Hopp til innhold
Myhre Fluefiske

Øvelse Seatrout spey

Recommended Posts

Hei!

Da de norske utøverne etter det som foreløpig er planlagt vil møte snakeroll under øvelsen Seatrout spey, kan det være på sin plass å få spesifisert litt nærmere hva regelsettingen der er. Konkurransereglementet er, når det gjelder snaken, litt fattig så langt.

Spesielt lurer jeg på om det vil være tillatt å ta med seg fart inn i snakerollen ved hjelp av kombinasjoner, altså fart generert på tilleggsvis utover den farten en erverver seg gjennom en "snake alene med utgangspunkt line liggende rolig på vannet foran deg".

Kvalifisert svar ønskes.

Mvh. Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei Jan

Hvilken konkurranse er det?

Mvh

Lasse

For oss den foreløpig uoffisielle Sjøørret Spey Lengde:

To påkrevde kasttyper.

For høyrehendte:

a) enkelt speykast over høyre skulder (mot høyre) og

b) snake roll tilbake (mot venstre)

eller

For venstrehendte:

a) enkelt speykast over venstre skulder (mot venstre) og

b) snake roll tilbake (mot høyre).

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Spesielt lurer jeg på om det vil være tillatt å ta med seg fart inn i snakerollen ved hjelp av kombinasjoner, altså fart generert på tilleggsvis utover den farten en erverver seg gjennom en "snake alene med utgangspunkt line liggende rolig på vannet foran deg".

Linen skal ligge rolig på (for høyrehendte) høyre side av sektor, en snakeroll foretas, og linen skytes ut på venstre side av sektor.

:biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk, sjef! :msn-wink:

Kniiiis :P

Hører rykter om at vi sees på fredag, så da skal jeg vise deg kastet jeg, ha ha ha :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kniiiis :P

Hører rykter om at vi sees på fredag, så da skal jeg vise deg kastet jeg, ha ha ha :msn-wink:

Flott :msn-wink:

Så kan jeg lære deg et annet spesialkast som jeg er god på. Det heter magaplask med tilløp (intern). Gir ikke spesielt vakker buktsetting, men leverer likevel tilfredsstillende pga. overraskelsesmomentet...

Jeg skal nedover ja, men tar nok selv ikke turen helt rundt likevel, fordi jeg skal i en annen elv straks etterpå. Hils Knut.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Flott :msn-wink:

Så kan jeg lære deg et annet spesialkast som jeg er god på. Det heter magaplask med tilløp (intern). Gir ikke spesielt vakker buktsetting, men leverer likevel tilfredsstillende pga. overraskelsesmomentet...

Jeg skal nedover ja, men tar nok selv ikke turen helt rundt likevel, fordi jeg skal i en annen elv straks etterpå. Hils Knut.

Jan.

Hi hi, jeg tror ikke jeg har lyst til å lære det jeg.... :msn-wink: Men man vet jo aldri, det kan skje hvem som helst, så plutselig kan jeg det jeg også :biggrin: . Ble du syk etterpå? Håper det gikk bra.

Ja hørte dere ikke kom helt rundt. Skjønner jeg godt, blir mye kjøring. Hilser tilbake fra Knut.

Anita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg