Hopp til innhold
thomachine

Tips til tur

Recommended Posts

Hei. Er en relativt fersk fluefisker, og tenkte å prøve meg på en tur etter ørreten ifra 12-16 mai. Men i år har jo vinteren vært litt hardere enn tidligere, og har ikke lyst til å sjangse på ett sted, hvor alt fortsatt er islagt.

Lurer derfor på om noen har noen tips til hvor jeg kan dra. Trenger ikke dele "gullplassene", men noen tips til områder hadde vært til stor hjelp. Jeg har tittet litt på diverse kart, og det ser jo ut som det er endel små elver og vann rundt Sokna/noresund. Vet ikke om det er mulig å få fisk i elvene der så tidlig?

Hadde håpet å holde meg til ca 3 timers kjøring ifra oslo. Så hvis noen har noen tips til steder hadde jeg vært takknemlig.

MVH

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Noen kompiser har fisket litt der på våren og fått noen steikefisker. Det er bra med ørret i vassdraget.

Spørs bare om den vil bite da smile.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sokna er langt ifra noen dum ide skal jeg si deg! Isfritt og muligheter på finfin fisk!

Kjør til Sokna og ta til høyre så er du inne i ørretland! De fleste vann har fin fisk, elva er det så å si bare småfisk (men den er dødsvakker)!

God tur, kanskje vi sees!

Petter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Litt seint svar, men hvis du har tenkt deg oppover igjen siden så ta en titt på dette: http://www.soknajff.com/html/kart/ruudsvassdraget.htm

Har vært der en tur og det så veldig lovende ut, men dagen blei avbrutt av voldsomt lyn og torden. Ikke noe fett å stå med vann til livet og en carbonpinne i hånda da:)

Skitt fiske,

Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi endte opp på Sognevatnet. Det var jo ett veldig fint vann. Det ble ingen kjemper på noen av oss, men jeg fikk mine to første ørret på flue. :) Begge tatt på myggpuppe i str 18. Vi prøvde oss også i ett par større kulper i elva som renner ut av sognevatnet. Utrolig fin elv, men fisk ble det ikke. Vi så noen vak, men siden vi var såpass ferske, så fikk vi ikke lurt noen av de. Fant såklart på mange unnskyldninger for hvorfor de ikke beit på, men det er nok ikke så mye i de. hehe. Området var utrolig fint ihvertfall, så det blir nok flere turer dit. Var kanskje litt i tidligste laget.

MVH

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg