Hopp til innhold
hainrich

Ny stang til sesongen

Recommended Posts

Hei! Jeg skal kjøpe meg ei ny stang nå til sesongen og trenger desparat noen råd fra noen som har litt mer erfraring enn meg, da jeg bare har en fluestang, dette er en 5 stang og tenkte jeg skullekjøpe en stang jeg kan bruke til gjedde fiske, men samtidig ogsåp bruke den til ørret fiske..

Er det noen der ute som vil komme med noen forslag?? helst ikke over 3000 kr..

Endret av hainrich

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Det er en jungel av stenger i den prisklassa, inntil 3.000,- kroner, og mer er det om du ser etter en brukt. Jeg ville valgt kl. 6 hvis tanken er å ha ei stang til ørretfiske og gjeddefiske – litt tung for ørret til at det blir så moro å ta 1/4-1 kilos ørret på og litt lett om du skal kaste store, hårete gjeddefluer eller poppere. Men #6 er den eneste jeg kan se kan fungere som ei kombistang.

Om du ser etter brukt, kan du få deg to bra stenger, en ørret og en gjedde, til 3.000 kroner, så jeg ville vurdert det. Da ei klasse ned til ørret, #5, som er ei fin ørretstang som også tåler litt vindpust og opp til #7, kanskje #8 til gjedde, og dette er ei stang som også kan brukes til veldig mye mer – som sjøørret og havabbor i sjøen, lett laksefiske, sjøørretfiske...

Foreslår at du kikker under Selges på forumet. Spør så gjerne om stanga her etterpå, når du finner noe som er av interesse. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Det Anne sa :)

Ville gått for #7 på gjedde og ikke no tyngre enn #5 på ørret, kanskje #4. Selv bruker jeg #5 til fjellfiske og #7 til lett laksefiske og sjøørret.

Hvis den #5 stanga du har idag funker, så ville jeg kanskje lagt pengene i en skikkelig #7 stang, og for 3000,- får du deg ei brukt stang av ypperste kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det Anne sa :)

Ville gått for #7 på gjedde og ikke no tyngre enn #5 på ørret, kanskje #4. Selv bruker jeg #5 til fjellfiske og #7 til lett laksefiske og sjøørret.

Hvis den #5 stanga du har idag funker, så ville jeg kanskje lagt pengene i en skikkelig #7 stang, og for 3000,- får du deg ei brukt stang av ypperste kvalitet.

Helt klart ei #7 eller #8 til gjeddefiske.

Jeg skal selv invistere i et dedikert gjeddesnøre som bærer tunge store fluer bedre enn ordinære snører.

Så jeg ville tatt det med i kalkylen også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og mens du tenker, kan du se på denne:

http://www.vimeo.com/11213147

Endret av svensvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg