Hopp til innhold
flyfisher84

Ørret på tørrflue i September/oktober

Recommended Posts

Er det noe håp?

ELSKER tørrflue-fisking, bare det beste jeg vet, og hovedgrunnen for at jeg fluefisker:thumbup: Så vil gjerne gjøre det hele året, bor i oslotraktene.

Tar fisken, da ørret i elv, tørt på denne tiden av året?

Vis ja, hva klekkes av innsekter? Begynner å bli kaldt i både elv og luft merker jeg om dagen, frostrøyken oste ut av munnen i elva igår kveld hehe.

Kanskje jeg bare skal slenge ut en march brown? :msn-wink:

Hjertelig takk for tips og hjelp. Setter stor pris på det!

skitt fiske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

De fleste gode ørretelvene på Østlandet stenger eller er stengt i disse dager. Men det gode tørrfluefisket i skogsvannet har ikke en gang begynt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jada ørreten tar tørt i september i elv.

Døgnfluer klekker, fjærmygg klekker og en og annen vårflue vil du også se. Høsten er det også mye landinsekter feks veps.

Men som ESL skriver, mange ørretelver stenger nå rundt 10-15 september så du har ikke så mange dager på deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Prøv Ådalselva v Hønefoss eller Randselva......

Ta med deg ei grøvere stang eller i allefall fortomsmatriale og klin på en Mickey finn , wolly bugger eller brun Zonker.....omTørrflua ikke gir fangst.

det kan hende du får jævlig stram line med streamer på fortommen der oppe,.,,,Kjenner til fluefanget (streamer) ørret type stor , samt at markfiskerne drar på 3,5 kg osv på høsten....

Begge elvene har i allefall ikke hatt fredning tidligere....

sjekk gjerne med Åjff ( Ådal jeger og fisk) for sikkerhetsskyld....

en times kjøring fra oslo bare.....

Randselva v VIUL er ganske grei å vade i og..... Ådalselva ved Eriksplassen ( privat camping) men bare å kjøre ned å parkere der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De fleste gode ørretelvene på Østlandet stenger eller er stengt i disse dager. Men det gode tørrfluefisket i skogsvannet har ikke en gang begynt :)

Jasså, når begynner det da? smile.gif

Ellers takk for tipset Saatvedt! Hadde tenkt en tur til Randselva faktisk, gleder meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg