Hopp til innhold
Anita

NM i fluekasting, Tønsberg 2011

Recommended Posts

Ja,det var den stanga ja. :biggrin:

Jeg har veldig lyst på en sånn stang.

Nesten akkurat så stiv som jeg liker det. :biggrin:

Jeg prøvde stanga når Mathias og Jarle var på Holmendammen. Jeg lurer på hvor stiv den er jeg? A wild guess sånn ca.ERN 8 eller? :biggrin:

Tom.

Hei Tom!

Nå har jeg foretatt den høyst vitenskapelige og særdeles objektive vippetesten på stanga til Mathias. Han har en prototype som har samme aksjon, men er litt stivere enn min stang. Skal jeg gjette vil jeg si at den har en ERN som er 0,5 (muligens noe mer) høyere enn min stang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Interessant Tom.

På bakgrunn av "vippetesten" din,virker det lokkende

å kontakte Mathias.Kanskje jeg kunne klare å overtale

ham til å selge meg akkurat den stanga?

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Interessant Tom.

På bakgrunn av "vippetesten" din,virker det lokkende

å kontakte Mathias.Kanskje jeg kunne klare å overtale

ham til å selge meg akkurat den stanga?

Tom.

Etter de kastene hans vi målte til over 40 meter i svake vindforhold med den nye Zpey #5 konkurranselinen, så tror jeg Mathias tviholder på akkurat denne stangen! :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Etter de kastene hans vi målte til over 40 meter i svake vindforhold med den nye Zpey #5 konkurranselinen, så tror jeg Mathias tviholder på akkurat denne stangen! :wink:

HÆHH:O 40 meter med wf 5 snøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

He,he,he....Jo,det er vel trolig helt riktig å anta det.

Litt tøfft at den er hvit også.Bedre når man skal filme.

Jeg vet ikke om jeg selv har testet den linen,men jeg prøvde en line på Holmendammen

som var en prototype.

Ved en annen anledning hadde Mathias en prototyp på en Zpey Switch FW 1005 (10ft - #5)

som jeg prøvde engang på NIH.Den stanga passet meg som hånd i handske.

Jeg prøvde stangserien i ettertid også,men jeg merket at jeg ikke kastet med den samme

stanga.Det er ikke ofte det er slik,men noen ganger så opplever man akkurat det der med at

alt liksom stemmer.

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg vet ikke om jeg selv har testet den linen,men jeg prøvde en line på Holmendammen

som var en prototype.

Det kan tenkes at du har prøvd denne, om Mathias eller en av de andre har hatt den med seg på Holmendammen i sommer. De har jobbet med flere varianter av denne lina i år. Knut Ekelund hadde med seg en tidligere versjon av lina på det siste 5'ercupstevnet på NIH. Den var signalgul, om jeg ikke husker feil. Den varianten jeg prøvde denne uken har samme farge som konkurranseklumpen i SØ lengde - oransje eller aprikos. Nå tror jeg de er så fornøyde at den snart går i produksjon.

Jeg har ikke hatt muligheten til å kaste den skikkelig opp mot referanselina mi, SA ED #5, men det virker som den nye Zpeyline går lengre - kanskje en meter eller to for meg. Det er jo veldig bra! :thumbup: Jeg har ikke veid den, men Knut og Mathias hevder at den er korrekt klassifisert etter AFTMA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det noen som har specs på den kommende Zpeylinen?

Vi kan dessverre ikke røpe specs'en på lina før den er i salg. Lina er heller ikke sendt til produksjon ennå, så det kan fremdeles skje endringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi kan dessverre ikke røpe specs'en på lina før den er i salg. Lina er heller ikke sendt til produksjon ennå, så det kan fremdeles skje endringer.

Det er selfølgelig helt forståelig.

Men da regner jeg med at du legger ut data etterhvert?

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg