Hopp til innhold
kvinalax

GAULA 2011

Recommended Posts

Hei der!

Tenkte vi kunne starte opp tråden for Gaula 2011 nå.

Hvor skal du fiske og når?

Hvilke forhåpninger har du om årets sesong,Hvordan blir insiget av laks,snø ifjellet etc etc.

Alt av interesse om Gaula er det bare og poste her..

Jeg skal fiske 25 juni-2 juli på valdene,hage-gyllteigen-gyllsaga-stasjonshølen,disse valdene ligger ovenom gaulfossen ,men nedenfor støren.Og så har vi ett vald ca 1 km nedenfor fossen,Røskaft søndre vest.

Håper på synkende vannstand rundt midten av juni og at laksen begynner å gå oppover fossen rundt 18 juni.

Håper selfølgelig det kommer mye grov laks i år,men håper det står bra til med alle størrelser.

Målet mitt er selfølgelig storlaks på land den uka jeg tilbringer i Gaula og det har ordnet seg til nå,men man må være på rett plass til rett tid.Ellers er det gleden av å få fiske denne flotte elva,kammeratskap,flotte naturopplevelser og deilig ro ved elva som er det flotte med denne uken jeg tilbringer her.

Også det at Gaula renner helt naturlig og svinger med vær og vind synes jeg er flott,store forandringer kan skje på ganske kort tid.

ja ja lenge til jeg er tilbake i gauldalen ennå,men det nærmer seg for hver dag... :thumbup:

Mvh Kvinalax

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ja årets sesong nærmer seg :-)

Jeg skal fiske i Gaula i ukene 24, 28, 32 og 35 (og i Orkla uke 25), alle uken i Gaula så skal jeg fiske på Moe- Valdet på Støren.

Får jo håpe at jeg "treffer" riktige forhold noen av disse ukene da i hvertfall -)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja årets sesong nærmer seg :-)

Jeg skal fiske i Gaula i ukene 24, 28, 32 og 35 (og i Orkla uke 25), alle uken i Gaula så skal jeg fiske på Moe- Valdet på Støren.

Får jo håpe at jeg "treffer" riktige forhold noen av disse ukene da i hvertfall -)

Ja du burde ha god kjangs for det.Uke 28 pleier jo å gi bra fangster i de traktene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal foreløbig ha en uke på Valdøyan. Det er uke 25.

Vi er en gjeng med skotter og engelskmenn og tyskere som har vært der i mange år. I år blir vi 7 stk og skal bo på låven som vanlig.

Nytt av året er at både ovenfor og nedenfor brua er med på kortet. Før har vi fisket ovenfor brua, mens all fisk er tatt nedenfor brua.

Det tas jo en del fisk ovenfor brua også, men det er stort sett på mark og sluk.

Så det skal bli spennende i år.

Alltid artig å være hos Unni og Sverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg starter sessongen i Gaula uke 22.

Aune Vald, blir mellom Støren og Rognes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal foreløbig ha en uke på Valdøyan. Det er uke 25.

Vi er en gjeng med skotter og engelskmenn og tyskere som har vært der i mange år. I år blir vi 7 stk og skal bo på låven som vanlig.

Nytt av året er at både ovenfor og nedenfor brua er med på kortet. Før har vi fisket ovenfor brua, mens all fisk er tatt nedenfor brua.

Det tas jo en del fisk ovenfor brua også, men det er stort sett på mark og sluk.

Så det skal bli spennende i år.

Alltid artig å være hos Unni og Sverre.

Da treffes i år igjen da. Jeg bor som vanlig i den vesle hytta.

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da treffes i år igjen da. Jeg bor som vanlig i den vesle hytta.

Terje

Ja det er du som er Terje ja :biggrin:

Da ses vi vet du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg starter sessongen i Gaula uke 22.

Aune Vald, blir mellom Støren og Rognes.

Flott strekk på aune,fisket der på ett døgnkort i uke 25 2006,fikk lurt opp en 6 kilos da.

Får håpe for din del at laksen har gått gaulfossen så tidlig,det er jo mulig at noen tidlig laks kan gå gaulfossen i mai før snøsmeltinga tar til for alvor,men det er vel ikke snakk om de store flakene.

anbefaler å gå tungt med store fluer så tidlig,regner med det er ganske kaldt i vannet.

Snømessig til nå i vinter er det mer snø i fjellet enn i fjor,men alt er avhengig av hvor tidlig våren setter inn for fullt med høye temperaturer høyt til fjells.

Uansett flotte høler og fiske,men jeg har ikke vært der når det er over 200 kbms.

Skitt fiske.

Mvh Kvinalax

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann

Jeg skal på Aune Vald i uke 24. Nærmere bestemt 15-19 juni. Har sett at det skal noen dit allerede i uke 22? Det kan nok være i tidligste laget der oppe. Har vært der selv på den tiden. Det var temmelig dødt. Men lykke til.

esch-tjok :biggrin:

Endret av esch-tjok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal til Trøndelag en tur i uke 25. Skal bo på Lundamo. Kunne godt tenke meg å sette av et par dager til fiske. Er ukjent i dette området, forslag til sted hvor jeg kan få kjøpt fiskekort for 2 maks 3 dager? Helst ikke køfiske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fisker nedenfor støren, men over fossen i uke 26-27 Ser fram til og treffe mine laksefiske venner og bruke hele 14 dager sammen med dem. Godt kameratskap,natur,ro ved bålet, god mat, og en elv som er utemmet; er en god grunn til og bruke noen feriedager. Tiden er bra med tanke på fisk i den største klassen. Var veldig heldig i fjor og landet flere storlakser enn jeg noen gang har gjordt tidligere. Ser kun mine utenlanske venner disse dagene, og det gir meg mye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fjorårets fangststatistikk i Gaula.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

På det bittelille spesial valdet i Haltdalen var jeg i fjor i august.

Vi gikk desverre tom for vann :blink:

Dvs elva var nesten tørrlagt. Håper du får skikkelig vannføring.

Roar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fiskøyhølen/Dragåsen ja. Vi var to der og vi så mye fisk, men vannføringen var på rundt 1 m3. Kompisen min tok en første natta på ca. 9 kg, men det var alt. Så på torsdag når værvarselet sa pent og varmt vær enda en gang gadd vi ikke mere så vi dro til Orkla i stedet. Selv om vi hadde fiske der til søndag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Samme plass ja.. Pleier å stå sjukt mye fisk der på lite vann ja, men da er den jammen ikke lett å ta. Men en stilig enhånds plass. Også veldig fint med riffling på brekket nedenfor (statsvaldet).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Enig i det ja. Det som er så skummelt med Gaula i august er at det som regel er så lite vann. Håper du får mere klaff en oss. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fiskøyhølen/Dragåsen ja. Vi var to der og vi så mye fisk, men vannføringen var på rundt 1 m3. Kompisen min tok en første natta på ca. 9 kg, men det var alt. Så på torsdag når værvarselet sa pent og varmt vær enda en gang gadd vi ikke mere så vi dro til Orkla i stedet. Selv om vi hadde fiske der til søndag.

Definitivt en av de råeste hølene i Haltdalen ja! Men vann må det være så klart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal til Trøndelag en tur i uke 25. Skal bo på Lundamo. Kunne godt tenke meg å sette av et par dager til fiske. Er ukjent i dette området, forslag til sted hvor jeg kan få kjøpt fiskekort for 2 maks 3 dager? Helst ikke køfiske.

Det er jo alltid mulig å få kjøpt kort på Borten/Losen. Det største fisketrykket har nok avtatt i uke 25, så da skulle det være mulighet for å slippe "køfiske".

Du kan jo gå inn på denne siden

http://www.bortenlosen.no/fiskekort

http://www.bortenlosen.no/

http://www.gaula.no/sider/tekst.asp?side=122

Endret av Rogna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hey alle sammen. er det noen her som kan hjelpe meg litt? Jeg er nemlig fra Island men jeg jobber her i norge nå. I gjennom årene har jeg sett bilder og videoer fra Gaula og har vært kjempe spent for at prøve at fiske i denne verdenskjente elva! Men jeg selfølgelig vet ingenting om hvordan man kjøper "licence" eller hvilkene valg er best at få lov til at fiske. skal man fiske åpent valg eller "exclusive" valg? på island er alle laksefiskeelver exclusive og svært dyre, så jeg vet ikke hvordan det er at fiske åpene valg. tiden som jeg vil helst prøve er første 2-3 ukene hvis det er muligt.

Hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen!

Sesongen nærmer seg nå,og i dag skal det jo være årets første vår dag.Selv om vinteren nok klamrer seg fast en stund til.

Noe nytt fra Gaula fiskere?Har vært litt stille hær i det siste.

Jeg skal fiske Røskaft søndre vest i uke 26,Noen hær som har fisket Røskaft søndre eller Røskaft søndre vest og kan si noe om valdet?

Jeg skal rulere på flere vald i uke 26 men har ikke vært her nedenfor Gaulfossen før så hadde vært gøy å hørt litt om valdet.

Mvh Kvinalax

Del dette innlegget

Lenke til innlegg