Hopp til innhold
Saatvedt

Ute av kastetrening...

Recommended Posts

Hei folkens , jeg har igjenopptatt fiskinga etter noen få år i dvale , i går var jeg i Lågen i Gudbrandsdalen å fisket , tok 4 er stanga fatt , det første jeg merker er hvor dårlig linekontroll jeg har , hvordan jeg knoter med dobbelt-trekket , og at jeg hadde en rar sving på bukta i fremkastet......liksom 8 tall i det fortommen slår over , kommer den fra undersiden av snøret , passerer snøret og kroken hang seg opp i hel-lina( mot stanga) , bukta skal jo ligge paralellt under kastet......

hva gjor jeg feil her ? , er stangtoppen ikke paralell under kastet ? au da ute av trening , men ikke mer enn at jeg fikk 5 fisk på like mange timer , allikevel kunne jeg tenke meg å rydde opp i kasteteknikken , og kan kanskje trenge litt hjelp ( bor på Lillestrøm kanten) , men er somregel ensom fluefisker....

derfor forespør jeg om noen i omerådetkunne tenke seg å være med på park-kasting og beskue fra siden , og korrigere det hele....

Jeg har aldri vært noe caster av rang , men har da ikke hatt slike problemer siden jeg startet opp for mange år siden....

Svar mottas med takk.....

Mvh Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

8-tall eller kryssende snørebukter (tailing loops) finner ofte sin forklaring i noe med akselerasjon, stangføring, overslag/dobbelttrekk. Det er vel få, om noen, som med hånda på hjertet kan si de ikke opplever det innemellom.

For mer presise råd kan du jo komme innom på Holmendammen tirsdag rundt kl 18. Der sitter rådene løst og du kan også prøve forskjellig utstyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ett godt råd om Holmendammen her. Hvis ikke kan sikker jeg bli med på en runde med litt kasting i Lillestrøm en dag, er vel ikke noen stor kaster men veit åssen det skal gjøres i teorien :biggrin:

Send en PM hvis det er aktuelt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg