Hopp til innhold
hainrich

fluefiske i oslo

Recommended Posts

Hei folkens!

Noen som har noen forslag til hvor i Oslo det kan være muligheter for litt fluefiske neste uke? Fra og med mandag: 04,04,2011

Skal tilbringe noen dager i oslo da, og tenkte kanskje få tatt årets første fiske tur da jeg er der.

Er ikke så godt kjent i området der, så hadde sett Stor pris på tips til hvor det kan være gode mulgheter for godt fluefiske :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Noen som kan svare på dette? Jeg er nybegynner og leter etter vann som er enkle og øve inn kasteteknikk i Østmarka/Oslo-området. Jeg er ute nå og prøver smalvannet ved østmarkskappelet, men vegetasjon gjør det nesten umulig å ikke miste fluer på hvert 5. forsøk. Hadde satt stor pris på om noen kan bidra med noe her.

Halvor

Endret av Habben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Om du ikke får et vettug svar her kan jeg anbefalle http://www.ofa.no/Forum.aspx, der bør det finnes folk med lokalkunnskap i østmarka. Kanskje den beste måten å lære kasteing på er å ta seg en tur på holmendammen når de har treff der oppe, tror det er folk der regelmessig. Det er flere habile kastere som trolig kan gi et tips eller tre. Hør med Oslo Sportsfiskere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det finnes flere fine små elver i Oslomarka. Bare se på http://ofa.no/FiskeiMarka.aspx.

Som fluefisker uten spesielt bra kasteteknikk opplever jeg at det er lettest og gøyest å fiske der.

Spey kaste fungerer alle beste. Fint å ta med vadebukser. Da får du plass til bak-slengen.

Mange små men mye aksjon og moro. Noen steder får jeg likevel fisk som er større en minstemålet. Og fra av og til en diger fisk. Jeg pleier å slippe løs de store når jeg treffer dem siden det finnes ikke så mange av dem.

Du må bare skynde deg, elver og bekker i OFA sonen er fredet fra 15. september til 15 november.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg