Hopp til innhold
kapteink

Minicon løkker – kraftoverføring

Recommended Posts

Enig, man får en slags hengsle. Samtidig kan ikke det praktiske aspektet oversees. Jeg har begynt å lage egne, mindre løkker, og problemet blir mindre, men ikke borte. Skulle gjerne hatt en slags tynn strømpe jeg kunne tredd over leddet. Kanskje en slags tape?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Kanskje en bit tynn silikonslange kunne fungert? Jeg har kjøpt det i forskjellige dimensjoner hos Grande, men til annet bruk. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva med å stive opp løkka litt? fks litt lim eller tre inn en bit mono i løkka? Benytter du løkke på buttenden av fortomen, kan du evt kutte ut denne å binde fortommen med pisk / nålknute ved først å tre igjennom løkka, for så å legge knuten utenpå løkka. Altenativt er å gå tilbake til det gamle med nåleknute direkte på lina. Spleising / sveising av løkke direkte på lina istedet for løse flettede løkker kan være et alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kanskje en bit tynn silikonslange kunne fungert? Jeg har kjøpt det i forskjellige dimensjoner hos Grande, men til annet bruk. Lykke til!

Har du fått testet dette? Hvis noen har en ekstra minicon-løkke til overs (og de bryr seg), kan vedkommende da se om det vil være mulig å klippe av løkken for å bruke den andre halvdelen som en slags strømpe? Kanskje man kan sikre den i hver ende med noen tørninger bindetråd? Men dette må kunne fjernes raskt.

Jeg har dessverre ingen løkker liggende, og de må jo være det produktet i verden med best økonomisk avanse. 120-ish for et par-tre stykker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ønsker en å skifte fortØm og liner ofte, er det bare lØkker som duger. Har prØvd ulike typer lØkker denne vinteren, og de som gir minst merkbar overgang er helt klart sveisede og lØkker laget av/på corden. Forutsetter da at de siste blir surret og limt.

På de siste fire linene jeg lØkket helt nylig, brukte jeg vanlige flettede lØkker med en vri uttenkt helt av meg selv.

LØkkene mekker jeg til av Gudebrod braided butt. Punktlimer dem bare der de går sammen og danner lØkke, "innercorden" lar jeg bli bare 2,5 cm. Når dette limet er tØrket, trer jeg lØkken på lina. NB: Jeg trer også avslutningsvis "innercorden" på lina, ca 0,5 cm. Så limer jeg dette korte området. Til slutt to surringer på "yttercorden" som går noen cm inn på lina.

Selve lØkka (etter lina) blir svært kort og oppfØrer seg tilnærmet som en naturlig forlengelse av lina.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg kjører nå en veldig liten løkke av linekjernen. Fortommen har jeg knyttet en løkke på (ganske stor), som jeg så har surret flat til bare en liten løkke gjenstår.

Løkker har en ofte oversett egenskap: Skulle man få griserumper stopper ofte flua i løkka, istedenfor å stramme en knute på spissen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg