Hopp til innhold
Stefan K. Lillegård

Salangselva 2010

Recommended Posts

Bedre sent enn aldri - tar inngående kritikk på at ikke denne er dukket opp før nå!

Noen som har noe å melde i forkant av årets sesong? Noen som har sett fish?

Jeg har hørt at vårflommen har vasket godt ut nede i sone 1 og forandret løpet ganske dramatisk. Nå skal det være dannet grusbanker, et lite brekk og en kulp nede ved bergan... Høres spennende ut, men har ikke vært der selv å sett foreløpig.

Æ skal etter beste evne forsøke å stille på åpninga, men da Harstad Kommune ved inntakskontoret for fordeling av barnehageplasser ikke var helt enig så har æ ei lita utfordring på barnepassfronten - men ska gjøre så godt æ kan! Enn du Rune? Same procedure as every year?

S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Venta litt på denne tråden, og endelig kom den :-)

Jeg er et par uker senere i år enn tidligere. Akkurat nå steker og rødvinsmarinerer jeg legemet i Toscana, og det har jeg tenkt å gjøre en uke til. Så bærer det nordover, skal fiske fra 13.-17. juli. Har ikke vært så sent oppover siden sesongstarten ble flyttet fra 15. til 1., så jeg er spent på om jeg rekker storrøya. Men såvidt jeg har skjønt så var isgangen sen i år, og med den kalde sommeren sålangt i nord er det vel ikke mye fare for at vanntemperaturen skal bli for høy?

RuneW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ingen røyer å se i sone 1 i går. På Brekket va det kun tatt noen lakser. Noen få røyer å se, men det ser ut til at den ikke er kommet på elva enda.

Fikk en sjøørret på 2.8kg i sone 1, men det var det eneste positive å si om åpningen.

Alt i alt dårlige forhold, kaldt og jævlig. Lite og ingen fisk å se. Ser ut til at du ligger godt an som ikke kommer opp før om etpar uker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvordan går det i Salangen? Fortsatt kaldt, vått og stille? Noen røyer å se?

Ser at millionfisken ikke ble tatt i år heller?!?

RuneW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Same shit! Dro ned på søndag og såvidt meg bekjent fremdeles både kaldt, vått og stille. Ingen røyer å se.

Millionfisken kunne vært tatt dersom ikke karen som fikk den hadde bløgga den. Den han fikk veide inn til 1670 gram - idealvekta var 1690 gram. Hadde han dermed ikke bløgga den så hadde det nok vært en million ja...

Drar kanskje opp igjen til helga, skal legge inn et ord om forholdene før det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var en tur nedover i helga som var. Elva går fortsatt stor og det var lite liv å se. Var å kikket på brua på Strokkenes flere ganger i løpet av helga, men så kun 2 små røyepinner. Generelt lite vaking på Øvervatnet også, så det er nok tidlig ennå.

Søndagen padlet jeg over Øvervatnet og kikket litt på utløpet av øverelva i Øvervatnet(Elvenes). Området har blitt maltraktert av vårflommen. Så overhodet ikke fisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg