Hopp til innhold
Repparfjording

Kortsalg Repparfjordelva 2010

Recommended Posts

Nevner at prisene blir som følger : Norske turister utenfor Finnmark kr.400

Personer ikke fast bosatt i Norge kr.500

Alle døgnkort gul sone og Skaidielva kr.150

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Betyr jo at de med fet lommebok går lyse tider i møte i Repparfjord. Personlig er jeg langt ifra begeistret over utviklingen. Men penga rår.

Hva med oss som ikke har mulighet til og betale nesten to tusen kroner for et fiskedøgn med overnatting?

Betyr dette at dersom hotellet feks selger alle kortene på en sone et døgn så er det rett og slett ingen kort igjen til trekninga som jeg regner med går som normalt. Eller er det først til mølla på kort dersom man ikke skal bo på hotellet?

Fint om du kan si litt mere om hvordan trekninga er tenkt nå i år. Det med fiskekort + hotell er tydeligvis avgjort , men hva med kortsalget ellers ? Priser osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Neida. Det som er gjort,er at det totale døgnkorttallet er økt,og Hotellet får disponere 10 døgnkort (4 i blå,3 i rød og 3 i brun) som de kan selge til den prisen inkl. overnatting. De resterende kortene blir å gå på trekning som tidligere. Det vil også iår være slik at de som har fisket foregående døgn stiller sist i køen,slik at ikke noen må vente i dagevis for å få kort. Og slik som situasjonen er for V.J.F.F måtte vi motvillig øke prisene noe i 2010. Har utgifter i millionklassen som det offentlige foreløpig ikke har gitt ei krone i støtte ennå.

Endret av Repparfjording

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da henger jeg litt mere med. Det du da sier er at selve døgntrekninga blir som før med antall kort opplegg osv, men trekninga flyttes til hotellet?

Har forståelse for at dere må ha inn noe penger ja. Fefo har vist kjørt opp prisene . Lokalt er det jo fint for både hotellet og kommunen med flere overnattingsgjester.Kanskje det kan få det til og tenke mere på elva en drift i gruva. Men det er viktig at det "folkelige" fiske i elva blir opprettholdt. Viktig for laksefiske generelt at det ikke blir sett på som fritidssyssel for rikinger. Da er løpet kjørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Når på døgnet blir trekkingen? På ungdomssenteret fikk man som tilreisende fryse inn evnt. fangst, også om man ikke bodde der. Vil man få et slikt tilbud på hotellet?

Endret av cardinal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da henger jeg litt mere med. Det du da sier er at selve døgntrekninga blir som før med antall kort opplegg osv, men trekninga flyttes til hotellet?

Har forståelse for at dere må ha inn noe penger ja. Fefo har vist kjørt opp prisene . Lokalt er det jo fint for både hotellet og kommunen med flere overnattingsgjester.Kanskje det kan få det til og tenke mere på elva en drift i gruva. Men det er viktig at det "folkelige" fiske i elva blir opprettholdt. Viktig for laksefiske generelt at det ikke blir sett på som fritidssyssel for rikinger. Da er løpet kjørt.

Stemmer! Korttrekninga blir som tidligere,men flyttes til hotellet! Grunnen er fordi vi vil være med å utvikle hotellet,og samtidig få litt hjelp til markedsføring o.l..

Fefo er vanvittig grådige,og vi må drive elva bedre økonomisk enn svært få firma greier!

Det folkelige fisket vil alltid bestå,tror vjff sier fra seg forpaktninga hvis det blir press om å omgjøre dette til ei rikmannselv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Når på døgnet blir trekkingen? På ungdomssenteret fikk man som tilreisende fryse inn evnt. fangst, også om man ikke bodde der. Vil man få et slikt tilbud på hotellet?

Det blir nok framdeles kl.17,men det er ikke bestemt ennå. Legger jo om til elektronisk kortsalg,så vi må prøvekjøre systemet for å se hvor mye tid vi må ha for å få gjennomført trekninga. Ja,det blir nok mulighet til å fryse fangst der for en billig penge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nevner at prisene blir som følger : Norske turister utenfor Finnmark kr.400

Personer ikke fast bosatt i Norge kr.500

Alle døgnkort gul sone og Skaidielva kr.150

trur jeg er nødt å begynne å gjøre meg mer kjent i Skaidielva nå jeg, hvis ikke så har jeg ikke råd til å reise til finnmark lengre...

Hvor mange kort i døgnet blir det lagt ut i Skaidielva da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir det mulighet for overnatting på herberget som før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

8 kort i Skaidielva,og 15 i gul sone i Repparfjordelva. Kan nevne at det går fisk på 20kg opp på sennalandet også. Kortprisen i disse sonene er lav fordi vi ønsker å stimulere til økt trafikk,og dermed bedre kontroll med de øvre områdene :) Ungdomssentret har nok åpent som før,ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette var trist... 10 år med fiske i Repparfjord er nok slutt for min del nå... Kortprisene økt med 300%? eller noe på to år.. Og enda flere folk i kulpene! Trolig slutten for rimelig og hyggelig overnatting på ungdomssenteret... Fefo spådommene slår til for fullt! Passkontroll på Sennalandet neste... Dog endringene med sist på lista dag nr to er jo greit!

Endret av jbk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette var trist... 10 år med fiske i Repparfjord er nok slutt for min del nå... Kortprisene økt med 300%? eller noe på to år.. Og enda flere folk i kulpene! Trolig slutten for rimelig og hyggelig overnatting på ungdomssenteret... Fefo spådommene slår til for fullt! Passkontroll på Sennalandet neste... Dog endringene med sist på lista dag nr to er jo greit!

Vær så snill å skriv et brev til Fefo v\styreleder Harald Larssen hvor du skriver nøyaktig det du skriver her. De har 0 (null) forståelse for at vi ikke vil øke prisen. Hvis vi ikke øker er vi konkurs,det er sånn utviklinga ble med innføringen av Fefo`s markedsøkonomistyrte politikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

FeFo tar vel inn en viss prosentandel fra kortsalget. Denne andelen øker med økt kortsalg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fefo tar 25% av brutto omsetning... Pluss at de pålegger oss elektronisk kortsalg som tar ytterligere 6% av kortsalget... Ikke mange bedrifter som går med 31% i overskudd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg