Hopp til innhold
Saatvedt

Jungel kåkk

Recommended Posts

Hei folks......driver med binding om dagen , og jungelkåkk er jo populære saker , fyttigrisen for noen priser , små skinn til langt over tusenlappen.... det gidder jeg ikke betale , så spm blir om det finnes en fjær somakn erstatte effekten til disse , altså noe som likner , kan brukes etc.....

jeg forstår utrydningstruet , sertifikater på nakkene og i det heletatt , det er bare det at lommeboka mi er også snart utrydningstruet om jeg skal gå for disse fjæra.biggrin.gifbiggrin.gif

Jeg ønsker selvsagt ikke å holde på med ulovlige saker og tvilsomme innkjøp , så erstatning er ment som det det skrives , og ikke ulovlige skinn bare sånn for ordens skyld.

Mvh Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Kjøpte en nakke på ebay for $45 som jeg håper er en oppdrettet nakke fra US. Kan ikke helt se for meg stor lønnsomhet i å importere disse fra India til US for å selge dem til en slik pris, men jeg har tatt feil før..

Min første nakke og mest sannsynlig den siste. Blir skralt med binding nå som begge mine lokale elver er stengt for fiske.. Blir å kline på litt jungel kåkk på 15-20 favorittfluer.

De fake JC-fjærene ser jo bare rumpe ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei, ved å gå opp litt i pris så får du kvalitet. Jeg har handlet hos denne leverandøren, og har vært svært godt fornøyd. Hvis du først sender han en mail om hva du ønsker, så kan jeg love deg at han er så hjelpsom at du vil handle hos han igjen. Her får du den kvaliteten du er villig å betale for!

http://cgi.ebay.com/Jungle-Cock-Cape-607-/390280574136?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5ade88f4b8

Eller om du ønsker kvalitet på andre nakker, så kan du jo kikke på denne.

http://shop.ebay.com/farwestflyshop/m.html?_trkparms=65%253A3%257C66%253A2%257C39%253A1&rt=nc&_trksid=p3911.c0.m14.l1513&_pgn=1

Nissen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg kjøper noen poser med 40 fjør i på ebay, billig og 100% oppdrett. Ikke 1. klasse kvalitet men funker fint. Fåes i forskjelige str og farger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei , jeg har hverken paypal eller kjenner noe særlig til e-bay , selv omjeg handler mye i både inn og utland på nett.

Sånn jeg kan se , blir ikke Nissens forslag( link) meget mye billigere enn feks ugradert hos Nordisk til 700kr.( tenker på frakt , mva osv)

så jeg gjentar finnes det noe fjær som feks kan erstatte junglecock ? ev syntetiske saker kanskje , som gir ett ala utseende. ?

Mvh Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kunstige saker finnes ja. Mustad hadde en gang i tiden noen kunstige saker som var lakert på fjær. Fine. Har sett andre bra alt men husker ikke hvem som hadde de. Ellers så er det mulig og lave en sustitute av Perlehøe. Velg da en fjær som har et fint øye så nærme midten på stammen som mulig. Klipp (JC fasong) da rundt dette øyet så fint du greier. Skal ikke si det blir topp men det ser faktisk ganske tøft ut og har kanskje litt av samme effekten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den ideen er ikke dum, Harno.

Mandarinand funker også – om det ikke er grisedyrt da.

Jeg synes ikke de Mustad hadde i sin tid, var fine. Så ut som de var klipt ut av en kjøkkengardin fra 80-tallet. Mulig dagens variant er bedre, har ikke sett dem.

HER er noen, HER og HER...

Søk på Imitation Junglecock Eyes

Søk på substitute Junglecock Eyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk Anne ! , jeg trur jeg bestiller en konvolutt fra J.stokkard pr nett.

omikke jeg ser forskjell så gjør neppe laksen det når flua er i godt driv.....

Noe helt annet , det går rett vei , snart skal snellene hvine folkens , og snørene strammes av tung laks og leken harr ogørret ,lurt av vinterns kreasjoner fra våres bindestikker eller butikkreoler.....det går rett vei-mot sommer....Måtte vi få nok vann i Lakseelvene og bra med innsekter og fin varme i fjellene.

Mvh Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sluttet med jungelcock på fluene mine for mange år siden jeg men føler ikke jeg har no mindre napp for det så jeg tror det ligger litt overtro i dette :biggrin:

Endret av sofus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

JC er bare til pønt...enkelt og greit. Fluene fisker like godt uten dem. Men de gir litt ekstra troen på fisk når man har de på, ser veldig riktig ut. Men fanger mer fisk? Neppe!!!

Endret av salmonguru

Del dette innlegget

Lenke til innlegg