Hopp til innhold
buddy

G. Loomis Stinger 13,6 35g

Recommended Posts

Hei, er det noen som har testet og prøvd,og har litt erfaring med denne stanga før man er så kjøtthue og kanskje går til innkjøp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei, er det noen som har testet og prøvd,og har litt erfaring med denne stanga før man er så kjøtthue og kanskje går til innkjøp?

løp og kjop!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei kan du si noe mer,skjønner du har testet den

Denne stanga er rett og slett deilig å kaste med, dyp, men samtidig kjapp med ganske flat topp. Dette gjør den lett å speye med og vinkle ut i ett kast. Jeg vil si det er en perfekt allround stang, både til tidligfiske med tunge synkeliner og flytesnører. Skal du ha kun en stang, er dette stanga. Jeg lover, du kan ikke bli skuffet om du kjøper denne:)Det er iallefall min mening om den saken:):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Høres jo bra ut men i forhold til feks 13 og 14 foteren da. har litt erfaring med 13 men finner ikke helt ut av den,kanskje brukt den litt lite

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Høres jo bra ut men i forhold til feks 13 og 14 foteren da. har litt erfaring med 13 men finner ikke helt ut av den,kanskje brukt den litt lite

13 ft bruker jeg mye selv, brukte også litt på å finne ut av den, men når klumpene er tilpasset er denne også nydelig syns jeg. 13,6 syns jeg er veldig lik 14 ft, jeg merker ikke store forskjellen for å være ærlig. 13,6 er mer en allround stang enn 13 ft, fungerer mye bedre på synkesnører.. For å si det sånn, hvis du skal kun ha en stang ville jeg gått for 13,6, men hvis du liker å bruke alle pengene dine på fluestenger ville jeg valgt 13 ft og 15.1 ft:):) men i 13,6 får du på en måte to stenger i en stang:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ok og takk for det, ser ut som kjøtthue må handle ny stinger ,hva fant du ut var bra på 13ft gvekt osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ok og takk for det, ser ut som kjøtthue må handle ny stinger ,hva fant du ut var bra på 13ft gvekt osv?

Jeg vet ikke, veier aldri klumpene egentlig. Jeg bruker å vade ut til knærne og teste og klippe til jeg er fornøyd. Et tips kan være å gå opp en snøreklasse og kappe den ned. Det er ofte lettere å spenne opp stanga da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ok,takk for det,det er sånn jeg har gjort det også men ikke helt fornøyd,er nok meg sikkert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen hvordan er det med klumpvekten da ,er den pinlig nøyaktig, eller er det rom for feil for å få det til å funke bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I picked-up this rod yesterday and went training with it the same afternoon.It is amazing, I tryed it out with a sink1.2. shooting head 37 grams.Whit a good wind blowing,razer sharp loops.I am a fan of g loomis two-handed rods and am not disapointed with the new 13,6 stinger.

Have to save up money and buy the 15,1 next.

conor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen hvordan er det med klumpvekten da ,er den pinlig nøyaktig, eller er det rom for feil for å få det til å funke bra?

Jeg har 14`eren. Den er utrolig flexi mht klumpvekter. Takler fra 36 gr og faktisk opptil 43-44 gr. Det er vanskelig å gi deg den eksakte klumpvekta som passer for deg i og med at dette er nokså individuelt mht kastestil. Kastestilen påvirker hvordan stanga spenner seg opp, og dermed også hvor mye av stanga som aktiviseres under kasting. - Dette vil igjen bestemme vekta på snøret. Grovt inndelt vil en som kaster med korte, presise bevegelser (også kalt skandinavisk stil) mene at den ideelle snørevekten er lavere på samme stang, enn en som kaster klassisk med lengre, rolige bevegelser med aktiv høyrehånd.

Lykke til med ei utrolig bra fluestang;)

Tore K, Oppdal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har testet 13'6'' og kastet med 36gr og 40gr snører. Kan bare slutte meg til jubelkoret for denne stangen! Den er "alltetende" når det gjelder klumper og fineste jeg har kastet med noen gang. Kan brukes til fine presantasjoner med lette snører og bommelibom synkesnører.

Øverst på ønskelisten og MÅ HA stangthumbsup_still.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har 14`eren. Den er utrolig flexi mht klumpvekter. Takler fra 36 gr og faktisk opptil 43-44 gr. Det er vanskelig å gi deg den eksakte klumpvekta som passer for deg i og med at dette er nokså individuelt mht kastestil. Kastestilen påvirker hvordan stanga spenner seg opp, og dermed også hvor mye av stanga som aktiviseres under kasting. - Dette vil igjen bestemme vekta på snøret. Grovt inndelt vil en som kaster med korte, presise bevegelser (også kalt skandinavisk stil) mene at den ideelle snørevekten er lavere på samme stang, enn en som kaster klassisk med lengre, rolige bevegelser med aktiv høyrehånd.

Tore K, Oppdal

Meget godt skrevet, Tore! :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei nå som sesongen er over, er det noen som har fått testa stanga skikkelig?Klumpvekter,lengder ,hva som helst,kom med erfaringer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg