Hopp til innhold
SteinE

Femund juli/august

Recommended Posts

Heisann.

Som helt fersk i fluefiske-gamet må jeg spørre meg til råds blant dere som er mer erfarne.

Tur til femundsmarka er planlagt akkurat i månedsskifte juli/august, og jeg lurer da blant annet på hvilke arter man kan forvente å finne.

Jeg har som mål å lese meg opp på entomologi i løpet av høsten/vinteren, mens nå frem til turen tror jeg at jeg er best tjent med å trene kasteteknikk - så da får jeg heller spørre meg til råds om fluevalg osv enn så lenge.

Tar naturligvis gjerne i mot tips om hvilke fluer som bør være med på turen, og også gjerne litt tips om når på døgnet de forskjellige er mest aktuelle.

Av de fluene jeg har sett meg ut og har i boksen så langt kan nevnes:

Black Gnat

March Brown

Baetis Rhodani i alle faser

Klinkhammer

Streaking Caddis

Super puppan

Daddy Long Legs

Maur

Hare Ears gullhodenymfe

Som sagt, ny i gamet, men jeg håper at noen av dere bruker litt av tiden deres på å hjelpe en rookie :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg ville i tillegg ha tatt med meg noen mudlere, eventuelt en museimitasjon i tilfelle storørreten (eller gjedda) er på jakt. Ikke sikkert du trenger den, men dumt om du skulle mangle noe slikt når forholdene er de rette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder