Hopp til innhold
peterohlsson

Peters fluer

Recommended Posts

Syntes det ser mer ut som en slik parasoll man får i drinken på sydenreiser. :msn-wink::lol:

Flotte fluer, men må de ha det lange "sugerøret" for feste til kroken? Hva med å takle kroken opp med løsthengende løkke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Syntes det ser mer ut som en slik parasoll man får i drinken på sydenreiser. :msn-wink::lol:

Flotte fluer, men må de ha det lange "sugerøret" for feste til kroken? Hva med å takle kroken opp med løsthengende løkke?

Parasolldrink...är det sånt damer dricker :wink:

Jeg liker idén med "sugerøret", slik ser Intruders ut i alle fall, jeg håpes en slipper dragningar i fluen utan at laksen sitter direkt:)

/Peter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mulig de er reserverte for damer, disse parasollene altså. ;)

Jeg forstår din tankegang ved å fiksere kroken langt bak, du velger å gjøre dette med det lange plastrøret (sugerøret). Har selv også vært igjennom denne fasen med langt plastrør, men opplevd at dette lange røret ikke forblir rett (rakt) under fiske. Plastrør har en tendens til å bøye seg litt, og det blir ubalanse og skjenende flue. For å endre på dette takler jeg kroken i en rapala løkke. Størrelsen på denne løkka (öglan) regulerer jeg til hvor langt bak på flua jeg vil ha kroken. Knuten til løkka går inn i ytterrøret, og ender imot innerrøret. Den lille enden av fortom som stikker ut av knuten gjør at den holdes på plass i ytterrøret under kasting, men dras lett fri ved hugg. Men det hade du säkert redan tänkt igenom. :)

Endret av Nobody

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mulig de er reserverte for damer, disse parasollene altså. ;)

Jeg forstår din tankegang ved å fiksere kroken langt bak, du velger å gjøre dette med det lange plastrøret (sugerøret). Har selv også vært igjennom denne fasen med langt plastrør, men opplevd at dette lange røret ikke forblir rett (rakt) under fiske. Plastrør har en tendens til å bøye seg litt, og det blir ubalanse og skjenende flue. For å endre på dette takler jeg kroken i en rapala løkke. Størrelsen på denne løkka (öglan) regulerer jeg til hvor langt bak på flua jeg vil ha kroken. Knuten til løkka går inn i ytterrøret, og ender imot innerrøret. Den lille enden av fortom som stikker ut av knuten gjør at den holdes på plass i ytterrøret under kasting, men dras lett fri ved hugg. Men det hade du säkert redan tänkt igenom. :)

Jo det har jeg:) Mindre tubefluer fiskar jeg alltid med løsthengende trekrok og 1 cm styrslang. Jeg har ikke prøvd rapala løkke men det hørs intressant!

Det spørs hvis Intruders egentlig fungerer i elven men svaret får vi til sommaren;)

Takk för dina goda råd Nobody!

/Peter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sklir av stolen nå! Disse fluene er helt etter min smak Peter, aldri sett dem i så nydelig utførelse! Disse i boksen i alle str og sesongen hadde vært redda - trenger ikke mer eller kanskje en Ally's :clapping:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Speechless!!! :shock:

-men hva er disse soft-tubene du har nevnt i det siste? Kommer Future med ulike stivheter i tubene sine? (Har en pose med assortert Eumer, og noen av farvene er stivere enn andre)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

3 mm tuben finns bara som soft...vilket är bra när man ska montera ihop den med 1,8 mm tuben.

1.8 mm tuben finns som medium soft og soft. Jeg rekomenderar medium soft til tubfluer og soft

som lining til us-tubes.

Finns i mange fine farver:)

http://tellis-flugfiske.se/webbshop/tuber-och-tubslang/tubslang-futurefly/

Skrmavbild2012-02-11kl143934.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fantastiske kreasjoner :thumbup: ! Har du testet den blå-hvite fluen med rødt hackel etter laks? Hvilken diameter har coneheadsene? Bruker 6mm u.diskene, men har aldri prøvd fluene i elva- håper de innfrir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ufo-discen jeg bruker er 6mm. Passer helt perfekt til future flys 1.8mm med.soft tube.

Den blå/hvit/röde fluen er ei "dead baitfish" flue som brukes i fiske etter brunörret under vattenkraftverk, som vi tyvärr har alltför mange av i Sverige.

Eg liker disse små coner som eg håper ger vingen mer liv og skapar turbulens. Jeg har trua på dem men ufo-disc är helt nya för meg så vi får se til sommaren hvis de fungerer:)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg