Hopp til innhold
Stinger Streamdance

Nytt utstyr til 2012-sesongen?

Recommended Posts

"Temaet om vadesko"

Ser at noe aluminumsgreier er på gang :wink: - men jeg er ikke så overbevist om at hardt mot hardt er tingen.

Jeg foretrekker filt.

Men får vel bare krype til korset - og ha masse sko i sekken :angry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Sam, at hardt mot hardt er tingen eller ei, har du sett filmsnutten? Og han har litt erfaring med klatring han som har laget dem.

Men om det er noe som passer meg, eller jeg vil bruke, det er jeg nok litt usikker på. Virker klumpete og redd det er noe som vil irritere meg. Hater heft og plunder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Pokker, ramler inn en 14 fot sage TCX her til uka... Den var ikke planlagt men til innbruddspris kunne jeg ikke la være! hmmm må man kanskje ha en snelle til den også da...

Endret av MariusN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ÅÅÅÅ, det er da en snacksen julegave til deg sjøl :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fri flyt, sitter ved siden av postkassa og venter på noe nytt hver eneste dag. Stadig nye småpakker og hentelapper fra posten. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fri flyt, sitter ved siden av postkassa og venter på noe nytt hver eneste dag. Stadig nye småpakker og hentelapper fra posten. :biggrin:

Selvsagt, det er tross alt jul bare en gang i året. Og den varer helt til 1. juni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:mad2: Haff, ha'kke fått ei postpakke je.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

som fluefisker er det aldri vanskelig å ønske seg noe.

Men med unge på vei, og termin 1. juni så blir det vel litt andre prioriteringer i år. Noe utstyrsinnkjøp blir det sikkert.

på handlelappen står det inntil videre;

- ny vadebukse

- ny snelle til 10fot 8'ern. der blir det nok enda en danielsson tenker jeg.

Ellers så prøver jeg å overbevise meg selv om at jeg har mer en nok utstyr:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

...termin 1. juni...

:biggrin: Dårlig timing!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fisket ei uke på Carronvaldet i river Spey i august sammen med James Chalmers. Da brukte jeg en av stengene hans og den falt jeg fullstendig for. Det er en Carron 14". Så den ble bestilt da og er nå ferdig og står hjemme hos James. Han tar den med til Dee i februar når jeg skal dit. Dette blir faktisk min første stang under 15". De jeg har fra før er mellom 15" og 20".

Roar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fisket ei uke på Carronvaldet i river Spey i august sammen med James Chalmers. Da brukte jeg en av stengene hans og den falt jeg fullstendig for. Det er en Carron 14". Så den ble bestilt da og er nå ferdig og står hjemme hos James. Han tar den med til Dee i februar når jeg skal dit. Dette blir faktisk min første stang under 15". De jeg har fra før er mellom 15" og 20".

Roar

Hei Roar!

Var ikke tiden moden for ei slik "Nanno stang" i stedet, til korte spinnfiske liner mener jeg ? :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Roar kan jo minnes en vannføring på 4 m3 med 16-foter og synketip i sommer :lol: .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehe. Hadde ikke synktip, men hel synkeline :-) Neida jeg brukte nok flyt tenker jeg. Men nå har jeg snart en 14 foter og da dekker jeg alt.

Nobody - tror ikke tida er inne for det enda gitt. Carronstanga er perfekt til meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Litt kjipt å komme med etterpåklokskap kommentarer men 65 spenn for en tube er drøyt!

Ikke en racer bak stikka selv men skulle klart å sette sammen de fleste av de fluene faktisk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hmm.. Vurderer nesten å binde opp og selge selv.

De tubene som er avbildet der kan jeg lage mye bedre til rimeligere pris.

Litt kjipt å komme med etterpåklokskap kommentarer men 65 spenn for en tube er drøyt!

Ikke en racer bak stikka selv men skulle klart å sette sammen de fleste av de fluene faktisk...

No er vel kjøpefluger mest aktuelle for dei som av ulike årsaker ikkje bind fluger sjølve. 65,- for ei fluge det ligg noko tid og handlag bak er vel ikkje det eg vil kalle for direkte dyrt. Omtrent same prisen ein må betale for ei 40 grams møresild vil eg tru...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

No er vel kjøpefluger mest aktuelle for dei som av ulike årsaker ikkje bind fluger sjølve. 65,- for ei fluge det ligg noko tid og handlag bak er vel ikkje det eg vil kalle for direkte dyrt. Omtrent same prisen ein må betale for ei 40 grams møresild vil eg tru...

Sant det, har man ikke alternativer er kanskje ikke 65 kroner for en kjøpeflue mye?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sant det, har man ikke alternativer er kanskje ikke 65 kroner for en kjøpeflue mye?!

Lurte vel en god stund på å avstå her, men så tenkte jeg på denne karen som hadde strevet en hel del:

Jeg kjøper sjelden fluer som ligger reklamemessig fotografert ute. Også denne gangen måtte den stakkars fluebinderen slite, bl a å forstå tilsendte foto og lage prøveutkast som jeg skulle ha tilsendt før bestilling. Jeg binder ikke fluer selv.

Jeg syns ikke 60 kr er all verden for en velbundet og langlivet flue som er bundet slik jeg vil ha den.

For veldig lenge siden kjøpte jeg billigfluer fordi jeg ikke hadde all verdens penger den gangen. Mange av dem varte bare en fisketur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Superbe fluebindere som Peter Ohlson her inne kan lett ta 90kr pr tube, eller Goku som tar 300kr for ei klassisk flue.

Men dårlige Kinafluer bør ikke selges til 60-70kr stk.

Edit : Selv om firmaet heter fliesofnorway betyr ikke det at det er en underbetalt pensjonist på nordmøre som binder disse fluene. Vil heller tro det er en gjeng bondefangede fillipinerdamer

Endret av ford prefect

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Superbe fluebindere som Peter Ohlson her inne kan lett ta 90kr pr tube, eller Goku som tar 300kr for ei klassisk flue.

Men dårlige Kinafluer bør ikke selges til 60-70kr stk.

Edit : Selv om firmaet heter fliesofnorway betyr ikke det at det er en underbetalt pensjonist på nordmøre som binder disse fluene. Vil heller tro det er en gjeng bondefangede fillipinerdamer

Ikkje veit eg, men på sida deira står det vitterleg, sitat: Flies of Norway er et sted hvor du kan kjøpe fluer for laks og sjøørret. Fluene er håndlaget i Norge og bundet med materialer av topp kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg