Hopp til innhold
Tellis

Nordic Open 2011: 1.-2. oktober

Recommended Posts

heisann...

lurer på om det finnes video av alle øvelsene som e under et sånt mesterskap....

det hadde vært kjekt å sett hvordan de forskjellige kastene e, kansje man kan lære noe....

og hvilken stenger, klasse og liner som blir brukt på enhånds seatrout og trout distanse... og hvilken lengder e det snakk om... ?????

Endret av kufo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei Tore!

Jeg reiste hjem etter konkurransen i går, så jeg har heller ikke fått det med meg live. På www.sexyloops.se står det at i tillegg til Geir som vant 15'1" i dag, så vant Tommy Aarkvisla både enhånds Seatrout Spey og 18' Spey. I 18' så har jeg det ubekreftet at Geir ble nummer to og Kristoffer Olstad nummer 3. Med andre ord en grom norsk dag etter at svenskene sjokket oss litt i går med rå kasting, spesielt i Trout distance. :blink:

Jeg har fremdeles din 10' #9, så vi får avtale slik at du får den tilbake igjen så snart som mulig! 8)

Jeg så resultatene på Sexyloops.se nå, helt utrolig "Norsk" helg. Denne helgen kommer til å trigge Svenskene enda mer og med den treningsiveren de besitter, blir det enda mer spennende til neste år. De vet ikke hvor mye det trenes i den Norske leieren :biggrin: .

Vi treffes sikkert snart angående stanga:-)

Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stort grattis till alla Norska framgångar. Riktigt imponerande att se de kasta Spey (och precision så klart ;) ) Så enkelt och så lätt. Vi har låååååångt kvar dit.

Även imponerad av glädjen ni har kring kastningen och gemenskapen. Önskar nästan att man vore Norsk medborgare :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hoppas det kommer upp många bilder på alla Norrmän och norrkvinnor jag träffat så jag lär mig namnen på er alla till nästa gång :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

heisann...

lurer på om det finnes video av alle øvelsene som e under et sånt mesterskap....

det hadde vært kjekt å sett hvordan de forskjellige kastene e, kansje man kan lære noe....

og hvilken stenger, klasse og liner som blir brukt på enhånds seatrout og trout distanse... og hvilken lengder e det snakk om... ?????

Svenskene er som oftest flinkere enn oss til å ha med videokameraet, her er et klipp fra Tommy Aarkvisla i finalen i 18' spey i dag:

http://www.vimeo.com/29919830

Her ser du utstyrreglene for helgens øvelser. I Trout distance bruker de fleste handelsvanlige stenger i #6-7, mens de bruker 1 fot lengre og litt stivere stenger i Seatrout distance.

http://www.nordicflycasting.com/Regler_Flugkastning_2011-03-06.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stort grattis till alla Norska framgångar. Riktigt imponerande att se de kasta Spey (och precision så klart ;) ) Så enkelt och så lätt. Vi har låååååångt kvar dit.

Även imponerad av glädjen ni har kring kastningen och gemenskapen. Önskar nästan att man vore Norsk medborgare :)

Hei Sasse, det var hyggelig å få slått av en prat med deg på lørdagen.

Jeg sto og så på når du kastet seatrout finalen, det var noen aldeles nydelige bukter du satte der! Gratulerer så mye! :thumbup:

Til dere andre som ikke har sett resultatene ennå, så var det Sasse som vant Seatrout distance!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

heisann...

Jag kastar med med 9´#6 NRX och 9´#6 Max GLX i Trout distance. I Seatrout distance kastar jag med 10´#8 NRX och 10´#6 MAX GLX Comp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Sasse, det var hyggelig å få slått av en prat med deg på lørdagen.

Jeg sto og så på når du kastet seatrout finalen, det var noen aldeles nydelige bukter du satte der! Gratulerer så mye! :thumbup:

Til dere andre som ikke har sett resultatene ennå, så var det Sasse som vant Seatrout distance!

Desamma.

Tack, seatroutfinalen kändes riktigt bra. Fick in en skönt flyt. Ska försöka få det i de andra grenarna också. Ska även även och studera er mer i speygrenarna så man kan ha en chans om några år :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:)

Svenskene er som oftest flinkere enn oss til å ha med videokameraet, her er et klipp fra Tommy Aarkvisla i finalen i 18' spey i dag:

Her ser du utstyrreglene for helgens øvelser. I Trout distance bruker de fleste handelsvanlige stenger i #6-7, mens de bruker 1 fot lengre og litt stivere stenger i Seatrout distance.

http://www.nordicfly..._2011-03-06.pdf

heisann tom...

takker for svar... :) det e bare å studere reglene og hive sæ i trening... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jag kastar med med 9´#6 NRX och 9´#6 Max GLX i Trout distance. I Seatrout distance kastar jag med 10´#8 NRX och 10´#6 MAX GLX Comp.

heisann...

takker for svar, okei, så du bruker en stang på presisjon og en på lengde.... e det sånn å forstå... hvilken lengde e det snakk om... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

For de som lurer på hvor Mathias Lilleheim har vært oppe i dette, så var han i Japan denne helgen.

Første dag 3 Gull og en Sølv av 4 mulige.

Reintbord.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det snakkes oftest om herrekasterne, som med andre fysiske forutsetninger naturlig nok kaster lengre enn damene. Jeg vil allikevel ta av meg hatten for den utrolige utviklingen jentene har og det nivået de er på. I helgen var det bare danske Silja Longhurst som deltok i tillegg til de norske jentene, men resultatene var så gode at jeg tror ikke det er noen kvinnelige fluekastere i verden som kan matche de norske jentene når de kaster så godt som de gjør nå!

Uoffisielle vinnerresultater fra Magnus Hedman på www.sexyloops.se:

"Har inga exakta resultat från damerna, men ungefär nåt sånt här:

- Precision Tina Mengkroken 46 p

- Trout distance Tina Mengkroken 34,0 m

- Seatrout Anita Strand ca 37 m

- Salmon Tina ca 47 m

Ungefär iaf. Ber om ursäkt om jag missat eller blandat ihop nåt."

Kjempeinnsats av Tina, Anita, Christine og Karoline! :thumbup:

Hei Tom!

Det er godt du husker på oss damene :thumbup: . Vi har lett for å bli glemt i denne sammenheng. En fra publikum hadde spurt om vi damene kun var med som selskap for mennene..... Det sier det meste. Hvis vi skal klare å rekruttere flere damer til sporten er det viktig at vi også blir "fremhevet" litt.

For å rette på listen også, så var det Christine som tok seieren på presisjon og mitt sjøørret kast var kun 35,7 meter. Jeg tok seieren i de tre speyøvelsene (med dårlige lengder jeg helst vil glemme... :msn-wink: ). Karoline skal ha skryt for å stille opp i speyøvelsene med kun en liten treningstime med meg dagen før! Tøft gjort! :clapping:

Gratulerer til alle vinnerene og til alle de andre for kjempeinnsats!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

heisann...

takker for svar, okei, så du bruker en stang på presisjon og en på lengde.... e det sånn å forstå... hvilken lengde e det snakk om... :)

I precision körde jag med NRX 9´#5 fast det gick ju dritt så jag kommer nog inte köra mer med den till det :D

Tänkte du på längderna på tävling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tommy Aarkvisla blev bästa Overall herr med 2st vinster och 1st andra plats. Anita Strand tog hem bästa kvinnliga kastare!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I precision körde jag med NRX 9´#5 fast det gick ju dritt så jag kommer nog inte köra mer med den till det :D

Tänkte du på längderna på tävling?

ja tenkte litt på lengdene... :)

på den linken tellis kom m.... e det lengder det e snakk om dær... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ja tenkte litt på lengdene... :)

på den linken tellis kom m.... e det lengder det e snakk om dær... :)

Jag kastade 37,2meter i #5 i kvalet i svag medvind. Bästa på träning är 40meter +

I seatrout kastade jag 42,6m i finalen i svag medvind och har kastat 49,8meter som bäst på träning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Tom!

Det er godt du husker på oss damene :thumbup: . Vi har lett for å bli glemt i denne sammenheng. En fra publikum hadde spurt om vi damene kun var med som selskap for mennene..... Det sier det meste. Hvis vi skal klare å rekruttere flere damer til sporten er det viktig at vi også blir "fremhevet" litt.

For å rette på listen også, så var det Christine som tok seieren på presisjon og mitt sjøørret kast var kun 35,7 meter. Jeg tok seieren i de tre speyøvelsene (med dårlige lengder jeg helst vil glemme... :msn-wink: ). Karoline skal ha skryt for å stille opp i speyøvelsene med kun en liten treningstime med meg dagen før! Tøft gjort! :clapping:

Stort grattis till er. Ni kastade otroligt bra. 34meter i trout distance i svåra förhållanden är mycket imponerande. (längre än två av killarna i svenska landslaget ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Tom!

Hej

Ni är absolut inte bortglömda, fantastiskt att se vilken nivå ni har (på både dam- och herrsidan)! Förhoppningsvis kan vi vara med och slåss om medaljerna även på damsidan nästa gång.

Mvh

Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hej

Ni är absolut inte bortglömda, fantastiskt att se vilken nivå ni har (på både dam- och herrsidan)! Förhoppningsvis kan vi vara med och slåss om medaljerna även på damsidan nästa gång.

Mvh

Magnus

Ja dere må få med dere damene :biggrin: . Kjempesynd at Anna ikke kunne delta. Håper å se henne og flere neste gang :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Lasse Karlsson har lagt ut flere klipp fra Nordic Open:

På klipp nr 59 er det Lasse K som kaster (Tor G står bak, men vi får ikke sett han kaste), på klipp 60 ser vi Stefan S med Tellis K i bakgrunnen, på det litt mørkere klipp 61 klarte jeg ikke å kjenne igjen kasterne.

Vi fra Norge er litt sløve med å ta videosnutter, her burde vi skjerpe oss litt! :msn-wink:

Edit: Klikker dere på "Lasse Karlsson" i videovinduet, så kommer dere til siden med de andre klippene også.

Endret av Tom Larsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hi...

Takk til arrangørene m Tellis i spissen, dette tok dere på strak arm å gjorde det beste ut av situasjonen. Vel gjennomført.

Hyggelig å møte andre kastenerder fra Sverige, Finland, Danmark og Russland. Mye imponerende kasting fra veldig mange og ønsker å trekke frem de Norske jentene som tok 20 av 21 mulige medaljer.. De Norske jentene holder det høyeste nivået i verden og imponerer voldsomt.

Når det gjelder de Norske herre kasterne så vil jeg trekke fram min gode venn Geir som vant sin første internasjonale konkuranse og imponerer meg med en kunnskap om speycasting som ikke mange andre har og samtidig er helt rå på spey... Gratulerer til Tom Andre som også er utrolig dyktig og jeg skulle gjerne sett den press finalen lørdag... Utrolig hyggelig å møte kompiser fra kastemiljøet hver eneste gang, men spesielt hyggelig er det at Knut Syrstad stiller opp med alle de problemene han har hatt. Tross dette så er Knut en glad og veldig morsom fyr som alltid har et smil på lur. Har jo blitt inspirert av han og Trond når jeg begynte m to-hånds, så det er helt spesielt for meg...

Nå er det trening til neste års Spey'O rama som gjelder...

Tommy

Endret av Tommy...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Här finns en massa klipp från helgen. Tror dock det mest är på svenskar men Jarle är med iaf :)

Det er morsomt å se hvordan helt forskjellige måter å gjennomføre en konkurransesituasjon på fungerer glimrende for forskjellige personer. Tom Andrè fortalte at han var så konsentrert under finalekastingen i Trout precision at han følte det som om han var i en boble der han ikke registrerte noen ting utenfor. Som vi ser på klippet her så er Jarle derimot i sitt ess når han shower litt med både dommere og publikum underveis. Bege to kastet fantastiske presisjoneomganger, og jeg tror resultatene var solide nye personlige rekorder på begge to! :thumbup:

Jarle har derimot fått et annet problem etter helgens stevne i Gøteborg, han skal slite godt for å bli kvitt sitt nye kallenavn Pusekatten, eller Pus blant venner! :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg