Hopp til innhold
MartinF

Trenger fluetips

Recommended Posts

Er fersk når det gjelder fluefiske. Så har ingen peiling på hvordan fluer jeg skal bruke osv.

Skal fiske i elv hvor jeg fisker etter ørret. eller sjøørret? med 5/6'er stanga mi.

Elva heter Skjoma hvis det hjelper.

Elva åpner 1 august og håper å få bestilt meg litt fluer til da.

Fisket med fluestang for første gang i fjord i denne elva, og fikk da ingen ting. Men fiska mest for å øve meg og kaste da.

Så det jeg lurer på er hvordan fluer jeg bør bruke i denne elva, og hvordan jeg fisker med den?

Bør jeg fiske med tørrfluer eller våtfluer? syns det høres veldig morro ut å fiske med tørrflue :)

Har et par tørrfluer men noen av dem flyter ikke :O

Trenger også å kunne en knute for å feste flua i fortomen. Hører det er viktig med en spesiell flueknute for hvordan flua oppfører seg i vannet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Prøv også en prat med narvik jakt og fiske forening

-ellers skal jo lødingen og bogen ha fine muligheter for en ivrig fisker. (SØ, Laks, og sjørøye-oppgang i flere av vassdragene der ute.)

Endret av Ken Guru

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Prøv også en prat med narvik jakt og fiske forening

-ellers skal jo lødingen og bogen ha fine muligheter for en ivrig fisker. (SØ, Laks, og sjørøye-oppgang i flere av vassdragene der ute.)

Hvor mener du det er bra fiske i området rundt Lødingen?

Men OT; trenger ikke nøyaktig hvordan fluer som funker best i Skjoma men sånn generelt sett hva jeg bør ha med meg til elvefiske etter ørret, og hvordan jeg fisker med de.

Endret av MartinF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg