Hopp til innhold
royken

"Fisketider"

Recommended Posts

Tenkte bare starte en tråd der man kan komme med sine synspunter på når fisket etter sø er på sitt beste..

Om det er flo, fjære. Tidlig eller sent på dagen. Været, temp og sånne ting???

Endret av royken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Varierer fra plass til plass.... Pollen er det best fra fjæra å litt opp. Gjerne tidlig på morgenen. Min erfaring iallefall :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har ikke peiling, får sjelden fisk :-) fisker når det passer meg, ikke etter når det passer fisken, sikkert derfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har ikke peiling, får sjelden fisk :-) fisker når det passer meg, ikke etter når det passer fisken, sikkert derfor.

Kjenner godt til det der.. :clapping: litt av grunnen til tråden. Kanskje noen av oss får litt mer fik enn det vi har fått tidligere:::

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Alle de årene jeg har fiska, så er det fra halvflødd og opp jeg har opplevd best fiske, og det er i og for seg logisk, siden byttedyrene blir pressa inn mot land... Men, som kjensen sier, så kan man få fisk på all slags vannstander.

Jeg tok meg en pause fra sjøørretfiske idag, og dro heller i ei lita elv, fikk årets første brunørret på tørt. En liten krabat på 1,2 kilo som tok på en elkhair caddis :D Fy faen for en lykke! Hoho!

Endret av Hoaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Pent :) Tror jeg skal ta en tur sørover i vente på at at det skal løsne litt mer her oppe..

Du vet, den som venter på no godt.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du vet, den som venter på no godt.. ;)

Joda bare begynner å bli litt utålmodig nå ;) Får satse på at vårflommen kommer snart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Alle de årene jeg har fiska, så er det fra halvflødd og opp jeg har opplevd best fiske, og det er i og for seg logisk, siden byttedyrene blir pressa inn mot land... Men, som kjensen sier, så kan man få fisk på all slags vannstander.

Jeg tok meg en pause fra sjøørretfiske idag, og dro heller i ei lita elv, fikk årets første brunørret på tørt. En liten krabat på 1,2 kilo som tok på en elkhair caddis :D Fy faen for en lykke! Hoho!

Flott fisk Hoaas. Helt grei start på året. Hvor tok du den???:biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg er også veldig interessert i å vite det. Lita elv i Alta området som er fiskbar på denne tiden av året. Og ikke minst; hvor kilosfisk tar tørt i mai. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, hvilke elver er åpne nå? Med 17. mai været vi hadde åpner jo kke akkurat elvene seg i lynets hastighet :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Alle elvene i området er jo isfrie..nå begynner i allefall tverrelva og transfarelva å bli flomstore og brune. Ser altaelva også har blitt temmelig brun, men ikke flomstor.

Ørret på tørt 9.mai

Må vel vise bilde av skjønnheten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Idag bær det utover til russeluft, håper på fangst :biggrin:

Skal overnatte på hytta til en venn, så da blir det fisking hele kvelden/natta :thumbup:

Ble en liten sø på ca 50g, ikke store karn. Så han fikk no svømme videre. Ellers var det dødt, bortsett fra nokka småsei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg