Hopp til innhold
geirNSA

Bli med i Norges Fluefiskeforening

Recommended Posts

Hovedgrunnet til oppstarten av Norges Fluefiskeforening er å sammenstille en stor og sterk organisasjon som er med i et stort internasjonalt nettverk av fluefiskere. Dette er spesielt viktig i arbeidet for bevaring av vassdrag, bevaring av villaksen og andre miljømessige utfordringer. Et stort nettverk har større påvirkningskraft for å møte utbygging av elver, ødeleggelse av habitat, manglende regulerende forvaltning etc.for å bevare det vi er glad i. Slik vokser Norges Fluefiskeforening fram med utgangspunkt i bevaring og miljø, slik som Federation of FlyFishers også er tuftet. Dette i motsetning til andre organisasjoner som i stor grad er konsentrert om fluekasting og utstyr.

Vi er i et internasjonalt nettverk av over 20.000 fluefiskere og kan dermed trykke hardt når det er nødvendig.

Hos oss kan både enkeltmedlemmer og eksisterende lokale klubber melde seg inn.

Mer info og innmeldelse, finner du her: Norges FlueFiskeForening

Fordeler som medlem i Norges Fluefiskeforening 2011.

Være med på viktig rekruttering av barn og ungdom til fluefiske og miljøvern.

Ditt medlemskap gir gratis inngang på flere nasjonale og lokale fluefiske arrangement.

Deltagelse i NFFF’s arrangementer – hvor de fleste gjennomføres med tilskudd fra NFFF.

Gratis kasteinstruksjon med FFF sertifiserte kasteinstruktører.

Fluebinding med anerkjente fluebindere på våre fluebindeseminarer og treff.

Foredrag med kjente fluefiskeprofiler.

Fisketurer i inn- og utland.

Tilgang til Fiskeguide-foreningen, for tips og tilgang til fiskevann.

Utdannelse av FFF sertifiserte fluekasteintruktører

Ved innmeldelse i FFF; foruten deltagelse i det viktigste fluefiskenettverk, mottar du bladet Fly Fisher.

Etterhvert håper vi også å kunne bistå enkeltmedlemmer og lokale klubber med økonomi ved miljøforbedringer og vannløpspleie i norske vannløp og sjøer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Bare som et lite velment tips, synes jeg det burde vært mulig å entre nettsiden uten å måtte registrere seg.

Var litt usikker på om jeg skulle gidde men nå er det gjort.

Liker tiltaket, men jeg skulle gjerne ha lest litt mer info før jeg blir bedt om å registrere meg og bli "godkjent av administrator" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg tror det hadde vært greit, ja. Særlig når det er en ny forening som "higer" etter medlemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fint tiltak. På 90 tallet hadde jo DNFF (Det norske fluefiskeforbund) mange medlemmer, og mange aktiviteter. NKFF (Norske konkurransefluefiskeres forbund) tok over aktiva samt medlemskap i F.I.P.S. NKFF er jo høyst oppegående ennå ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

E-post til medlemmer (om interessant for de som tenker på å bli medlemmer):

Hei!

Nå er vel det meste og beste av årets fiskesesong over. Jeg bruker alltid å se fram til høsten og fisket etter harr, men alt regn denne sesongen, ser ut til også å spolere høsten.

Vårt forsøk på årsmøte ble ingen suksess med for få frammøtte. For å få fart på foreningen, trengs ildsjeler som er villig til å legge ned noe arbeid og pågangsmot. I oppstartsåret har noen av medlemmene av styret, satt som betingelse at de bare skal være med for at foreningen kunne stiftes. Vi trenger da nytt blod til verv som styremedlem og ledelse av ulike komiteèr.

Jeg håper da noen melder seg som aktive til meg!

Da vi er spredd over hele Norge (og noen utenfor landets grenser), innser jeg at møteaktivitet i stort sett må foregå på nettet som f.eks.via konferansetelefon på Skype. Likevel må vi vært år forsøke å få til et stort årsmøte med fysisk destinasjon og deltagelse. Kanskje tiden for dette er bedre nå på denne halvdelen av året?

Meld tilbake hva du synes, på e-mail eller i diskusjon på medlemssidene!

MEN først av alt; VI TRENGER FLER AKTIVE MEDLEMMER SOM VIL TA ET TAK FOR FORENINGEN!

mvh

Geir Kjensmo

post@norwegianflyfishers.org

Del dette innlegget

Lenke til innlegg