Hopp til innhold
MariusN

Rev eller hund i shrimp eller lakserosa

Recommended Posts

Ikke stor fan av kraftfur og ønsker et alternativ til speyhackel til fluene mine. Særlig til rekeimitasjoner til sjøørreten fungerer arcticfox bra problemet er er bare at jeg ikke finner det i den typiske pattegris rosa.

Noen som kan hjelpe meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det som likner mest på Whiting Spey Salmon´s farve er tilgjengelig i noen marabou pakker fra (Veniards tror jeg). De kaller merkelig nok denne innfargingen for CORAL. Har også bleket oransj materiale og fått en farve på linje med laksekjøtt.

Viser seg at morsomme rosa-varianter av både rev og stork (marabou) kan finnes hos Eikre-Fly (nederste to radene på siden)

index.php

Endret av Ken Guru

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen!

Idag fant jeg noen pakker med Eumer sine mårhund-remser (finn raccoon/raccoon dog zonker) til 63,-kr. Ca. 10cm lange dekkhår og 5cm lang pels. Veldig myke (bedre enn mye revepels). Dekkhårene er noe lysere i tuppene og selvsagt glattere/stivere enn pelsen/ulla. Fine som følehorn/rekebust og store spey hackle.

Liker også at det er remser som gjør innbindin veldig enkel. Læret er også temmelig mykt, og på linje med fine kaninskinn.

Og ja, fargen er omtrent som Whiting Speyhackle Salmon Pink, men virker mer mettet fordi håret er nibdre glossy enn fjærene og remsene i seg selv er jo tykkere enn hele nakken.

Stram Line som hadde dette inne nå. (De selger også halve salmon pink spey-capes der til 450,- tror jeg det var.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk skal du ha Ken! Skal sjekke det ut! Krøp til korset å kjøpte noe craft fur og det funker faktisk fint det også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Joda, det funker vel fint det. Synes bare det er så keitete å jobbe med i forhold til vanlig år. Må sikkert lære noen triks. (Ryker litt fort også den fuskpelsen jeg har, som jeg tror er Hareline)

Skulle legge inn bilder av dette mårhundhåret, men så er jeg så korka at jeg ikke vet hvordan det gjøres engang :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Joda, det funker vel fint det. Synes bare det er så keitete å jobbe med i forhold til vanlig år. Må sikkert lære noen triks. (Ryker litt fort også den fuskpelsen jeg har, som jeg tror er Hareline)

Skulle legge inn bilder av dette mårhundhåret, men så er jeg så korka at jeg ikke vet hvordan det gjøres engang :P

Helt riktig noe dritt å jobbe med men med litt trening funker det til reker og andre luftige Sø fluer. Men kommer aldri om det kommer på laksefluer:)

Bandt denne reka nå med craftfur:

Hvis du skal legge inn bilder bruker du "avansert redigering" :clapping:

Endret av MariusN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var da ei snerten lita reke det der ja.

Ser forresten at du har kortere øyne enn på endel kjøpesvin. Har også prøvd mønster av noen som hadde så lange øyestilker at det huket hackel, halestråler og fortom... Gått litt over til svarte kulekjedeøyne og oppnedgris.

Endret av Ken Guru

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ble et døvt bilde fra mobiltelefonen, men du ser sånn ca riktig farve der. kalkun marabou fra veniard 35,-kr for 10-12stk i farve coral så for en hundrings har man plutselig ganske mange reker. (Selv om kanskje ordentlig pattegris speyhackle er lettere å jobbe med og sikkert temmelig drøyt så virker det som schlappen og andre rimelige ting er ganske greit som erstatning.

Også måtte jeg jo vise min USD-semisynthgris også. tror den er TMC 777S #8 eller #10

Teal munn, lakserosa Esfc rygg og følere laget av endel forskjellig (fluorofiber 2gold/2red/2electric-blue, finnraccoon dekkhår i sjokkrosa, selvfarget schlappen hackle. men kulekjedeøyne som såvidt synes på disse slappe mobilfotoene. (5år gammel mobil, og for lat til å rigge macro og lys og sånn.

Endret av Ken Guru

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ble et døvt bilde fra mobiltelefonen, men du ser sånn ca riktig farve der. kalkun marabou fra veniard 35,-kr for 10-12stk i farve coral så for en hundrings har man plutselig ganske mange reker. (Selv om kanskje ordentlig pattegris speyhackle er lettere å jobbe med og sikkert temmelig drøyt så virker det som schlappen og andre rimelige ting er ganske greit som erstatning.

Også måtte jeg jo vise min USD-semisynthgris også. tror den er TMC 777S #8 eller #10

Teal munn, lakserosa Esfc rygg og følere laget av endel forskjellig (fluorofiber 2gold/2red/2electric-blue, finnraccoon dekkhår i sjokkrosa, selvfarget schlappen hackle. men kulekjedeøyne som såvidt synes på disse slappe mobilfotoene. (5år gammel mobil, og for lat til å rigge macro og lys og sånn.

Ser fin ut den der Ken, liker at den er så lett dresset! Stikker nok innom stramline en dag og sjekker ut den stripsen. Fargen ser bra ut og jeg liker naturllig hår mye bedre enn craftfur! Jeg Lager øya selv, smelter 0,50 mono, tusjer den sort og dypper i UV lim - gir en svak 3d effekt. øya stikker ikke mer ut enn 0,5 cm og er gjerne dekket av litt hår slik at de kun skimter igjennom og skaper kontrast... Reka på bildet er med gummibein, ikke testa den men har knalltrua:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for rekeros Marius! :thumbup:

Må lage meg noen flere monoøyne til svevende reker. (Prøver med litt tynnere og dypper heller mange ganger tror jeg, men dine var fine i fargen altså.

Liker disse lett dressa som synker greit om man vil dra de ned langs bunnen med tungt snøre eller synketupp. Marabou er fint på de feitere typene. (Muligens like bra å bare lage marabougger med litt pynt?

Har noen på Eumer XS plastic og crayfish tuber. Både med og uten conehead, men skal teste turbocone på noen med ekstra mykt hackle. (Frødin bruker jo det på noen tropiske krepsedyrimitasjoner.)

Idag fant jeg faktisk en sånn pinne med china saddles surra oppver stokken. Sånn for støvtørking vet du. 65,-kr og ser ut som en hel cape er surra på. Fjærene har litt ulike nyanser, men det synes jeg er fint og holder seg stort sett innenfor aksepterte rammer.

Og gjett hvilken farge da?

PS! Spør om å se grevlingpels hvis du ikke kjenner til det. Vet ikke om de har innfarget, men naturig har de hatt. Er fin for lysere varianter av ølandsgrisen (eller generelt grå og sandfarga reker)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg