Hopp til innhold
Attenborough

Undertøy gnager inn i hofta ved bruk av magebelte - tips?

Recommended Posts

Testet nyinnkjøpt sekk i helga og fant ut at kanten på bokseren jeg brukte gnager inn i hofta fordi magebeltet strammer over den. Skal ut på noen lange turer til sommeren og da må jeg unngå slikt, noen som har noen tips på hvordan man løser dette problemet?

Finnes det boksere (truse rimelig uaktuelt) som er laget med dette for øyet?

Eller kjører man kanskje kommando under stillongsen?

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Dropp bokseren. Eventuelt type høyere boksermodell, uten strikklinning, type ull/silke (tynn, tettsittende). Vet det finnes for jenter, men så var det merkenavn da. Hmmm, kan det være norske Safa tro...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sjekk ut ullbokserne til Aclima. De har en ganske bred strikk som er "foret" og som er veldig myk. Forøvrig helt utrolig digg med ullboksere , synd de er ganske dyre og lever litt kort.

Ellers så kommer også hoftebeltet ditt til å gå seg til litt etterhvert og plagene blir forhåpentligvis borte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Justere høyden mellom skulderstropper og magebeltet på sekken slik at du fordeler vekta likt mellom skuldrene og hofta er også en mulighet.

måtte i alle fall det på min egen sekk for at den ikke skulle gnage for mye på hoftebeina.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Justere høyden mellom skulderstropper og magebeltet på sekken slik at du fordeler vekta likt mellom skuldrene og hofta er også en mulighet.

måtte i alle fall det på min egen sekk for at den ikke skulle gnage for mye på hoftebeina.

Det er vel sånn at vekta skal være mest mulig på hoftene, viktig på lengre turer. Ullboxere er tingen, bomull er noe dritt i friluft rett og slett!

Turistforeningen selger ullboxere og annet undertøy, se nettsiden.

Bon voyage :O)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ullundertøy suger om sommeren.

Bruker utelukkende syntet/lycra undertøy. Tror de er kjøpt på H&M. Fargerike og lett-tørkelige. Bred og fin strikklinning.

Kan på oppfordring sende bilde på mail-NOT!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Om ullundertøy suger er det for tykt i forhold til temperaturen!

Under vadere skal man alltid ha undertøy som transporterer fuktighet og det gjør aldri stoffer som f.eks. bomull. Det er det absolutt verste man kan bruke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg