskusjonen om: Hvorfor trenger vi forhandlere i Norge - når vi har internet - byr jeg ikke opp til :biggrin:.

Men for den som ikke bor slik til - at man kan prøve div. stenger før kjøp - føler kanskje at man ikke er like tilknyttet "lokal`en"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikke no nytt stæsj for 2012 sesongen. Bota på 8000.- for hard gasspedaltråkking i Drivdalen på vei hjem fra Orkla i juni ble betalt i november, og lappen som ble beslaglagt pga av styrketreninga denne fine junidagen kom i posten 18. desember.

2012 skal på nesten alle vis bli et år i moderasjonens tegn. Rånespor i ytter- og innersvinger i Øster- og Gudbrandsdalen skal det bli slutt på og portrettfotograferinga på lakseturene til TrØndelag er både for dyre og av så dårlig kvalitet at i år kjØrer jeg Ringebu - Folldal og omvendt...... der det ikke henger et kamera bak hver bidige sving.

PS: Vurderer ei eske med Mustad dobbeltkrok #6

:blink: :blink: :blink:

Endret av Mattis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Brage:

Hva med disse?

http://www.cabelas.c...%3Bcat103896180

Kan de være lette å ha i sekken?

Jøss, se det! Takk :biggrin:

Ifølge kunderapportene så fungerer de utmerket. Skal kanskje ikke stole helt på slike kunderapporter, men når det er 116 rapporter så blir selv en skeptikker overbevist.

Jeg bestilte akkurat skoene i Large. Selve skoen kostet bare 271 norske kroner. De blir spennende å teste. Tror jeg skal førsøke med tippel ullsokk innerst også disse utenpå vaderne. Det er ikke sikkert det holder på kalde vinterdager, men det kan ikke bli verre enn de skoa jeg har. Hold på å fryse av meg tærne på forrige sjøørret tur..

Skal komme tilbake med rapport, om det er av interesse.

Takk for tipset Sam!

:biggrin: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikke sikker, men lurer fælt på ei enhånds i klasse 7 og ei tohånds i klasse 7. Har sett på Gloomis Pro4X 10' #7 og Beulah Platinum Spey 13'2 #7. Dessuten er ei snelle i Classic look på ønskelisten. Bogdan blir for dyrt, men en replica kan for min del være ok. LOOP eller Hardy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Før jul kjøpte jeg en "haug" med liner da de hadde 70% avslag i utstyrsjappa i Fredrikstad. Nå venter jeg på "ny" fiskebil som kommer om ett par dager. Skal bli deilig med oljebrenner og å opne luka bak og hive inn det en skal ha med seg :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Før jul kjøpte jeg en "haug" med liner da de hadde 70% avslag i utstyrsjappa i Fredrikstad. Nå venter jeg på "ny" fiskebil som kommer om ett par dager. Skal bli deilig med oljebrenner og å opne luka bak og hive inn det en skal ha med seg :thumbup:

Jaså, nissen var snill i år :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jaså, nissen var snill i år :clapping:

Nissen var veldig snill, men det er jo noe forbanna dritt at jeg få regninga og :angry: Men å ska'n gjørra da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg