Hopp til innhold
sigvea

Yndlingsflue

Recommended Posts

Hei!

Tenkte jeg skulle starte opp en tråd om våres egne yndlingsfluer så vi kunne få tips fra hverandre biggrin.gif

Min er Streaking caddis eller Adams. Streaking Caddis er en vårflue som sikkert maaaange har hørt om. Den fisker veldig bra når ingenting annet funker. Den kan fiskes dead-drift(bare la den ligge) ellers så kan den fiskes stripende. Adams er en døgnflue som er en fin allrounder! Bør prøves! msn-wink.gif

Hva er din yndlingsflue? ph34r.gif

Endret av sigvea

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei!

Tenkte jeg skulle starte opp en tråd om våres egne yndlingsfluer så vi kunne få tips fra hverandre biggrin.gif

Min er Streaking caddis eller Adams. Streaking Caddis er en vårflue som sikkert maaaange har hørt om. Den fisker veldig bra når ingenting annet funker. Den kan fiskes dead-drift(bare la den ligge) ellers så kan den fiskes stripende. Adams er en døgnflue som er en fin allrounder! Bør prøves! msn-wink.gif

Hva er din yndlingslue? ph34r.gif

Hei.

Viktig med en god lue nå vinterstid.

Min yndlingsLue er en som er brun, med rød, gul og grønn stripe påhttp://www.taake.no/wp-content/uploads/wpsc/product_images/Rasta.jpg

Om det er fluer det gjelder så kommer det helt an på fisk og situasjon. Allround Sjøørret favoritt vil jeg si er rosa reke str 10, allround Bonefish favoritt er Tan Bunny Gotcha med gummiben str 6. Til HA bruker jeg somregel en Bunker flue slik som Runars Deciver str 1/0 hvit/rosa

Endret av EVOTEC

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Min yndlings flue er den flua jeg brukte da jeg tok mine første ørreter på flue. Jeg fikk den av en hyggelig kar jeg møtte da jeg var på min første tur i nea. Jeg hadde utrolig nok rota meg oppi en stor klekking (muligens Aurevili!!) og jeg hadde bare vårfluer og maur i flueboksen. Han hadde bundet den selv, men den lignet på en Parachute Adams. :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Min yndlings flue er den flua jeg brukte da jeg tok mine første ørreter på flue. Jeg fikk den av en hyggelig kar jeg møtte da jeg var på min første tur i nea. Jeg hadde utrolig nok rota meg oppi en stor klekking (muligens Aurevili!!) og jeg hadde bare vårfluer og maur i flueboksen. Han hadde bundet den selv, men den lignet på en Parachute Adams. :clapping:

Ble det noe da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Begynner bli kjedelig, men skulle jeg trekke frem bare et fluemønster, ville det nok fort blitt streaking caddis ja.. Funker på både laksefisker og abbor blush.gif

Alternativet ville vært klinkhammer, men da i ulike farger og str.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Min favorittflue, som hadde blitt den jeg hadde valgt hvis jeg bare fikk ha èn type i boksen er faktisk Superpuppan, med gul bakkropp, og svart torax\hode. Og hackle..

Jeg mener at den kan fiskes under alle forhold, hele året, og fortsatt fange fisk. Har selv tatt fisk på den på leptoklekkinger i mai f.eks.. Var bare for å prøve.. Den ble avvist flere ganger, av flere fisk.. Men 1 av 3 tok den.

Ville hatt den i flere størrelser, men den har fanga fisk for meg når det har vært helt dødt flere ganger.. Både tørt og rett under overflata.. Har ikke prøvd en fortynga versjon enda, men har bundet et par av de hittil i vinter. Får se om det funker når sommeren kommer.

Skal legges til at jeg fisker ørret da. Vet ikke om den er brukt i laksefisket jeg, men der fins det vel andre favoritter.

Også er den jo veldig enkel å binde. Orntli fin selvtillitsflue for nybegynnere!

Les artikkelen "Sanningen om Superpuppan" her:

http://www.rackelhanen.se/swe/1350.htm

Foto: Lennart Bergqvist

3601.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg