Hopp til innhold
Mc Intyre

Sekk

Recommended Posts

Hei

Noen som kan gi meg råd ift kjøp av ny sekk? Ønsker en sekk hvor jeg enkelt kan "feste" reservestang på siden / under / bak (?) ferdig rigget med flue.

Drar til varmere strøk om noen mnd så jeg ønsker å gå med flere snøreklasser for å være forberedt på flere fiskearter! Ser for meg en sekk i str 20-30L, helst vanntett og med behagelig bæresystem.

Mvh

MC

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

http://www.gero.no/p...valult-28l.aspx

Denne er ett alternativ, da har du ett rom som er helt vanntett og som ikke går i stykker. Vanlige rolltopp sekker er ofte litt dårligere å bære.

Prøvde Simms sin og den lakk etter en dag liggende slengt rundt i en båt.

Men i denne Prisklasse finnes det masse sekker og en annen sekk kombinert med vanntette pakkposer gjør også nytten.

Forøvrig , å gå med ei ferdig rigget stang i full lengde festet til sekk i sterk vind som du har på mange Flats er rimelig ubehagelig

Deler du den i 4 og fester den til sekken så er fisken borte før stanga er i sammen og fortom er rettet, for knuter og tvinn blir det :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

http://www.gero.no/p...valult-28l.aspx

Denne er ett alternativ, da har du ett rom som er helt vanntett og som ikke går i stykker. Vanlige rolltopp sekker er ofte litt dårligere å bære.

Prøvde Simms sin og den lakk etter en dag liggende slengt rundt i en båt.

Men i denne Prisklasse finnes det masse sekker og en annen sekk kombinert med vanntette pakkposer gjør også nytten.

Forøvrig , å gå med ei ferdig rigget stang i full lengde festet til sekk i sterk vind som du har på mange Flats er rimelig ubehagelig

Deler du den i 4 og fester den til sekken så er fisken borte før stanga er i sammen og fortom er rettet, for knuter og tvinn blir det :biggrin:

Hei og takk for svar!

Er fan av Ebay og har sett masse på sekker der, men finner ikke noen med skikkelig "reiming" i både topp og bunn av sekken.... Mener å ha sett et bilde av en fisker på flatsen som har en "ferdigmontert" stang festet til sekken? Da var stangen festet skrått ut fra sekken motsatt av den siden fiskeren kastet (sånn litt dårlig forklart).

Ser for meg at det på en eller annen måte må gå an å bære stangen (4-delt) som 2-delt festet litt på skrå bak sekken slik at den ikke kommer i veien for kastingen. Når stangbyttet skal skje er det "bare" å sette en vanntett sekk i vannet og gjøre et nogenlunde raskt bytte....

At sekken er helt eller delvis vanntett er et must! Skal jo selfølgelig ha med kamerautstyr for å dokumentere vettu :P

MC

Endret av Mc Intyre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er betraktelig lettere og bare bruke en vanlig sekk og så kaste fra seg den stanga man ikke bruker i vannet :biggrin:

Det har vært min metode så langt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er betraktelig lettere og bare bruke en vanlig sekk og så kaste fra seg den stanga man ikke bruker i vannet :biggrin:

Det har vært min metode så langt

Yes, Liker!! Keep It simple :lol: Tanken har streifet meg også, men må jo høre om det finnes gode forslag på sekk uansett. På Ebay er det en rekke alpinsekker som ser veldig interesante ut bla annet denne :

http://www.ebay.com/itm/360329617459?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Har en gammel Norrøna Hjerkinnsekk jeg har gått med siden tidenes morgen og den er rimelig sliten, stinker sjark og er langt på vei moden for pensjonisttilværelse....

MC

Del dette innlegget

Lenke til innlegg