Hopp til innhold
josteink

Ny tupp til fluestang

Recommended Posts

Hei,

har ei stang der tuppen er knekt. Stanga er ei Slat GHX, som primavillmarksliv solgte i si tid. Kan ikkje finne dette stangmerket i nokon butikker lenger og det ser mørkt ut å kunne kjøpe ny tupp. Er det mulig å kjøpe stangemne i rett tjukne og er det evt nokon som lagar slikt??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei,

har ei stang der tuppen er knekt. Stanga er ei Slat GHX, som primavillmarksliv solgte i si tid. Kan ikkje finne dette stangmerket i nokon butikker lenger og det ser mørkt ut å kunne kjøpe ny tupp. Er det mulig å kjøpe stangemne i rett tjukne og er det evt nokon som lagar slikt??

Kan du si noe om hvor langt ned på toppen den er knekt? Er det en 2-delt stang eller flere deler? Dersom det bare er litt av den øverste delen som er knekt så kan du bare sette på en ny toppring og bruke stanga som den er. Den blir jo litt stivere,men ikke sikkert det betyr noe. Er den knekt på midten må du ha ny del og siden PV er konk så må du vel tråle bruktmarkedet for¨å finne en topp som passer.(jeg sjekka ebay,men fant ikke noe) Nå vet ikke jeg hva den stanga kostet ny,men man får jo mange gode stenger i dag til en rimelig penge så kanskje det vil lønne seg å kjøpe en ny stang bare...? Du kan selvsagt bruke en uoriginal toppdel,men det vil neppe bli særlig vellykket da det ikke bare er tykkelsen som skal passe,men AKSJONEN er mye viktigere.Kommer an på hvor kresen du er ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Knakk tuppen på min Slate Light Weight 10 #7 i fjor høst og har brukt den i sjøen i vår uten det øverste leddet. Stanga fungerte som bare det den :-)

Men når det er sagt, skulle jeg likevel neste hatt ny tupp jeg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hadde nok innvendig sendt en strålende takkebønn om muligheten til å kjøpe ny stang! Det er slett ikke alltid at en får en sjanse som selv Ottar er nødt til å godta. Men nøkternt, er bruddet under toppringen kan du sette på en ny. Ellers bør du satse på en ny stang. Det verste vårsalget synes nå å være over, men fortsatt er det mulig å finne høykvalitets stenger til en svært god pris. Let litt på de ulike internettbutikkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stanga er 4delt. Øverste leddet er knekt i 3-4 deler og det er ikkje noko håp om å fikse dette. Eg kan kjøpe ny stang MEN eg har ein del stenger frå før og eg er/var veldig nøgd med denne stanga. I tillegg så bit det litt i meg dersom eg må kaste ei god stang og ikkje klarar å fikse dette, tenkte derfor å gjera eit forsøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jøss. Da lærte også jeg noe nytt,he he. Håper de har det dere leter etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg