Hopp til innhold
kufo

Langline

Recommended Posts

Blir sikkert en ny mulighet. Det er greit med noen flere, ja. Vi får holde tråden halvvarm.

Jeg trener uansett for fullt her i Vestby fra oktober og utover. Fine treningsforhold her.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Langline-treff hadde kanskje vært noe det..ja :msn-wink: ....avslutta laksesongen med min nesten-nye 15 foter # 8/9 alà veive-mast med en "klump" på 17 meter og det gir absolutt mersmak. En "17 meter" er muligens ikke å regne for skikkelig langline, men det det er ialle fall et sprang i den rettningen. Kunne helt sikkert vært moro å prøvd noe med mer lengde....eller andre kombinasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er "langline" nok det, Thormill, i elva...

Under aktivt fiske i elv med de utfordringene det kan by på, og rett og slett for lettkastethet, så må vel den lengden være helt passe.

På min T&T 14,8 bruker jeg selv, til fiske, en på 17,6 og 50 gram. En nedkappet Carron. Scott T2H i 13,6 sjuer får klare seg med 16, vel og merke på 43 gram.

Det er tross alt en liten forskjell i det å stå i elv kontra blankvann på Burud med begrenset vinkling.

Også skal du selvsagt stå med det du selv føler deg komfortabel med, Thormill, til hver sin setting.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da kunngjører jeg at jeg legger opp til langlinetrening søndag 21. okt, så de som har lyst til å kaste litt, både de som har meddelt på pm at de kunne tenke seg å komme, og alle andre, er hjertelig velkomne. Det er bare å ta med seg "underhåndsutstyret" også, for de som ønsker det. Møte: Vestby kirke kl. 12:00. Se etter mørk Touran med fluefiskelogo på sidevinduer. Trening i sydvendt bukt, Oslofjorden. Ta på godt under, det begynner å bli litt kjøligere nå.

Det hadde vært fint om dere som kommer, melder til meg på forhånd. Møt presis, og husk vadere!

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det skal nok gå fint. Dere klarte dere bra. Og fint at dere allerede har fokus på venstra. Neste gang er det kun tillatt å kaste over venstre skulder.

MYHRE%20fluefiske%2015fot%20spey.jpg

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sikkert ikke noe som frister masse i dette været men hvis noen i Oslo området vil bli med skal en kompis og jeg ut å kaste 2 hånds klokka 11 i dag! Test av across og vector liner står på menyen!

Send PM eller sms på 41213313

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei,morro med kasting i dag tross regnvær.Fikk testa Vektor linene og acrosslina mot hverandre og synes det var veldig forskjellig.Acrosslina virket noe vinglete og kanskje litt ustabil i forhold til Vektor.Kombinasjon Vektor 10-11 og GL Stinger 15f var j bra Sammen med Scott T2H 14,6 og vektor 9-10 som går voldsomt.morro å kaste lina ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg