Hopp til innhold
espedal

Sjøørret i vinter

Recommended Posts

Ja, den er slank og brun. Men ikke slips slik som de normalt pleier å være på denne tiden, har jo fått en del 2 kilos som ser direkte fæle ut. Denne var riktig så utholden også.

Satser på at han er ute og lusker i samme område senere i sommer ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Flott fisk Hoaas.:biggrin:

Må ut og prøve i morgen. Har ikke fått fisket på en uke så det verker i kroppen når jeg ser dere drar fisk :blush:

Endret av royken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Igår dro jeg 40-50 sei på mellom 1 og 2 kilo..samme sted som jeg fikk ørreten. Det ble etterhvert litt kjedelig å få fisk på hvert eneste kast omtrent, selv om en 2 kilos sei får det til å hyle ganske greit i snella :P Ikke en eneste ørret å se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehhe! Nei..ingen av de "kjente" stedene :)

Går en del sjørøye her også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var en tur på Rafsnes i går kveld. Hadde føling med fisk og så en del vak men det var alt. Var veldig brunt vann. Var først en tur i Autsi men der hadde vårflommen startet. Var vann overalt.. Gadd ikke prøve en gang. Men snart:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har sett noen vak i autsi, men det er også alt.

Vannet er brunt i hele indre del av fjorden, må lenger ut nå for å få klart vann, typ kviby eller noe sånt. Samtlige elver som renner ut inni her går flomstore og brune nå. Altaleva og eibyelva begynner jo å se temmelig store ut etterhvert..får håpe det ikke ryker noen bruer i år, i og med at det ligger MYE snø igjen på vestvidda enda. Noen dager med knallvær så går de over sine bredder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stikk til balsfjord nå :msn-wink: Ikke noe 4er vær akkurat.... Hoaas: send pm kor du har vært. sladrer ikke :scared:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da var jeg på samme sted idag, og det var eventyrlig sjøørretfiske i 20 minutter. Så flere flak som gikk forbi, med fisk fra 3 hekto til 3-4 kilo. Fikk en på 2 kilo, blank men noe slank, så fikk jeg to på halvkiloen. Alle fikk svømme videre.

Edit: Den største sjøørreten var merka. Trodde først det var laks for den hadde lite prikker, men så at den hadde noen prikker på gjellelokkene, samt under sidelinja, og rett spord.

Endret av Hoaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Artig å se at det er flere sambygdinger som denger flue i Altafjorden. Har lest igjennom tråden og jeg har mye av de samme erfaringene som folk her, tatt en del pen fisk, og en del slips. Men de er sikkert fine og feite og fiskbare iløpet av et par uker thumbsup_still.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ble to ørreter idag også gitt. En på halvannen kilo og en kilosfisk :) Fortsatt tynne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Samme her. Mine veide 1,8 og 1 kg. Den største var helt blank og ganske feit faktisk, den andre var relativt tynn. Begge fikk leve videre, og den største av dem er en av de fineste ørretene jeg har fått etter min mening. Sinnsykt sterk og merket var den også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja har fått noe merket ørret i det siste, ble bare en igår på meg, en liten krabat på 7-8 hekto. Tynn og blank.

Får se om det blir noe mer idag..skal liksom noe til å toppe en ørret på 4-5 kilo, men man må vel bare denge på :P

Blir nok mer og mer innlandsfiske på meg framover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

tok meg en 20 minutters fisketur i kveld, til govika mi.

ble en fin fist på 2 kilo. aldri fått en ørret med slik kondisjon før. Meget pen sak :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hadde fantastisk fiske i lurebukt idag, jeg tror vi tok rundt 20 ørreter på 1 time. De fleste rundt 2 kilo, de begynner å ta seg bra opp nå, og ga oss en god fight :) Samtlige satt ut igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hadde fantastisk fiske i lurebukt idag, jeg tror vi tok rundt 20 ørreter på 1 time. De fleste rundt 2 kilo, de begynner å ta seg bra opp nå, og ga oss en god fight :) Samtlige satt ut igjen.

Er de enda slipps Hoaas?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei de er ikke slips, men langt fra smellfeit sånn som du ser de midt på sommeren. Kroppen er vesentlig større enn hodet..kan begynne å ligne matfisk :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mulig å endre emnetittelen til "Sjøørret i sommer" eller noe i den duren? Kan bare fortsette å bruke denne tråden synes jeg, og ikke starte på en ny en.

Fikk en halvkilos i dag. Mista et beist på mellom 2-3 kg (om ikke ennå større) nå i kveld. Vaka 5 meter i fra land, la ut flua litt til høyre for vaket, så tok den og raste som bare faen ut flere ganger. Den så ganske sliten ut etterhvert, så og da jeg prøvde å håve, stakk den som bare det og røyk fortomspissen rett av (0.20). Røyk ikke i spleisen eller knuta til flua, men rett av. Jævlig kjipe greier altså det der. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har også mista flere beist de siste dagene..merker veldig at ørreten begynner å bli mer kresen på hva den spiser. Har ikke røket fortom, men flua har rett og slett løsna fra kjeften. Surt som faen..bare fått småttiser på 0,5 - 1,5 kilo. Begynner å få grei kondisjon da..

Den største jeg mista på onsdag var mer over vann enn under, og så vel ut som en mini-delfin ;p Men straks den rasa skikkelig avgårde kom flua i retur..så en skokk med sjørøyer idag også. Var etter på marflo, tok flua èn gang, men bomma på tilslaget :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var en tur i Balsfjorden i går. Fikk 2 stk rundt halvkiloen, litt for små etter min smak, men fin kondisjon. Forhåpentligvis lever de videre i beste velgående :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jajamen, eventyrlig fiske i lurebukta mi i dag. Fikk 3 mongofeite ørreter på en liten time, tok en som blir middag i morra. Den veide 2,5 kilo sløyd, uten hode. Knallrød i kjøttet..herlig!

Endret av Hoaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvordan er bunnforholdene i bukta di? :P

Fikk en blank og ganske feit en på 2,2 kg i Russeluft her på tirsdag. Skikkelig fight.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stein og dypt..der man ikke skulle tru at noko fisk kunne bu! :P Nei det er helt motsatt av hva som er bra sjøørretforhold.

Men det er bra strøm der, spesielt mellom fastland og en holme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg