Hopp til innhold
Rune A

Tips til ny lakseelv?

Recommended Posts

Etter mange år i mandalselva, føler jeg at kanskje tiden er inne for å prøve en annen elv. Fisker både en og 2hånds, men 1-hånds er min store favoritt. Rett å slett storkoser meg når jeg går å speyer med 10 foteren.så... Er det noen som har og vil dele drømmeelva si med meg? Trenger ikke være storlakselv, og en tettstappa dyr turistelv er helt uaktuellt! Jeg setter det meste av fisken ut igjen, og har ikke høye krav til bostandard. Håper på noen tips, gjerne på pm.

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei Rune!

Er du lei Mandalselva nå, hvor lenge var du nede i sommer da?

Snakka med en i aagårdselva som sa du var nede. var nede forrige helg, for "første" gang. jeg ble positivt overraska over hvor fin elv dette var. Var jo uheldig med vannstanden på lørdag men du verden så fin elv. fikk en på 5,5 kg fredag kveld :P

Mvh Sven Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallo. Er ikke akkurat lei, men hardt fiskepress der, og hadde vært moro med nye utfordringer, og nytt vann. Fikk 7 stk på 14 dager, ikke det helt store, fra 2.5 kg til ca 5 kg. Alle var brune, 6 av 7 fisker var hofisk, og alle ble satt ut. Men moro på enhånds da. Les innlegget mitt på sørlandet, så skjønner du litt hvorfor....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du gidder å kjøre litt, er mulighetene uendelige på vakre vestlandet. Sogn&Fjordane er riktignok en skygge av seg selv hva laksefiske angår, men jeg kan anbefale elver som stranda, eid og korsbrekka. Vakrere blir det ikke. Lenger nord er Surna lett tilgjengelig på kortsalg, og utenom i prime-time i juni tror jeg ikke det er mange om bena der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja jeg skjønner. Var helt vilt med tyskere og dansker der. ble overraska når det ble snakka norsk.

Lykketil med letingen etter en ny god elv da.

Mvh Sven Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for det. Skal gjøre endel research det neste halve året nå. Ja, ser vestlandet kommer opp på forumet her, mye fine elver oppover der ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Etter mange år i mandalselva, føler jeg at kanskje tiden er inne for å prøve en annen elv.

Syns denne er grei som utgangspunkt når jeg av og til rekognoserer litt. Det blir mest rekognosering, det er avgrenset hvor mye mye noen ferieuker som skal brukes til flere formål strekker til.

http://www.fiskeguid...uiden/index.php

Endret av svensvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Syns denne er grei som utgangspunkt når jeg av og til rekognoserer litt. Det blir mest rekognosering, det er avgrenset hvor mye mye noen ferieuker som skal brukes til flere formål strekker til.

http://www.fiskeguid...uiden/index.php

Ja, fin den.. har god tid på meg så kommer nok opp med noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg