Hopp til innhold
Heggelia

Vadesko

Recommended Posts

Hei folkens!

Vurderer å kjøpe meg nye vadesko da jeg får vondt i beina av å gå på de jeg har :blush:

Noen som har gode forslag til hvilken type sko man burde kjøpe?:unsure:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

simms rivershed vibram, kan ihvertfall abefales sterkt fra meg. bruker disse selv. beste vadeskoene jeg har hatt.

et litt billigere alternativ er simms freestone vibram. har ikke testa de selv, men de ser utrolig freshe og behagelige ut. gode omtaler får de også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

http://www.fluefiske.net/saker/utstyr/659-simms-freestone-budsjettskoen

http://www.fluefiske.net/saker/utstyr/479-sa-gode-skal-vadesko-vaere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Forbausene få meninger der var her til en forandring:clapping:

Har kikket litt på Simms Rivershed men lurer nå på om de skal ha aquastealth såle eller filtsåle:scared:

Åpen for meninger for eller i mot begge deler:thumbup:

Endret av Heggelia

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

kommer vel helt an på bruken vil jeg si.

til sjøen vil jeg utvilsomt si det er best med filt. sitter som støpt på glatte steiner etc.

ferskvann er det vibram/aquastealth som funker best. her blir filt veldig glatt igjen.

steinete elvebunn kan jeg ogå se for meg filt, men har hørt at vibram også funker bra herthumbsup_still.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg kjøpte meg Korkers Cross Current for bare 2-3 dager siden, har brukt de flittig de siste dagene. De er en drøm å gå med! Hadde samme problem som deg, jeg fikk vondt i bena av skoene jeg hadde tidligere. Med disse kan jeg tusle rundt som om jeg har på meg vanlige fjellsko. Det flotte er at det følger med utskiftbar såle, gummi og filt. Så om du skal vandre et stykke i skog og mark er det bare å sette på gummisålen og traske avgårde, så bytter du til filt om elva du skal vade i krever det :)

Fantastisk herlig sko som gir god støtte til foten, og sitter som støpt. Jeg er kanonfornøyd, og de koster veil 995,- med 2 par såler.

Endret av Hoaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg