Hopp til innhold
wermund

Hytter

Recommended Posts

Hei

Eg er ein arkitektstudent som er ute etter litt informasjon frå fiskarar

Eg er ikkje sikker på om dette er rette plassen å setje inn tråden, men det var det næraste eg kom.

I samband med Uskedalselva i Kvinnherad har det blant nokre fiskarar vore ytra ønskje om meir tilpassa overnattingsstader.

Eg er veldig interessert i å høyra med dykk kva kriterium de har til enkle overnattingsplassar.

Kva er viktigast?

Det er snakk om små hytter på ca 8 m2 så her er det strenge prioriteringar.

Dette er og berre foreløpig snakk om eit hypotetisk prosjekt, men som kan komme til å realiserast i framtida.

all innput blir verdsatt.

Wermund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hmmm, ingen som har tatt seg bryet med å svare på denne her. Jeg tar sjansen.

Fiskehytter med overnattingsmuligheter må jo nødvendigvis bety sengeplass(er). Køyesenger gir mye plass på lite kvadrat. Et bord med stoler for inntak av måltider og fluebinding er jo også greit. Men det viktigste er ovn for tørking av klær og oppvarming generelt. I forbindelse med tørking av klær er det lurt med enkle og funksjonable kroker/snorer å henge det våte tøyet på. Om ovnen skal ha kokemuligheter er et mulig spørsmål å ta hensyn til. De fleste av oss drar vel likevel med oss en primus til koking, men når man allerede har en ovn til oppvarming/tørking, så kan den vel gjerne også ha kokemuligheter. Lurt med et vindu for lufting, med myggnetting.

Er det mere vi trenger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Må vel kanskje tenke på hvor mange sengeplasser det skal være i hyttene. Hvis det er meningen at det skal være opp til fire sengeplasser, så kan vel 8kvm bli litt vel snaut. Og hvis du skal ha et bord + fire stoler og kokemuligheter og kanskje et kjøleskap til maten, for det må man jo ha. Dette bør vel egentlig være et minstekrav spør du meg.

esch-tjok :msn-wink:

Endret av esch-tjok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Må vel kanskje tenke på hvor mange sengeplasser det skal være i hyttene. Hvis det er meningen at det skal være opp til fire sengeplasser, så kan vel 8kvm bli litt vel snaut. Og hvis du skal ha et bord + fire stoler og kokemuligheter og kanskje et kjøleskap til maten, for det må man jo ha. Dette bør vel egentlig være et minstekrav spør du meg.

esch-tjok :msn-wink:

8 kvm må jo bli trangt, ikke mere enn to senger iallefall? .... Enig mht kokemuligheter og kjøleskap. Viktig også med uteplass med overbygg for å innta måltider ute og tørk/oppbevaring av utstyr. En utegrill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal man ha kjøleskap (strøm eller gass) kan man samtidig tenke fryseboks/skap for å fryse fangsten. Med det samme man er i gang kan man jo gjerne ønske 60 tommers flatskjerm, bar og dansegulv også. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Første svaret holder i massevis for meg, men tar gjerne en uteplass med tak/levegg og bål/grill samt mulighet for oppbevaring av utstyr og tørk.

Men det viktigste er kanskje nærheten til elva og utsikt til fiskeplasser/brekkkanter etc.

-både fra uteplass og hytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er enig med svar nr.1. En annen mulighet er to langbenker(lange nok til å ligge på) med ett bord imellom. Fint om bordet er hengslet, så det kan legges opp mot veggen om natta. Da har man to soveplasser og sitteplasser med bord. En liten vedovn til oppvarming, tørk og matlaging må det være der. En liten plass med tak over ute er jo veldig fint da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg