Hopp til innhold
Anne

Dagens laks tok en...?

Recommended Posts

Tok en i går, oransje tubekropp, svart hackle, svart vinge med litt flash, conehead svart og oransje..... Fisken var 5.7 kg og den ble tatt på en # 5 stang. Fighten var MAGISK!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Gaula : 1 juni kl.02:30 stoor elv :250 m3 Laks 9,0 kg--90 cm Tube 1 1/2" " Helgraderingen" W.T. Special .utstyr: 15' GLX Grasedline #9/10 line: Rio F/synk 3 Versi Spey.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvor var du å fisket?

Hei Stinger.

Jeg og en kompis tok en spontantur til Gaula på torsdag, nærmere sagt sjff Støren-valdet.

Første gang vi fisket i den elva.

Plassen var forholdsvis fin den, god driv i det nederste stykket av fluesona.

Kompisen tok en kjempefin laks på samme valdet på 11,3 kg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk 27 laks i Osenvassdraget i år, fra 15 juni til 30 juli. Alle mellom 1 og 4 kg.

1 av de på en Ally`s Shrimp, resten tok min egenkomponerte flue Bjørbekk Desperate.

Endret av j.cash

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk 27 laks i Osenvassdraget i år, fra 15 juni til 30 juli. Alle mellom 1 og 4 kg.

1 av de på en Ally`s Shrimp, resten tok min egenkomponerte flue Bjørbekk Desperate.

Osenvassdraget som i steindalselva nord på fosen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var jaggu ikke værst. Var det mye folk der da?

Det var endel fiskere der ja.

Mange Dansker som hadde meninger om det meste...

De hadde ikke kjent fisk siden tirsdag på valdet, og de ble ganske lang i maska når jeg og Bigfish

huket en hver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Osenvassdraget som i steindalselva nord på fosen?

Nei. Osenvassdraget noen mil øst for Molde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dagens laks tok ei flue kalt "Rallemikken" akkurat som alle andre laksene jeg har fått denne sesongen...! :) Var i Årøy i dag, som alltid en stor opplevelse å fiske i denne sagnomsuste elveperla!

284650_10150256026741720_533291719_81093

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

...Hua (tube).

Flyteline på 12' #6.

Fossen, Forra.

Ca 8-10 kg, sølvblank.

:mad2: Fortom 0.35 røk (skarpe steiner).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Granbo-flua.

Forra

5-5,5 kg, med lus, gjenutsatt.

Granbo-flua.

Forra

2,8 kg, blank.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I går ca 22.00:

Granbo-flua.

Forra

4,5-5 kg gjenutsatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Årets første laks kom pÅ land 1 juni:-) Eneste problemet er at den bare var 0,5 kg!!!!!

Grattis:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei hei og tillykke med sesongstart!

Selv startet jeg opp i Halden den 23.mai, men ble sjokkert over hvor mange fiskere som var i sving og tok det temmelig rolig de første dagene. Rota fælt i skauen, og varmen sved om mulig enda verre enn knotten og myggen. Har myggstikk midt inni håndflata!??! Som om ikke det var nok så knakk min halvannenhånds LPXe 11' 7/8 etter kun tre dagers bruk. rent brudd ca 4-5mm oppi hunndelen på midtre holken. Selv med kun 17,5gr - 10m 3D-klump. Venter på nye deler eller stang, og håper det går smertefritt og kjapt. Neste alternativ for den kommende tiden ble da ren enhånds klasse syv. (LPXe på ni og en halv fot i klasse syv jobber vel egentlig best med både en og to klasser over så jeg gikk for 20gr - 9m, og det ble berre lækkert!)

Etter det verste hadde roet seg kom jeg tilbake og jaggu fikk jeg ikke oppfylt en aldri så liten fiskerdrøm. Første dagens fiske etter et par ærender hjemme i byen, og to dager på "lading" i heimen ble da om morgenen den 30.mai. Kom ned til elva kvelden før og da det var noen trivelige dansker som pakket for å dra morgenen etter kunne jeg ikke la være å bli med på en avskjedsskål...eller fem. Morgenfisket i halvfiretida ble elegant sovet over. Det var frostrøyk på vannet og inni soveposen var det varmt og deilig. Kom meg omsider opp i syvtida og ble servert flesk og eggtil frokost. Rundt kvart på ny beveget jeg meg omsider nedover til et område jeg ennå ikke hadde fisket dette året.

-Fikk vel tatt rundt ti kast da en liten lugging i snøret lot seg kjenne. Liten glupsk ørret igjen, tenkte nå jeg -men så husket jeg rådet fra de mer erfarne fiskerene og holdt meg denne gangen helt rolig og avventende. Kort tid etter kjente jeg på tyngden i snøret at dette ikke var noen liten ørret likevel. Jeg løftet stangtuppen rolig opp og i enden av snøret plasket det til. Før jeg ante det hadde fisken skutt 25-30m oppover elva og jeg kalrte såvidt og lirke snøret rundt en diger stein (den midt i vannet i bakgrunnen på bildet). Så bar det opp og ned på den samme strekningen og rundt de samme trærne, mmens jeg hoppet fra stein til stein i 5-10min før jeg endelig kunne trekke meg opp i skråninga så denne flotte fisken ble kilt oppimellom steinene langs bredden.

-Stor mailaks, på enhånds, i lita elv og på hjemmelaged flue. Ikke verst jomfufangst det!

Dett er altså min aller første laks noensinne, og den viste seg å være 8,6kg, 89cm, og med levende lus. Tatt på 9'6" #7 med stutt-tjukk flyteklump og 5fots synk-2 polyleader og 4fot 0,35mm tippet.

Dette er flua som gjorde susen... (Bundet to dager før da jeg ikke fant de ooransje bune og røde fluene mine.) Fisket med Kamazan Treble Tube str 10 eller 8, og to av krokene var nesten i 45 graders vinkel fra stammen!

Tube: Eumer micro teardrop 17mmx3mm messing/lys kobber (alu.tuber med farve)

Undervinge 1: Rev "sunburst" (gyllen gul)

Undervinge 2: Rev "hot orange" (knall oransje)

Flash: 2-4 strå Angel Hair Alta Gold (Gull/kobber/etc. mix) foldet

Hackle: Høne farget rød

Vinge: Rev "fiery brown" (rødbrun)

Kinn: Jungle Cock naturlig

Hode: Eumer Micro conehead XS kobber

Endret av Ken Guru

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulerer, Ken Guru. :mellow: Smårisky fiske tidlig på.

Vi er tilbake etter åpningsfiske i Stjørdal. Eneste som var godt med å komme hjem var en varm dusj!

Nå er det to uker hjemme for min del før jeg skal fiske Kanalhølen i Orkla et par dager. Så trekker Stjørdal igjen for noen uker :clapping: . Deilig med fiskeUKER, med bindeutstyr og kombi ferie. Måtte juni bli grisekald i Stjørdal, snøen (for det er mye av den i fjellene fortsatt) ligge lenge og slusene åpne seg om natta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg