Hopp til innhold
TommyL

Sjøørretfiske desember/januar?

Recommended Posts

Hei.

har akkurat kjøpt meg ei ny fluestang, en Ron Thompson Tyran fly 9,3 fot #6/7 med en Okuma SLV snelle til sjøørretten

har lyst til å ta en tur 8) uten snart nå å prøve stanga en tur etter sjøørreten, men hvordan er fiske ved vinterstid? hvor står fisken, er den treg, sky eller står den nærme land?

har aldri fisket sjøørret i sjøen før, så jeg håper på noen tips og svar :)

har også kjøpt meg et par hvite reke imitasjoner og børstemark imitasjon til fiske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei.Hadde tenkt meg en tur ut og prøve Sø i morgen 15 Des.Vinden har jo stått hart på de siste dagene og har tenkt meg ut ytterst i drammens fjorden og litt inn mot Sande.Lurte litt på hva slaks fluer som er greit og ha med meg på turen? Har det noe inn virkning at det er fortsatt høye bølger når det gjelder og fiske på grunnt vann?Er det noen som ser dette i dag 14 Des så hadde det vært fint med noen hint!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Små Rosa, orange og hvite reke fluer. Er ganske klart i vannet om dagen, iallefall her på østlandet. Egentlig burde jeg ikke gi råd siden jeg ikke har fått no spes med fisk i år:) Men har kjøpt 2 filmer. Mye bra info i filmene. Salt sjøørret på flue og Havørretens hemmeligheter 2. Med flue. Veldig bra filmer:)

Endret av Jiggy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei,bare fordel med høye bølger,fisken trekker lenger inn og er ikke så lettskremt,men vær fosiktig likevel.Ikke gå helt ned til kanten før du begynner å kaste og ikke kast for langt utover i begynnelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei.Hadde tenkt meg en tur ut og prøve Sø i morgen 15 Des.Vinden har jo stått hart på de siste dagene og har tenkt meg ut ytterst i drammens fjorden og litt inn mot Sande.Lurte litt på hva slaks fluer som er greit og ha med meg på turen? Har det noe inn virkning at det er fortsatt høye bølger når det gjelder og fiske på grunnt vann?Er det noen som ser dette i dag 14 Des så hadde det vært fint med noen hint!!!

Hei du

Hvis du bor på Berger hvorfår drar du ikke bare ut på revet? der har jeg fått mye fisk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Robin O

Jeg bor på Berger og tok meg en tur på revet i dag.Ble en på kilo ellers var det mye smått.Grunnet veldig høy vann stand og bølger kunne jeg ikke komme meg så langt ut på revet. Hadde vært bedre med bølge sørfebrett i dag.Er meldt Nord øslig vind på lørdag så jeg tar meg en tur ut der da.Flo er kl.10.30 så det kan bli en fin dag og ta de store fete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg