Hopp til innhold
MartinF

Skal kjøpe meg vadere

Recommended Posts

Hei.

Hadde tenkt å kjøpe meg vadere nå, men har ingen peiling på hva som funker og hva som ikke funker.

Er ny innen fluefiske og har aldri hatt vadere før så tenkte å spørre her om forslag.

Vil helst ha så billig som mulig. Fisker ikke veldig mye, blir vel et par uker i sesongen.(elva er bare åpen i 1 og en halv mnd)

Fisker ikke i saltvann.

Også lurer jeg på hvordan sko jeg må bruke? Må jeg ha spesial sko som brukes til vadere eller kan jeg bruke feks vanlige støvler så slipper jeg å bruke for mye penger?

Pris rundt 2000? Vet egentlig ikke hva jeg får for denne prisen så si ifra om beløpet er helt på trynet :)

Endret av MartinF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Anbefaler vadesko med filt så slipper du å skli på glattesteiner og brekke både bein og stenger. Vadeskoene bør være store nok og ganerelt kan det være lurt i gå en str opp i forhold til vanlig skostr, men kan du prøve sko iført vadebukse i butikk så er det det lureste.

Du har PM med tips om hvor du kan handle billig :)

Endret av Gudbrandsdøl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takker for tips :)

Men fant ikke den typen på nettsiden?

Vurderte egentlig å kjøpe meg hoftevadere, er det noe lurt?

Er jo ganske billig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takker for tips :)

Vurderte egentlig å kjøpe meg hoftevadere, er det noe lurt?

Er jo ganske billig.

Hoftevadere er fine saker sammen med shorts og sokker. Mindre bra når regnet siler ned og 10 grader. Se innom webshop på Orklaguiden. Kanskje er det fortsatt noen utgåtte modeller til lave priser der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg