Hopp til innhold

Recommended Posts

Vi ønsker innspill fra dere på dette.

Er Barduelva modent for tilrettelagt fiske turisme?

Tenker da på egne fluefiskestrekk gjerne med x antall kort pr døgn.

Gjerne tilrettelagt med guider.

Dette vil selvsagt skje etter at revisjonen er på plass, med en mer skånsom regulering (håper vi), samt at ny driftsplan er på plass som har fangstbegrensning, maks-min mål og andre goodies som vi ikke har i dag som tilrettelegger for sportsfisket.

For å si det enkelt og greit.

Kunne du tenke deg eksklusivitet som fluefisker i elva, og betale en god del ekstra for dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det er for min del ikke interessant å betale over 750 kroner for en ukes fiske etter innlandsfisk, være seg røye, ørret, abbor eller gjedde. Eller harr. Dette gjelder både på indre østlandet, i trøndelag og i troms andre steder. Ei heller har jeg lyst til å ha en guide hengende over meg når jeg skal ut i naturen.

Det er min personlige tilbakemelding på generelt grunnlag.

Så spørsmål fordi jeg er nysgjerrig:

Betyr dette at det er snakk om å innskrenke/forby båt og garnfisket i elva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er for min del ikke interessant å betale over 750 kroner for en ukes fiske etter innlandsfisk, være seg røye, ørret, abbor eller gjedde. Eller harr. Dette gjelder både på indre østlandet, i trøndelag og i troms andre steder. Ei heller har jeg lyst til å ha en guide hengende over meg når jeg skal ut i naturen.

Det er min personlige tilbakemelding på generelt grunnlag.

Så spørsmål fordi jeg er nysgjerrig:

Betyr dette at det er snakk om å innskrenke/forby båt og garnfisket i elva?

Det pågår et seminar/kurs om temaet her i Bardu nå.

Deltar selv for å få med meg hva som skjer på det området.

Det er krefter som jobber for å tilrettelegge for fiske turisme og lignede.

Det er ikke prat om å innskrenke noe som helst enda så langt jeg vet.

Grunneiernes garnrettigheter har det vært pratet om, men ikke i seminar sammenheng, men ved middagen etterpå.

Fiske fra båt.

Jeg har hørt et svakt rykte om at det vurderes forbud mot fiske fra båt for andre en grunneierne, men vet ikke noe sikkert.

Takk for innspill.

Håper flere kan komme med innspill til oss.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Uten sterke reguleringer er det håpløst å prøve å lage elva "eksklusiv" altså. Er få ting som harmonerer dårligere enn guiding til 3000 kr dagen og en lokal hillbilly som fisker med dynamitt i samma hølen, og en time etter er vannstanden 1meter lavere.

Jeg trur dere bør først få på plass skikkelige regler ala Renaelva, med skikkelig oppsyn og uten særregler for grunneiere. Da blir fisket bra nok om endel år til at andre tiltak kan forsvares

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei!Jeg mener man går på helt ville veier med den tanken.Motivasjonen for å bedre regulering og vilkår i Barduelva bør ikke være styrt av en tankegang om å forandre hele fiskestrukturen i elva og begynne å jåle det til med fluefiskesoner og eksklusivitet.Selv foretrekker jeg fluefiske,men setter stor pris på å farte litt rundt i elva på jakt etter fisk med ett rimelig årskort som dekker alt.Alle er velkommen, selv om jeg ikke forstår hva man skal tjene(foruten guiden og grunneier) på reklamering og rekruttering.Er eksklusivitet og rekruttering målet fremover så kontakter ikke jeg NRK igjen for reportasje om tilstanden i elva.Velkommen fluefisker og slukfisker:-)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Helt enig i dette folkens.

Tanken var ikke i dag, men i fremtiden.

Merk at dette er ikke et initiativ fra BV, men fra visit Bardu.

Jeg har deltatt for å se hva som skjer rundt denne form for turisme i distriktet, og hvilken planer aktørene har.

Pr dags dato så er vassdraget skakkjørt av regulantene, og grunneierne bedriver ingen form for forsvarlig forvaltning.

Kom gjerne med flere innspill på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg