Hopp til innhold
Stinger Streamdance

Nytt utstyr til 2012-sesongen?

Recommended Posts

Ny sesong er planlagt og det er nå på tide å kjøpe inn det som mangler og det som ser tøft ut som man ikke trenger. Jeg har bestilt meg en T og T 12 fot kl 6… Om det er noe jeg manglet (hvis jeg legger godviljen til) så måtte det være en enda lettere tohånds. T og T var den første kvalitets tohåndsstang jeg kjøpte i den spede begynnelse, og det er rett å slett noe spesielt med det merket for meg. Selv om jeg forøvrig kun har Loomis stenger i "garderoben". Mulig det må bli en Saracione på ei slik stang.. Ellers er det vell utstyr nok i huset her.. Men ei Simms bukse eller to ekstra blir sjelden feil:-)

Hva skal folket invistere i?

Endret av Stinger Streamdance

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Tja.. Det meste er vel på plass, men har et par snører liggende jeg skulle ha klipt til. Jeg må ha ei ny vadejakke. Og finne på noe smart med sneller frem og tilbake på ei 7'er og ei 8/9'er-stang. Muligens noe som går om hverandre. Eller ekstraspoler til noe av det jeg har fra før. Eller ei ny snelle. Og må ha ei snelle + ekstraspoler til ei 5'er-stang. Og en ny snellebag. Prøve å ikke dra på seg flere stenger enn det en har vel. Får bruke litt av juleferien til å gå igjennom det som ligger på boden. Ei kort vadebukse skulle jeg også kunne forsvare ;-)

Edit: Fant i går kveld ut at jeg også må ha meg ei ny snelle til isfiske...

Endret av Vegard PS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Uff dette er galskap, har en ny stikke på vei samt at en Loop classic 8/11 har tatt plass i snellekofferten etter årets sesong. Skulle det blitt noe mer måtte det blitt en lett 13,6 tohånds i typ klasse 7-8 hvis det finnes:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En 9.6 fot Scott A4 kl 6 er bestilt og en passende Hardy Angel snelle til denne er kjøpt akkurat nå. Begynner å få dreis på en-håndskastingen, men noe særlig enhånds fiske utenom fjæreturene uti mars blir det neppe. Det er bare to-hånds fiske som ligger til meg, ser det ut som. Men greit med litt variasjon og muligheter, nå som det ser ut som at elvene åpnes igen mot september og også litt uti første høstmåneden.

Men glad at det er ingen som ser hvor lite fiskeutstyr det er i huset.

Endret av svensvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Trodde aldri jeg skulle si at en har stenger og sneller nok, men pr idag så er det nok ikke noe mer på ønskelista (bortsett fra ei enhånds jeg kom på :biggrin: ). Ny vadebukse trenges.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Haff, dette resulterer vel med mest penger ut og kanskje noen bruktpenger inn...

Jeg trenger ingenting, og ikke har jeg siktet meg inn på noen nye stenger heller. Har laksestengene mine i GASS-serien, ei Loop Opti og ei Zpey Switch. Ørretstengene er der de er de, også ei Zpey og ei Loop. Snellene er gamle og gode, dvs. Loop og Danielsson fra den tiden de var i hop, og Loop Opti. Da skulle det holde? Tja, får vel rydde og kikke litt over jul.

Det huset må ha er 3.000 meter ny backing, for det skal skiftes på det meste av sneller. Og det bindes fluer. Og det skal kjØpes noen liner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må nok se etter ny vekt da den jeg har nå kun går til 15kg. Ei sann plage og til stadighet løpe langsetter ørene for å låne vekter av andre fiskere. Noen tips på gode vekter med stor skala..? :biggrin:

Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøpte ei Sage European som eg gler meg til å prøve. Mi gamle Young-snelle passa ikkje på denne, så då vart det RIMELEG Scierra T2+ og backing og ny runningline (Guideline) til jul. Eg har vel eigentleg snører nok for elva mi, men skal kanskje modifisere lengda litt. Eg har eit DT snøre som er kappa litt for langt som eg kanskje skal korte litt inn på. Elles så ser eg meg etter nye vadesko, gjerne med 5.10 gummiblanding, då dette er det beste eg har vore ute for så langt. Dersom eg ikkje finn dette, blir det nok sko med filtsole (trygt og godt, men ikkje så slitesterkt som 5.10). Vi får sjå litt ut på nyåret... .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må nok se etter ny vekt da den jeg har nå kun går til 15kg. Ei sann plage og til stadighet løpe langsetter ørene for å låne vekter av andre fiskere. Noen tips på gode vekter med stor skala..? :biggrin:

Salaren

Den dyreste SALTER, nøyaktig og du behøver ikke bekymre deg for om den skulle bikke 15 til sommeren :biggrin: .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Får bygget en 12,6 Classic klasse 6-8 hos RB Meiser nå, som forhåpentligvis kommer i Januar.

Blir kansje en 14 eller 15 foter fra Meiser også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har nettop handla meg ei G.Loomis NRX 13' #8/9, og så må det vell bli en fin snelle til denne etterhvert. (mi første G.Loomis stang, ekstremt spent på denne til sesongen)

Så ble det mye lapping på vaderne ifjor, så må vell bli ett par nye vadere og sko.

Litt skuffet over at jeg ikke klarer å finne vadesko som holder mer enn 1 mnd, men blir vell sånn med myyyye fisking.

Tar gjerne imot utstyrstips hvis dere har noen ideer på snelle, vadere & vadesko.

Funderte litt på den nye svarte Loop G4 HD snella eller en Opti Megaloop, og kanskje ett par SIMS vadere.

Er også nødt å finne en grei forhandler av islandske kvalitetsfluer før sesongstart, noen som har vært borti ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Får bygget en 12,6 Classic klasse 6-8 hos RB Meiser nå, som forhåpentligvis kommer i Januar.

Blir kansje en 14 eller 15 foter fra Meiser også.

Klokt valg, Obbs! :) Har to customstenger til i bestilling frå Bob til far min og ein kompis. Dei av oss som har prøvd dei, og har sett håndtverket, er ikkje mindre enn totalt heilfrelst! Om du vurderar ei 15, skulle du absolutt ha prøvd 15' #9 Highlander S. Denne tilsvarar det me her på berget skulle kalle 10-11, dvs matchar 40-44 gr. klumpar i lengde 12-14 m. Den taklar og moderate heilliner med bravur!

Endret av baurhunden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Litt skuffet over at jeg ikke klarer å finne vadesko som holder mer enn 1 mnd, men blir vell sånn med myyyye fisking.

Da sliter du jaggu godt. Eter du dem, eller? :clapping:

Jeg fisker mye, labber i mine vadesko i ukesvis om sommeren, fra tidlig vår og jeg hadde mine Korkers av den gamle modellen i 4 sesonger. Sjølsagt måtte jeg kjøpe nye såler, men det er jo klips på så er de på plass. Vel, de burde kanskje vært kastet etter 3 sesonger, men de ble tvangsbeordret til å holde til de nye Korkers kom fra USA etter mye styr med at den norske leverandøren ikke klarte å levere til det norske markedet.

Korkers Chrome sier nå bare jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis Jule-stømpe blir tømt da må jeg handle selv.... :mad2:

De blir noen få klumper: LTS adapted og to synkende fra GL samtidig Zpey fusion leaders i alle sinkegrader.

Kanskje blir det en ny snelle også, ser etter Evotec G4 ..... men vi får se.

For enhånd verden, skal bestile RIO gold turnament bare for å ikke gleme å kaste.... :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må ha nye vadesko. Blir nok Simms Guide med filtsåler og antagelig en Simms Guide jakke (den nye utgaven). Bruker i hovedsak Cloudveil nå og det fungerer sjukt bra..Men arti med noe variasjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, sko ja. Jeg skal kjøpe disse skoene fra 2instinct.

316923_1000x1000.jpg

En kan variere putene under skoen etter egne vurderinger av festebehov. Men dette blir ikke som julegave til meg selv, der nøyer jeg meg med stang og snelle. Jeg tenker skoene mer som en markering av overgangen vinter til vår. Det gjelder å ha ulike og flere milepeler som åpner for innkjøp, tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, sko ja. Jeg skal kjøpe disse skoene fra 2instinct.

316923_1000x1000.jpg

En kan variere putene under skoen etter egne vurderinger av festebehov. Men dette blir ikke som julegave til meg selv, der nøyer jeg meg med stang og snelle. Jeg tenker skoene mer som en markering av overgangen vinter til vår. Det gjelder å ha ulike og flere milepeler som åpner for innkjøp, tenker jeg.

De så fine ut hvor får man kjøpt de og hva koster de!! Hadde ellers tenkt å kjøpe noen nye sko når jeg kommer opp til orkla, der er vel den butikken som gir best sørvis og handleglede for meg i Norge!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er 2instinct som lager dem, og det er Helge Vetås - og annonse har han på forsiden. Skoene skal også på mine føtter til sommeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Har nettopp slanket litt i utstyrsparken på hobbyrommet (furtebua), men kun med tanke på nytt selvfølgelig! hehe :biggrin:

Sage Xi3 790 på tur inn (håpen den kommer til uken) Stang poden skal bruke på Abaco i mars (Regner med å få låne den....)

Har jæ... lyst på en signature fra Tibor. Kanskje den nye modellen (Største).

Er på utkikk etter en T&T Helix 904

Og så Mååå jeg bare handle Z-axis på Ebay når fiskere "over there" begynner å kjøpe den nye ONE for å være værst! Z-axis holder i massevis for meg! modellen 7100 frister spesielt!

Kanskje et par nye vadere også..?

MC

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De så fine ut hvor får man kjøpt de og hva koster de!! Hadde ellers tenkt å kjøpe noen nye sko når jeg kommer opp til orkla, der er vel den butikken som gir best sørvis og handleglede for meg i Norge!!

Er vel ingen som har dem enda , de kommer til våren. Prisen mener jeg blei rundt 2200 kr ! (det er jævla stivt i disse dager)

Vurderer disse skoene sterkt , men må finne ut hvor lette de er først og om de passer mine rasebein :blush:

http://www.2instincts.no/vadesko/grip-12-vadesko

Endret av lars p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Prisen mener jeg blei rundt 2200 kr ! (det er jævla stivt i disse dager)

Tja, se på Simms, se på Patagonia, se på Korkers... Jeg har ikke hørt at prisen ble 2.200, snarere noe lavere enn det, men om de bikker litt under 2', er de ikke verre enn andre toppmerker. Så er det ikke filt = ergo dyrere materiale. Så skal du kjøpe billigere modeller, slites de som oftest før, er mer enn dyrt - og irriterende når det ryker her og der.

Sammenlignet med fjellsko, trackingsko, joggesko, skisko, sykkelsko er vadesko i samme gate, er spesialsko som nevnte.

Men du får joggesko på Europirs også, og fjellsko på SmartClub og skisko på Obs!. Ikke skal jeg ha det, sko som jeg bruker så mye.

:msn-wink: De har sko som kan brukes til vading på billigkjeder - løp og kjøp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tja, se på Simms, se på Patagonia, se på Korkers... Jeg har ikke hørt at prisen ble 2.200, snarere noe lavere enn det, men om de bikker litt under 2', er de ikke verre enn andre toppmerker.

So dette 2instinct greiene er å rekne for eit etablert "toppmerke" av same kaliber som nemnte Patagonia, Simms og Korkers no, altso? Kva ein går glipp av i denne utstyrsverda! :)

Endret av baurhunden
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg